Arp de thread

deze dus

Attachments

• dscf0033.jpg
    dscf0033.jpg
    126 KB · Bekeken: 135
Is een Yamaha drumcomputer of sampler dacht ik :confused:

Kan aan mij liggen maar ik zie geen AKS, wel een VCS 3, rechts daarvan een MPC, links een PG 200

klopt ja de pg200 ook soon shynie box met knobs

vast een mks 30[jx3p] in zn rack maar wat een stuudje heeftie ...vent zeg!
lekker pandje ook

en idd een vcs ...aks was de koffer toch
doe mij die versie maar
mobiel modulair
*D

Ik zat net op You Tube naar een filmpje te kijken over hoe het Dr Who thema gemaakt is. Blijkt grotendeels uit een Yamaha CS "nogwat" te komen en de lead is van een ARP Odyssey (III).
http://www.youtube.com/watch?v=zDxFqw36KQ0

Origineel geplaatst door R-ond
klopt ja de pg200 ook soon shynie box met knobs

vast een mks 30[jx3p] in zn rack maar wat een stuudje heeftie ...vent zeg!
lekker pandje ook

en idd een vcs ...aks was de koffer toch
doe mij die versie maar
mobiel modulair
*D

is inderdaad prachtig spul , mooie muziek ook , het heeft toch iets magiesch dat geluid van die oude synths, dat organiesche en gefilteerde geluid , technieken veranderen .geluiden veranderen .

maar met een synthje kan je ook plezier hebben , alles tegelijk gebruiken lijkt me zowiezo erg moeilijk:D
tuurlijk weer die midi

Re: Arp 2600 demo LP

Re: Arp 2600 demo LP

Origineel geplaatst door jgeers01
Download mp3's hier

wat een vette site :{

wel typiesch dat er gezegd wordt in de demo dat ze in het hele land verkocht werden , net of er niks anders bestond.
ik schat dat 80 procent van de vintage daar staat , op zolders enzo:D

Re: Re: Arp 2600 demo LP

Re: Re: Arp 2600 demo LP

Origineel geplaatst door turtel
wat een vette site :{

wel typiesch dat er gezegd wordt in de demo dat ze in het hele land verkocht werden , net of er niks anders bestond.
ik schat dat 80 procent van de vintage daar staat , op zolders enzo:D

Inderdaad een vette site. Ik heb kwijlend geluisterd. Maar waar is "daar"? Uit welk land kwam die demo LP? Als het "daar" nog op zolder staat :stupid :stupid, dan moet ik "daar" echt eens naar toe. :eureka:

Re: Re: Re: Arp 2600 demo LP

Re: Re: Re: Arp 2600 demo LP

Origineel geplaatst door Yost
Inderdaad een vette site. Ik heb kwijlend geluisterd. Maar waar is "daar"? Uit welk land kwam die demo LP? Als het "daar" nog op zolder staat :stupid :stupid, dan moet ik "daar" echt eens naar toe. :eureka:

denk uit amerika , land van arp en moog en de big block v 8

:mexico:

demo , dubbele bas van de omni ,de 8 en 16 , geeft een bruiserige bas ,typiesche sound vindt ik dat .
en beetje arpstrings en sounds erbij

i love my omni:D

Attachments

• analoge qwobbel.mp3
    825,1 KB · Bekeken: 145
Op zoek naar een mono synth, ben ik in deze draad beland. Het is niet iets wat ik met spoed nodig heb, maar ik ben alvast aan het rondneuzen voor of een ARP Oddy of misschien iets moderners.
Wat ik graag wil weten van Oddy bezitters(Oddysey MkII voor de volledigheid):
Kun je hier bassen uithalen met voldoende laag?
En naar aanleding van een andere draad: Is het mogelijk om zo'n golf te realiseren waarbij de de helft van de tijd we een ramp hebben en de andere helft het gespeigelde hiervan. Voor de duidelijkheid: zie afbeelding 2 van dit bericht.

ARP's zijn apart. Het was ook waarschijnlijk een van de eerste synths die ik in mijn leven zag, een Whiteface Oddesey in een muziekzaak op dit kleine eilandje.

Op zoek naar een mono synth, ben ik in deze draad beland. Het is niet iets wat ik met spoed nodig heb, maar ik ben alvast aan het rondneuzen voor of een ARP Oddy of misschien iets moderners.
Wat ik graag wil weten van Oddy bezitters(Oddysey MkII voor de volledigheid):
Kun je hier bassen uithalen met voldoende laag?
En naar aanleding van een andere draad: Is het mogelijk om zo'n golf te realiseren waarbij de de helft van de tijd we een ramp hebben en de andere helft het gespeigelde hiervan. Voor de duidelijkheid: zie afbeelding 2 van dit bericht.

ARP's zijn apart. Het was ook waarschijnlijk een van de eerste synths die ik in mijn leven zag, een Whiteface Oddesey in een muziekzaak op dit kleine eilandje.

Je kunt een Odyssey prima gebruiken voor een baspartij, met meer dan voldoende laag. Het algemene karakter is wel anders dan bijvoorbeeld dat van een (Mini)Moog, maar niet perse slechter - is meer een kwestie van smaak. Ik denk dat een Odyssey in vergelijking wat strakker, precieser klinkt (en hij heeft natuurlijk meer mogelijkheden, maar daar gaat het hier niet om).

Als monosynth kan je het slechter treffen in ieder geval.

Wat betreft je 2e vraag, dat zou ik zo niet weten.... ik gok erop dat de Odyssey de "klassieke" zaagtand genereert maar dat zou je misschien aan St. Eric moeten vragen. Vraag me ook af, of er echt veel verschil te horen is tussen die twee golfvormen eigenlijk :)

Wat een mooie thread helemaal voor ARP (en terecht.)
Ik heb zelf een Odyssey 2811 nr:0012 en ik ben er erg blij mee alleen hij ruist nogal. Na het vervangen van de condensatoren in het audio path is dit wel ietsje beter geworden maar nog niet perfect. Weet iemand perongeluk wat ik hieraan nog kan doen? Ik hoop het wat die ruis stoort toch een beetje.
groet,
Maarten

Ruis in ARP

Ruis in ARP

De ruis in je ARP kan van alles zijn. Hiervoor moeten alle onderdelen die in contact staan met het audiopad en de voeding getest worden...

Heiko

De ruis in je ARP kan van alles zijn. Hiervoor moeten alle onderdelen die in contact staan met het audiopad en de voeding getest worden...

Heiko

Hier was ik al bang voor. Denk je dat het zin heeft om de condensatoren en ic's uit het filter circuitje te vervangen? (lijkt me wel, maar heb eigenlijk niet zeveel zin om dat ding los te solderen.) En denk je dat het uitmaakt om de huidige travo te vervangen voor een ringkern?

lijkt me wel een uitgebreide bak

Is het ook, en met een prachtig geluid.

groet,
Maarten

Arp

Arp

Ik zou niet onderdelen gaan vervangen als niet duidelijk is welke component of circuit de ruis veroorzaakt! Het signaalpad moet modulair afgewerkt worden om de rotte component(en) te vinden.
Als je in de buurt van Delft woont kan ik je helpen (stuur dan maar PB)...

Heiko

Back