Proefpersonen Gezocht Voor Psychologisch Onderzoek

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Triphonius Z

naar het westen...
Is je laatste productie wederom geflopt en zoek je nu een andere manier om aan centen te komen? Leen mij uw hoofd! Ik zoek vrijwilligers voor deelname aan psychologisch onderzoek met TMS: transcraniele magnetische stimulatie. Dat is een nieuwe manier van hersenonderzoek waarbij door middel van een electromagneet heel kortstondig (ongeveer 100 ms) de informatieverwerking in een klein stukje van het brein verstoord wordt. Dat klinkt enger dan het is: proefpersonen merken er vrij weinig van. De risico's zijn niet groter dan het spelen van een potje Pokémon Stadium.

Het onderzoek wordt uitgevoerd aan de Afdeling Psychologie van de Universiteit van Amsterdam. Ik kan geen reiskostenvergoeding uitbetalen, dus het is handig als je in de buurt woont. De vergoeding voor deelname bedraagt 0,10 EUR per puls; in de praktijk komt dat neer op ongeveer 15 EUR per uur (dit zijn netto bedragen). Sessies duren telkens twee uur. Tijdens de sessies moet je een taakje doen (kan van alles zijn, momenteel werk ik aan een project over onbewuste herkenning van gezichtsuitdrukkingen), terwijl je af en toe een magnetische puls krijgt.

Voorafgaand aan deelname is er eerst een intakegesprek van ca. 30 tot 45 minuten. Tijdens het gesprek krijg je meer informatie over TMS en de procedures en onderzoeken. Aan de hand daarvan kun je beslissen of je mee wilt doen.

Voor meer info: www.cognitiveneuroscience.nl.

Bij interesse: stuur een mailtje naar j.jolij@uva.nl

NB. Ook langere termijn tast TMS het vermogen om muziek te maken niet aan. Dus wees gerust :D

Jongens pas op !!!!

Hij zuigt alle muzikale ideen uit je knar !!!

Damn, wat freaky... ik krijg er gewoon zin in! Is dat in de avonduren?

PS ik zou dit ook even posten op diverse SM sites, ik weet zeker dat sommige mensen hier graag geld voor over hebben! :D

:verkoght:

"... and this is your brain AFTER the experiment"

brain.jpg

Post maar op SM sites, wat extra geld voor wetenschappelijk onderzoek is nooit weg ;)

Denk dat het wel tegen zal vallen voor pain-adepts, want pijn doet het niet. Wat wel leuk is: de frontaalkwab stimuleren. Daar word je dronken van zonder te hoeven drinken! Echt heel vaag is dat. Ooit eens een keer een experimentje gedaan waarvoor we een controlelocatie nodig hadden, en toen zei ik: zet maar op m'n voorhoofd, dat hoort geen effect te hebben. Mooi wel dus, ben ongeveer een uur zwaar bezopen geweest.

Het leuke van een psychologisch onderzoek is: je denkt dat je weet waaraan je meedoet. :geslaagd:

:D

klopt... maar ik kan eenieder verzekeren, met mijn hand op mijn hart: de pulsen zijn echt, het geld wat je er voor krijgt ook. En het gaat daadwerkelijk om visuele waarneming.

Ik moet wel zeggen: de projecten die ik draai zijn meestal ca. 8 sessies van 2 uur. Als je aan een volledig experiment mee doet levert dat al gauw ongeveer 250 euro op. 8 sessies draai je in ongeveer drie weken totaal... Kun je toch weer een leuke synth halen na een paar weken, zonder permanente hersenschade!

Origineel geplaatst door Hanz
"... and this is your brain AFTER the experiment"

brain.jpg

godskolere... is dit ooit daadwerkelijk aan iemand geserveerd? zelfs hannibal lecter zou dit terugsturen naar de keuken :r

Hey Jacob,

Als jullie over sterke electromagneten beschikken zijn jullie dus ook in staat om de linker frontaalkwab tijdelijk uit te schakelen om verborgen vaardigheden blood te leggen. Las laatst een artikel over dergelijk onderzoek.
De bevindingen waren gerelateerd aan vergelijkbare effecten na bijvoorbeeld een ernstig ongeval, ofwel ... mensen die na een zwaar ongeval plotseling over een splintervaardigheid beschikken. Bepaalde functies in de linker frontaalkwab zouden mogelijk een remmende werking hebben op kwaliteiten die latent aanwezig zijn. Ben jij hiermee bekend?
Interessant onderzoek iig maar OEI! WEL GIGANTISCH OFFTOPIC!

Origineel geplaatst door Triphonius Z
godskolere... is dit ooit daadwerkelijk aan iemand geserveerd? zelfs hannibal lecter zou dit terugsturen naar de keuken :r

Ja hoor... het is een specialiteit in bepaalde delen van de VS, met name rond St. Louis.
Naar verluidt is het recept ooit meegenomen door Duitse en Hollandse (!) immigranten, die uit zuinigheid nooit iets weg wilden gooien...

http://www.courier-journal.com/localnews/2004/01/15in/met-2-brain01150-4625.html
http://www.hoosiergazette.com/News/Aug2004/news002.htm
http://www.cnn.com/2004/HEALTH/01/16/brain.sandwich.ap/

story.brain.2.ap.jpg

Laatst gewijzigd:
In mijn jaren als traumaverpleegkundige ben ik alleen nog maar ernstig hersenletsel tegengekomen en geen enkele op wonderbaarlijke wijze onstane nieuwe vaardigheden.

Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back