nieuwe korg synth?

Ik vond dit bericht op het SOS-forum.

139400-3.jpg

Is dit een nieuwe Korg synthesizer?

Last edited by a moderator:
Met die varios gingen we ook regelmatig wat nieuws te zien krijgen,(volgens roland toen)en na twee jaar hebben ze gewoon die D-50 kaart uitgebracht,verder wat up-dates en dat is het,veel beloven hé roland!

Origineel geplaatst door trash

Einde van een tijdperk?

voor geld vind men alles uit, geld, geld en nog eens geld

it's just an illusion.....

:doei:

Origineel geplaatst door Hover
Er zal toch wel mLAN opzitten, toch ? Op de japanse website kan je nog een andere teaser bekijken.
Dit zal wellicht de opvolger worden van de Korg Triton Studio want die is nu ook discontinued?

Fabrikanten en vooral hun marketing mensen hebben het tegenwoordig toch makkelijk. Gewoon ff wat vage plaatjes 'lekken' en de verschillende community websites doen de rest wel. :dubbel:

Ja klopt, Triton Studio wordt niet meer gemaakt. Maar de opvolger is de Triton Extreme.
Daarom denk ik niet dat dit een pcm/rompler keyboard is.

En mlan, usb , adat ect zit al allemaal op de Extreme, dus dat zou nix nieuws zijn.

mLan dus niet.
Sterker nog Korg doet helemaal niet meer aan mLan.
Ik vind het zonde.

Niet omdat ik zo'n vreselijk mLan malloot ben maar omdat ze die technologie laten liggen.

Origineel geplaatst door fuse
mLan dus niet.
Sterker nog Korg doet helemaal niet meer aan mLan.
Ik vind het zonde.

Niet omdat ik zo'n vreselijk mLan malloot ben maar omdat ze die technologie laten liggen.

Ik denk niet dat Korg mLAN definitief afzweert maar dat ze voorlopig even de kat uit de boom kijken. Jerry Kovarski (Keyboard and Recording Product Manager Korg USA) vertelde een jaartje geleden ongeveer dat de EXB-mLAN voor de Triton nooit echt populair is geweest, in Groot-Brittanië was deze kaart zelfs nooit verkrijgbaar omdat er geen vraag was.

Zelf vind ik dat mLAN nog steeds echt van de grond moet komen. De populariteit zal pas komen als andere fabrikanten, naast Yamaha zelf, mLAN zullen implementeren. Misschien zullen we op de aankomende NAMM weer wat mLAN-nieuws kunnen vernemen. Er was 'ergens' een nieuwe OEM-chip in de maak.

In ieder geval ben ik wel benieuwd wat deze nieuwe (OASYS ?) synthesizer ons zal brengen.

Hebben jullie de specs van dit beestje al gezien. Die staan oa op Gearjunkies site.

Ik moet zeggen, volgens mij wordt dit een gruwlijk dure synth. Hij heeft van alles en nog wat veel. Waarvan de helf of niet meer optioneel is. Op zich geen ramp want dan hoef je niet te betalen voor wat je niet wilt.

Maar karma functionaliteit, wavesequecing. Het lijkt wel alsof ze met DNA van hun vorige synths hebben lopen stoeien en die wat extra opgefokt hebben. :)

Ik ga deze zeker beluisteren want het lijkt me een leuk bakkie. Maar denk wel in de prijscategorie K2x00 van kurz.

Hier dus: http://www.gearjunkies.com/product_info.php?products_id=13385

Ofwel: Triton Extreme + Karma + MS200b + Wavestation + CX3 = OASYS. Ofwel: niks echt nieuws, maar wel de eerste echte alles-in-een-bak, hoewel we eigenlijk wel het FM-gedeelte missen... ;) (uit de specs blijkt niet dat het FM-gedeelte in de VA-synth verder gaat dan gewoonlijk bij VA-synths) Het meeste eraan geloof ik dan ook wel, maar ik ben wel nieuwsgierig naar hoe ze het vectorgedeelte met de rest laten samenwerken en wat voor VA-synth erin zit (beter dan de MS2000, hoop ik persoonlijk).

Back