[synthpop] Dancin'

apollo

I love syntesaizer
Hier ben ik weer met een nieuw nummertje. :engel:

Ik zit momenteel wat vast en uit ervaring weet ik dat de synthforum opmerkingen mij wat verder zullen helpen ...

Of het synthpop is, weet ik niet echt, maar 't gaat toch in die richting.

De tekst: "dancin' tonight, I feel like dancin' on a star. dancin' tonight, love night, make this last. dancin' tonight, I feel like dancin' in your arms. dancin' tonight, love night, make this last. dancin' tonight, I feel like dancin' in your arms. dancin' tonight, love night, make this last."

Als het echt slecht is hoor ik het graag ook (met redenen liefst). 8)

De solo is spontaan gekomen terwijl ik wat aan het uitproberen was, dus die zit nog niet volledig strak.

apollo - dancin'

Ik vind het idee erg leuk alleen heb ik het gevoel dat alles niet helemaal sync loopt. De tekst is zeker veelbelovend. Mischien zou je wat eq onderling moeten gebruiken om alles onderling tot zijn recht te laten komen,is een beetje kort maar beter kort dan niets.:okdan: Mischien een ander basslijntje eronder die wat steviger is. In het begin lijkt het wel een beetje een click track,wat daarna komt verzacht deels de pijn;)

Origineel geplaatst door Jan Johnson
Ik vind het idee erg leuk alleen heb ik het gevoel dat alles niet helemaal sync loopt. De tekst is zeker veelbelovend. Mischien zou je wat eq moeten gebruiken om alles onderling tot zijn recht te laten komen,is een beetje kort maar beter kort dan niets.:okdan: Mischien een ander basslijntje eronder die wat steviger is. In het begin lijkt het wel een beetje een click track,wat daarna komt verzacht deels de pijn;)

Thanks!

Dat uit sync horen had ik al gehoord en ik heb het dan wat aangepast, maar blijkbaar nog niet helemaal goed.

Bedankt voor je opmerkingen, daar kan ik wat mee aanvangen. Ik had toch niet echt direct zin om een nieuw nummer te schrijven. :D

Slecht?
Nah nee, dat nu ook weer niet.
Het klinkt alleen een beetje muf, niet echt spetterend. Ik vermoed dat de drum daar iets mee te maken heeft. Die patterns zijn voor grote verbetering vatbaar.
Een 'veelbelovende tekst' is echt wel overdreven hoor. Muziekteksten moeten nu niet direct hoogstaande literatuur zijn, maar dit kan je moeilijk een 'tekst' noemen. Het zijn enkele slogans na mekaar (die overigens al een keer of 25487 keer gebruikt zijn....)
Ik voel mij iig niet direct aangesproken om te gaan dansen als ik dit hoor, en dat zou het eigenlijk toch moeten zijn, niet? Het is een beetje te traag, het tschsch-effectje aan de rechterkant gaat me al snel irriteren en de algehele klankindruk is eerder melancholisch.
Dus: wat zou ik doen: versnellen, interessantere drumpatterns nemen, kortere klanken. Probeer er wat meer vuur in te brengen!
Waarmee maak je dit feitelijk?

Origineel geplaatst door hermax
Ik voel mij iig niet direct aangesproken om te gaan dansen als ik dit hoor, en dat zou het eigenlijk toch moeten zijn, niet?

Eum ... het is meer melancholisch bedoeld. Het originele tempo is nog trager, maar dat vond m'n broer maar belachelijk (en daar kan ik em eigenlijk wel gelijk in geven). Dan heb ik maar wat gepitchshift, maar die vocoder klinkt nu wat kinderachtig. Ik denk dat ik het geheel eens opnieuw ga moeten opnemen, want ik heb dat allemaal direct in audio ingespeeld (behalve die spetterende drumtrack natuurlijk :D).

Origineel geplaatst door hermax
Dus: wat zou ik doen: versnellen, interessantere drumpatterns nemen, kortere klanken. Probeer er wat meer vuur in te brengen!
Waarmee maak je dit feitelijk?

Ga ik zeker proberen! Gebruikte gear moet je eens op m'n website bekijken. Ik heb zo ongeveer alles gebruikt wat ik heb.

Daar hou ik zo van op SF, de commentaren zijn heerlijk objectief! "Merci!"

:halleluja

Laatst gewijzigd:
Hmmm toen ik het begin hoorde (tot 0.07) zat ik te wachten op dat FX geluidje en de melodie van Cambodia van Kim Wilde (vraag me niet waarom) Maar na verder te luisteren veranderde het in een stijl a'la Daft Punks - Discovery Album...

Wat ik dus wil zeggen...als iemand dit gepost had als Daft Punk dan had ik hem voor Daft Punk minder gevonden (maar ik had wel geloofd dat het Daft Punk was...) Zie dit dus als een complimentje.

Hay.

Het is muziek waar je van moet houden, en ik houdt ervan, lekker relaxd op mijn Turtelbeach
mooie klanken, dit is jullie stijl toch

de rhodes klanken zo rond de 1.14 zouden op mijn koptelefoon ietsiepietsie minder hard kunnen
voor de rest vindt ik het topie

Greetz Turtel _-/8D\-_

Zo, een nieuwe versie: wat proberen syncen, structureren, melancholische kant wat benadrukt, solo veranderd, ...

dancin'

Ik hoop dat jullie er wat van kunnen maken ... 8)

Ik vind de meeste van je dingen wel goed. Het is allemaal wel héél erg Air-achtig maar beter een goede clone dan slechte muziek maken :D .

Dit nummer(die laaste mix) mist IMO een lead, iets dat boven die strings en bas uitkomt. Misschien eens naar iets square arpeggio achtigs kijken? Op die snare mag van mij ook massa's reverb ;)

Origineel geplaatst door Toon
Dit nummer(die laaste mix) mist IMO een lead, iets dat boven die strings en bas uitkomt. Misschien eens naar iets square arpeggio achtigs kijken?

Goed idee! Ik zat al wat te spelen met het idee om er een subtiel 303 lijntje in te zetten eigenlijk, even kijken wat ik kan bedenken. :eureka: Thx! 8)

Hay

klinkt goed, zo

ik vindt zo een 303 snel overheersen, misschien heel subtiel

ik vindt hem zo wel relaxd , ik heb hem gedownlaod
maar hij is wel lekker relaxd zo
o dat had ik al geschreven

Greetz Turtel8D

Gear is gaar

ik vind hem wel naais. :)

even terzijde:

ik denk ook dat alles nog niet helemaal in sync loopt. hoewel het eigelijk niet echt hoorbaar is. het viel me pas op toen ik even bezig was een synthlijntje op je track te zetten. ik kreeg die maar moeilijk in sync met je track ... Een 303 zou ik er persoonlijk niet in doen. anders gaat alle aandacht daar naartoe en gaan de andere (mooie) elementen die je nu hebt verloren.

Laatst gewijzigd:
Ik vin um ook cool, appolo vs. air vs. Daft poenkt

Als ik het nummer zouw doen zou ik er nog wat vurige elementen instoppen. Een dikke fonky square lead, apreggiator, iets meer basdrum/baseline compressie of afwisseling/fill/break. En natuurlijk veeeeel diepe space FX.

Ik ben even zo vrij geweest om je andere Mp3's te luisteren en dit nummer past er geweldig tussen. Het ligt allemaal in de zelfde jaren '70 synthstijl en daar heb ik veel respect voor.

grtz Brmz (en een keertje live gaan hoor!!!)

Origineel geplaatst door isnieZot
even terzijde:

ik denk ook dat alles nog niet helemaal in sync loopt. hoewel het eigelijk niet echt hoorbaar is. het viel me pas op toen ik even bezig was een synthlijntje op je track te zetten. ik kreeg die maar moeilijk in sync met je track ... Een 303 zou ik er persoonlijk niet in doen. anders gaat alle aandacht daar naartoe en gaan de andere (mooie) elementen die je nu hebt verloren.

Ik heb er inderdaad een subtiele "live" feel ingestopt, die je niet direct merkt. 8)

Bedankt voor de opmerkingen iedereen, nu weet ik weer wat te doen ... :okdan:

hey apollo,

je nieuwe nummer is weer echt fantastisch, die puls in't begin, is dat je juno?

op '33 is er iets raar, de drum loopt nét een tikje off...voel dat op nog plaatsen...is écht fractie, maar'k voel't wel

misschien moet je op 1 56' wat heldere key akkoorden steken, op je fender? en dan 2e deel wat naar achter schuiven, om een brug te maken. dit creeert misschien wat ruimte?

naar het einde toe moet je eens experimenteren met wat arpeggios? misschien is het niets, misschien brengt het nog iets meer

vanaf 36' komt er string ingefaded, maar ofwel is het het akkoord dat wat raar is in't begin, of het feit dat je dat manueel infaded, en dus niet perfect linear...

welke digitale HD recorder heb je eigenlijk, je site is nl off.

is wel muggezift wat ik hier vermeldde, want écht goed nummer!

Origineel geplaatst door blouies
welke digitale HD recorder heb je eigenlijk, je site is nl off.

is wel muggezift wat ik hier vermeldde, want écht goed nummer!

Muggeziften is net wat ik nodig heb! ;)

Ik zal kijken wat ik kan doen met je opmerkingen, maar ik ga ze in ieder geval in overweging nemen. Die arp heb ik al geprobeerd, maar het past er niet echt op.

Dit nummer is rechtstreeks op de PC opgenomen met een echo mia. Die puls is, als ik begrijp wat je bedoel, een MS-20. En die string wringt (melodisch) inderdaad wat, da's waar, moet je wat aan wennen denk ik.

Leuk, maar de bass+'string' melodie klinken me zo bekend in de oren. Kan alleen niet op de song komen.. Als ik het weet dan hoor je het

R

Back