NI Battery glitched! Help!

peet0

Nieuwkomer
Ik heb een probleem met Native Instruments Battery, die drum sampler. Elke keer dat mijn drum patterns redelijk dense worden begint Battery een soort van glitches te vertonen tussen de drums door. Ik heb het al maanden en ik heb al verschillende set-ups geprobeerd (audio drivers mainly) en ik kan de oplossing gewoon niet vinden.

Ik heb hier een sample opgenomen van hoe het klinkt en daar achteraan nog de aparte drum samples op een rij zodat je kan horen dat het dus niet aan de samples apart ligt.

http://www.peet.foundname.com/drumglitchbattery.mp3

Als iemand een idee heeft zou ik het echt graag horen.

Zet even hier neer welke audiokaart je hebt en wat de PC specificaties zijn. Dat helpt wat makkelijker.

En gebruik je Battery stand-alone of als VST instrument en in welk programma dan?

Ik heb een Audigy en ik draai op Cubase SX met de Creative ASIO drivers.
Verder ik heb alle mogelijke audio configs al geprobeerd, latency reducen helpt
zelfs beter dan deze groter maken. Maar het probleem blijft er.

PC specs zijn p4 2,53ghz, 1gb ram.

Origineel geplaatst door search64
Ik heb het probleem gevonden!

pfff ik denk dat ik hier me beroep maar van ga maken !
volgende probleem gaat jullie 50 euro kosten !

battery kan geen geluiden te gelijkertijd afspelen !
je moet dus zoiezo een multioutput aui gebruiken en dan de gelijktijdige hits naar verschillende outputs sturen

de sp1200 kan ook maar 1 geluid per uitgang er uitknallen
zodra je er 2 snel achter elkaar via dezelfde output afspeelt kapt de ene de andere af ..
dat gebeurt bij battery ook .. echter als ze boven op elkaar liggen krijg je glitches

nou kom hier met die harde euro's !

:W

Als je hem gaat renderen (freezen) en het probleem is er nog steeds dan heeft MadR gelijk.
Hij heeft toch een gigantisch aantal outputs dus dat hoeft geen belemmering te zijn.:)

Origineel geplaatst door MadR

je moet dus zoiezo een multioutput aui gebruiken en dan de gelijktijdige hits naar verschillende outputs sturen

de sp1200 kan ook maar 1 geluid per uitgang er uitknallen
zodra je er 2 snel achter elkaar via dezelfde output afspeelt kapt de ene de andere af ..
dat gebeurt bij battery ook .. echter als ze boven op elkaar liggen krijg je glitches
:W

oh jezus zou dat het zijn? ik keek namelijk al naar die multi outputs maar ik was te lui om ze te gebruiken.
gek dat battery dat dan niet uit zichzelf doet maar je er zelf achter moet komen.

dankjewel!

ik weet het ik word ook gek van die vreselijke noob vragen maar, is er daarnaast een manier om dan die battery outputs naar een aparte mixer te routen en vervolgens die mixer weer als kanaal naar de final mixer te routen? (ja sry ik kom uit een reason achtergrond dus ik zou normaal gewoon kabels trekken ;D )

Origineel geplaatst door peet0
oh jezus zou dat het zijn? ik keek namelijk al naar die multi outputs maar ik was te lui om ze te gebruiken.
gek dat battery dat dan niet uit zichzelf doet maar je er zelf achter moet komen.

dankjewel!

ik weet het ik word ook gek van die vreselijke noob vragen maar, is er daarnaast een manier om dan die battery outputs naar een aparte mixer te routen en vervolgens die mixer weer als kanaal naar de final mixer te routen? (ja sry ik kom uit een reason achtergrond dus ik zou normaal gewoon kabels trekken ;D )

ik hoop voor je dat het dat is ...
zelf heb ik dezelfde ervaring gehad en was dit de oplossing
maar je weet maar nooit .. de laatste battery (2 dacht ik) werkt namelijk weer anders dan zijn voorgangers

En tja dat anti noob toontje van me moet je maar door heen kijken ...
zo lang ik je help zit je goed ...

En wat dat routen betreft ... ik weet effe niet meer hoe dat zat
ik dacht dat een track dan gewoon 8 kanalen had ...
je moest bij de oude versie van battery op het pad gaan staan van de betreffende sound en dan kon je rechts onder aangeven welke output hij moest pakken

weet niet meer of je dus extra kanalen moest inleveren of niet
bij logic 6.3.1 was het trouwens wel zo dat multi out aui niet gefreezed kunnen
worden .. weet niet welke sequencer jij gebruikt ..
bij logic 7 op de mac heb ik dat trouwens nog niet getest !

anyway .. ben benieuwd of het lukt ! succes !

Origineel geplaatst door MadR

die van mij wel hoor :confused:

dat zou wat wezen zeg...

volgens mij zijn die Creative ASIO drivers toch gewoon bagger? Lijkt me eerder dat het daaraan ligt dan aan Battery hoor.

check ook even in Windows - system properties - advanced performance settings - en dan checken of je processor scheduling op "background services" staat anders krijg je problemen met dit soort glitches.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Sycorax
In Cubase - Devices - Plugin Information - bij Battery in de lijst op Old Host Behaviour klikken zodat er een vinkje naast die R komt te staan.

Had die tip al gehoord maar was niet zo succesvol. Wat doet dit dan?

Origineel geplaatst door trash
Welke vresie van battery?
En welke cubase?

battery 1 met cubase sx

ik ga zsm battery 2 halen

Origineel geplaatst door King of Snake

ik heb net een klein testjes gedaan
en daar ging het wel
maar dat is de nieuwe battery 2 !!
de oude kon het echt niet !

btw de nieuwe werkt met groepen
wat ik trouwens wel vervelender vindt want mij is het nog niet gelukt om een alle pads los te zien zoals in de oude battery
ik zie dus alleen groepen .. maar dat terzijde

Origineel geplaatst door King of Snake

dat zou wat wezen zeg...

volgens mij zijn die Creative ASIO drivers toch gewoon bagger? Lijkt me eerder dat het daaraan ligt dan aan Battery hoor.

hahahahaha daar heb je het c woord weer .. zelfde linie als het b woord

:eureka: :biertje:

Origineel geplaatst door peet0
battery 1 met cubase sx

ik ga zsm battery 2 halen

Dan is het waarschinjnlijk battery 1,en anders heb je hyperthreading?
Als dat zo is,ff ctrl alt delete,taslk man,processes,cubase,en dan je processor op 1 cpu zetten,en testen

Back