Arp de thread

Het is/was een ondergewaardeerde synth maar dat is niet terecht, ik vind het een geweldig ding, gewoon pure funk.
En mocht je daar toevallig van houden dan moet je deze clip eens checken
Ook zooooo wreed die Clavinet D6 in de clip....daarboven dan de Pro Soloist
http://nl.youtube.com/watch?v=jI8E89zpq20&feature=related

hier staat die gast live op een Pro Soloist te freaken :)

http://nl.youtube.com/watch?v=bvm2FGfy48Y

Deze is ook leuk

http://nl.youtube.com/watch?v=V7d36r0gZJE&feature=related

Nou heb ik de mijne wel kapot gekocht dus ik moet er nog wel wat tijd in steken voordat ik ermee kan gaan spelen.

Goed nieuws voor Pro-Soloist/DGX eigenaars!

Ik heb het eindelijk voor elkaar. Ik krijg de gare touchbars weer aan de gang en zo goed als nieuw. Dus ook de lage C gaat het weer doen. Voorheen kon ik de boel alleen elektronisch opkrikken maar dat is nu dus niet meer nodig

Voelt uitermate prettig, een goed doseerbare aftertouch op een Pro-Soloist.

Groet uit Arpdrecht
Eric.

Attachments

• omni2.JPG
    omni2.JPG
    441 KB · Bekeken: 150
De voeding zit al.

Attachments

• omni2.JPG
    omni2.JPG
    330,7 KB · Bekeken: 147
Hier staat een goed werkende omni :D
Maar die Pro Soloist moet ik nog zien dus....
Maar wel goed nieuws dat je de aftertouch goed voor elkaar kan krijgen eric!!!

Van mijn Odyssey trackt osc. 1 niet meer helemaal goed; als ik zeg maar 2 octaven hoger of lager speel dan moet ik dat met de finetuning bijstellen. Ik wil daar toch eens naar kijken - als ik dat zelf kan doen uiteraard.

Weet iemand of dat te doen is zonder de synth te openen? Er zit een gaatje in de osc. 1 sectie om - vermoedelijk - met een schroevendraaier iets af te stellen. Is dit de tracking? (bij osc. zitten overigens 2 van dat soort instelgaatjes).

Ik hoop dat iemand weet hoe dit zit :halleluja

Van mijn Odyssey trackt osc. 1 niet meer helemaal goed; als ik zeg maar 2 octaven hoger of lager speel dan moet ik dat met de finetuning bijstellen. Ik wil daar toch eens naar kijken - als ik dat zelf kan doen uiteraard.

Weet iemand of dat te doen is zonder de synth te openen? Er zit een gaatje in de osc. 1 sectie om - vermoedelijk - met een schroevendraaier iets af te stellen. Is dit de tracking? (bij osc. zitten overigens 2 van dat soort instelgaatjes).

Ik hoop dat iemand weet hoe dit zit :halleluja

Jawel, dat is het juiste gaatje bij vco1 en in te stellen met een kleine schroevendraaier. Voor de juiste procedures zie de service manual. Er staan er genoeg op internet.

Succes!

Jawel, dat is het juiste gaatje bij vco1 en in te stellen met een kleine schroevendraaier. Voor de juiste procedures zie de service manual. Er staan er genoeg op internet.

Succes!

Okee, bedankt! Ik denk dat ik er van het weekend maar eens mee aan de slag ga :okdan:

Eric heeft wonderen verricht met mijn Arp 2600 maar de KBD CV IN van oscillator 1 werkt niet. Als ik de sequencer osc. 1 wil laten aansturen krijgt ie geen signaal. De oscillator werkt verder goed en dat is het probleem niet. En dan nu mijn vraag: vermoedelijk maakt het stekkertje in de ingang zelf geen contact. Kan een omgebogen lipje zijn, vuil of het "scheidingsveertje".
Kan ik van buiten af de ingang losschroeven om te zien wat er aan de hand is of moet de frontplaat er helemaal uit? Kun je er dan wel bij zonder soldeerbout? Iemand ervaringen met het oplossen van dit probleem?

Eric heeft wonderen verricht met mijn Arp 2600 maar de KBD CV IN van oscillator 1 werkt niet. Als ik de sequencer osc. 1 wil laten aansturen krijgt ie geen signaal. De oscillator werkt verder goed en dat is het probleem niet. En dan nu mijn vraag: vermoedelijk maakt het stekkertje in de ingang zelf geen contact. Kan een omgebogen lipje zijn, vuil of het "scheidingsveertje".
Kan ik van buiten af de ingang losschroeven om te zien wat er aan de hand is of moet de frontplaat er helemaal uit? Kun je er dan wel bij zonder soldeerbout? Iemand ervaringen met het oplossen van dit probleem?

Ik kan maar drie dingen bedenken.
1 er zit een laag vuil/oxidatie in de input
2 de twee aansluitdraden zitten verkeerd om
3 kabel/plug niet goed

voor 2 zal hij open moeten.

Als je de 2600 hier kunt krijgen dan wil ik het graag kosteloos en "klaar terwijl u wacht" oplossen.

Hi allen,

Ik ben op zoek naar vervangers voor een paar transistors uit de oude ARPjes.
Het betreft 2N5485, 2N5172 en de 2N5468.

Ik hoop dat jullie (StEric“s) oneindige kennis over ARP mij kan helpen.

groetje,
Maarten

2n5485 en 2n5172 worden gewoon nog gemaakt.
2n5468, weet je het zeker? Nooit van gehoord ivm Arp.

Patchkabeltjes voor Arp 2600 en sequencer zijn bijna niet aan te komen en een leuke tip: de kabeltjes van Doepfer zijn ook geschikt. Ik heb ze bij Thomann.de gekocht voor 2 a 3 euro per stuk in verschillende lengtes en kleuren. Kijk niet bij de kabel-afdeling dus maar bij de modulaire synthesizers om die kabeltjes te bestellen.

Het ligt niet aan de kabel/plug dus. Ik hoop dat het optie 1 is dus maar ik ben bang van niet.

Patchkabeltjes voor Arp 2600 en sequencer zijn bijna niet aan te komen en een leuke tip: de kabeltjes van Doepfer zijn ook geschikt. Ik heb ze bij Thomann.de gekocht voor 2 a 3 euro per stuk in verschillende lengtes en kleuren. Kijk niet bij de kabel-afdeling dus maar bij de modulaire synthesizers om die kabeltjes te bestellen.

Het ligt niet aan de kabel/plug dus. Ik hoop dat het optie 1 is dus maar ik ben bang van niet.

omdat ik de doepfer kabels wel heel erg plastic vond (de lucht alleen al) de laatste keer dat ik ze had besteld, heb ik nu bij chips for brains gehaald. alleen zwart vind ik mooier. waren nog iets goedkoper ook.

bij analog haven (?) had ik ook eens kabeltjes, toen ik er niet zo veel wilde. die waren een stuk mooier, maar ook wat duurder.

http://nl.youtube.com/watch?v=bmlrTL-2wbU

Dat moeten we ook nog eens doen: iets in de preamplifier steken.
Vroeger wel eens met een microfoon gedaan en vooral met een trommel ervoor kun je leuke dingen doen. Maar geinig filmpje met die peuter en pa die Arp 2600 als effectpedaaltje gebruikt :D

2n5485 en 2n5172 worden gewoon nog gemaakt.
2n5468, weet je het zeker? Nooit van gehoord ivm Arp.

Bedankt dat is goed nieuws.
Die 2n5468 is idd de 2n5485. Kheb niet goed gekeken.

Nogmaals mijn dank.
Maarten

Heb het ondertussen nog eens nagekeken.
En in de schematics staat toch echt 2N5468. (Q2)
Dit is een stukje uit het LFO schema ven de Odyssey. (model 2800 board B-1)

2N5468.JPG

Kan deze vervangen worden door een 2N5485 denk je?

groeten,
Maarten

Back