The Fairlight?

Twee legendes op een foto.
Robert Moog begin jaren 80 achter een Fairlight Series II.

Attachments

• moog and fairlight.jpg
    moog and fairlight.jpg
    59,3 KB · Bekeken: 113
Origineel geplaatst door Arv
Trevor Horn inderdaad. Groot gebruiker van dat ding. Luister maar eens naar de CD "Slave to the rhythm" van Grace Jones. Staat er helemaal vol mee. Klinkt als een klok!

R
Volgens het doosje van Slave to the Rythm (dat ik ergens hier heb liggen) is er vooral gebruik gemaakt van de Synclavier... N.E.D. wordt in de credits nog speciaal bedankt...

er bestaat ergens een forum van "fairlight" waar je klanken en dergelijke kunt downloaden, heb ik ooit gehoord van een
hersteller die er ene had om in orde te plaatsen.
en die verteld zelfs erbij dat dit een forum was waar vele "fairlight" spelers op zitten , en natuurlijk hele bekenden.
nu de vraag is dan , zou je op "dat forum" toegelaten worden ??????????????????? mits je natuurljik geen bekende bent !

En zelfs onze Klaus (Schulze) gebruikte een Fairlight in zijn studio in de jaren '80 met het "decadente" dubbele klavier. Ik vraag me af of hij die nog steeds heeft staan na zijn rigoreuze studio verbouwing van een aantal jaartjes terug...

Foto 1984 <---- klikken!

Dit plaatje kwam ik 'toevallig' tegen op een ander forum. Twee schoonheden op één plaat... 8)

Kate & Fairlight, a happy couple...

Doei,
JP8

Attachments

• katebush on fairlight.jpg
    katebush on fairlight.jpg
    9,9 KB · Bekeken: 109
Ik weet dat Martijn van MH, toen nog in zijn ouderlijk huis wonend,
een Fairlight had staan tussen een berg ander apparatuur.

Wie is Martijn van MH..? Music House?

Re: bij mijn weten

Re: bij mijn weten

Origineel geplaatst door VL7
waren er twee Fairlights series III in Nederland , te weten bij de NOS (JOURNAALTUNE-pad!!!!!) en Atti Bauw, deed veel voor Wisseloord studio's.Er stond eens in de Music Maker (september 1987 als ik het zo uit het blote hoofd moet doen) een interview dat hij zijn CMI in een Opeltje van een paar honderd gulden vervoerde.
Mooie site is hier:
http://www.hollowsun.com/vintage/fairlight/index.html

O ja, Studio de Dijk(?!) verkocht een jaar of 8 geleden een oudje,,,:stupid

hierbij ook wat geleende screendumps

inderdaad, studio de dijk heeft een fairlight series III verkocht, hij kwam van mij.
ik kocht 2 complete fairlights in londen, de ene was van kate bush , de andere van dire straits, enfin zij waren de eerste eigenaar.
ik meen mij te herinneren dat die de dijk heeft verkocht, ooit eigendom was van kate bush.
prachtige machines!
ongeevenaarde sound!
spijt dat ik ze heb verkocht.
mvg
benny

Laatst gewijzigd:
Te gek.
Ik heb dit nog ergens op VHS staan.
Heb deze gelijk opgenomen van You Tube, want die VHS vergaat op een dag.

Ongelooflijk, drie Fairlights, plus een Memorymoog en PPG Wave. Bovenop een Fairlight een Linndrum, die waarschijnlijk vervangen was met eigen eproms.

Ja, geweldig filmpje. Op het mengpaneel nog 2x een Lexicon LARC remote voor de 224 galm-dozen die je in het rack ziet hangen. Onontbeerlijk dikke galm voor de echte jaren '80 sfeer... :D

Back