nieuwe korg synth?

Ik vond dit bericht op het SOS-forum.

139400-3.jpg

Is dit een nieuwe Korg synthesizer?

Last edited by a moderator:
Grote bak.
Pads en knoppen.
Software editor.
VA (en geen PCM erbij?)

Yummie!

tzal de opvolger van de triton wel zijn met Virus TI achtige pc integratie. kan niet echt iets verzinnen waar ik bij Korg wakker van kan liggen tenzij ze echt durven te stunten en a la Alesis Andromeda met een nieuwe echte analoge polysynth komen.

plus cd-rom lade te zien op sos plaatje en lots of schuiven, impliceert megntafel/controller functionaliteit, zou me niks verbazen als ie ook nog 8 in/out heeft via firewire met de pc. synth/workstation/controller/audio in 1. zeg maar een novation Xtreme, maar dan tot de macht 4 :D

Laatst gewijzigd:
korg zal echt niet met een slogan als "open the next chapter" komen om een nieuwe VA te teasen. VA is toch een beetje been there, done that.

een grote meute fabrikant als Korg zal met Next chapter wel doelen op nog meer alles in 1 doos plus integratie + pc verbinding idee. gaat allemaal de novation Xtreme, Virus TI kant uit, maar korg doet het met de workstations.

Ik had al zo'n vermoeden ;).

Er zal toch wel mLAN opzitten, toch ? Op de japanse website kan je nog een andere teaser bekijken.
Dit zal wellicht de opvolger worden van de Korg Triton Studio want die is nu ook discontinued?

Fabrikanten en vooral hun marketing mensen hebben het tegenwoordig toch makkelijk. Gewoon ff wat vage plaatjes 'lekken' en de verschillende community websites doen de rest wel. :dubbel:

Misschien een modulair idee als de Nord Modulars?

Briljante teaser zeg; vage plaatjes, net niets zeggen, iedereen is hier aan het gokken wat het zal zijn, ook ik ben benieuwd.

Mijn gok:

Volgens mij wordt dit weer zo'n PC-verkleed-als-keyboard. Maar dan met een eigen OS, geen windows dus. En daar kan je dan die hele legacy bundle op draaien en nog wat andere smaken VA, en natuurlijk een sampler die enorme libraries van de ingebouwde harde schijf streamt. En dan zeggen ze natuurlijk dat ie 'future-proof' is omdat er altijd nieuwe synh models voor uit zullen komen, maar juist dit soort bakken is imho eerder achterhaald dan een degelijke VA.

En met een prijskaartje van 7500 dollar zie ik ze niet als warme broodjes over de toonbank gaan. Zelf kan ik voor dat geld 'n hoop andere dingen bedenken die ik eerder zou kopen.

Voor echt speciale analoge dingen zal 'n kleine groep mensen altijd enorme bedragen over hebben. Maar als het om digitaal gaat is er gewoon 'n limiet voor wat je voor één synth kan vragen. Die Hartmann Neuron bijvoorbeeld was ook niet echt een verkoop-succes, evenmin als die PC-in-keyboard-vorm, of die rack dingen waar je plugins op kan draaien.

disclaimer: pure speculatie, en alles IMHO.

Origineel geplaatst door lo-fi
Mijn gok:

Volgens mij wordt dit weer zo'n PC-verkleed-als-keyboard. Maar dan met een eigen OS, geen windows dus. En daar kan je dan die hele legacy bundle op draaien en nog wat andere smaken VA, en natuurlijk een sampler die enorme libraries van de ingebouwde harde schijf streamt. En dan zeggen ze natuurlijk dat ie 'future-proof' is omdat er altijd nieuwe synh models voor uit zullen komen, maar juist dit soort bakken is imho eerder achterhaald dan een degelijke VA.

V-Synth meets Fantom? (maar dan bij Korg) Bij de V-Synth had je ook een soort legacy-idee met die D-50-kaart en de opvolgers die ooit nog zouden moeten verschijnen. Dat zou wel zo'n afgrijselijk grote display en al die (dan dus toe te wijzen) knoppen verklaren. Joystickje dient dan voor de legacy-versie van de Wavestation.

Leuk zeg, speculeren... :P

Back