Yamaha GX-1 - het beste orgel ter wereld!

Dit gaat helemaal nergens meer over!!!!

BUY NOW: 250.000,00!!!!!!!!!!!!!

Dat ding gaat echt niet weg...wat een knakenpoetser ;)...

Weet iemand platen waar ie veel in is gebruikt?

Stevie Wonder's Songs in the key of life...de strings in village ghetto land en passtime paradise.

Well indrukwekkend maar met een beetje programeren haal je dat ook wel uit een boerekool synth voor rond de 200 euro :D.

Origineel geplaatst door smackos
Dat ding gaat echt niet weg...wat een knakenpoetser ;)...

Stevie Wonder's Songs in the key of life...de strings in village ghetto land en passtime paradise.

Well indrukwekkend maar met een beetje programeren haal je dat ook wel uit een boerekool synth voor rond de 200 euro :D.

Wauw....knakenpoetser EN boerekool synth in een post..........wat een taalverrijking!

Wat een centen zeg , maar heeft niemand hem in nederland ?
heb hem wel te koop gezien voor 50.000,-- gulden , ongeveer 25 jaar geleden.
dat zijn toch teveel centen voor mij

Hee...eindelijk.....ze hebben de cockpit van de UFO waarmee ik hier op aarde gecrashed ben gevonden...8o)

Sjeus...dat ding ziet er nog steeds futuristisch uit, maar het geld...al zou ik het hebben, zou ik niet daar aan uitgeven... (of mijn naam moest Bill Gates zijn...)

Origineel geplaatst door kaihugo
Jah hij wilde de prijs niet noemen, maar ik denk dat hij niet eens een honderdste heeft betaald.. (dan wel excl. de verzendkosten) Ze bood het aan als oud orgel ofzo toch? Man wat een spacy machine... Weet iemand platen waar ie veel in is gebruikt?

Kai

Kijk eens goed naar je avatar.......;)

Origineel geplaatst door smackos

Dat vind ik nu interessant en dat bedoelde ik ook dus eigenlijk: welke bekende geluiden met de GX1 zijn gemaakt? Die strings vind ik nu ook niet zoo indrukwekkend dat daar een ding van 200/250.000 moet worden aangeschaft.

Hebben jullie misschien andere preciese voorbeelden? De samples in die andere post zijn ook down bij mij.. Ik weet dat ie veelvuldig te horen moet zijn bij Songs in the key of life maar welke sounds zijn dan van de GX1? (ook van abba en anderen zou ik het wel willen weten....)

Kai

Volgens mij is het ook niet zeker of hij nog wel goed werkt:

When i came across it,the family told me it hadnt been turned on for 10 years,which was astounding for such a rare and beautiful piece.

So i did plug in prior to purchase and she powered up straight away,unfortunately i am not a musician so am unable to truly play and appreciate this keyboard other than to get some sounds out in order to demonstrate it does still work.
Nou ben ik geen expert op het elektronisch gebied maar volgens mij lees ik op dit forum regelmatig dat (onderdelen van) synths kapot gaan als ze lange tijd niet gebruikt worden. Lijkt me toch dat aan de GX1 dan ook het een en ander niet meer werkt?

Yamaha GX1 ULTRA ZELDZAAM!!!

Yamaha GX1 ULTRA ZELDZAAM!!!

Yamaha gx-1 voor tering veel geld.
http://cgi.ebay.com/beautiful-origi...354713788QQcategoryZ64387QQrdZ1QQcmdZViewItem

startbod slechts 200.000USD 8D
jeff2copy.jpg

Voor dat geld wil je op zijn minst dat over het merk plaatje weggewerkt wordt! ...

oeps.... kon het niet laten..

Bericht door een moderator:
heb ze samengevoegd.

he later sold the GX1 to Keith Emerson as a spare. At the time, he claimed that many other keyboards could replicate its sound, and it nearly required "a full-time engineer to keep it going

?????oink!!!!!!!!!

Re: Re: Yamaha GX-1 - het beste orgel ter wereld!

Re: Re: Yamaha GX-1 - het beste orgel ter wereld!

Origineel geplaatst door LeonMols
). Stevie Wonder gebruikte de GX1 oa voor Song in the Keys of life (de strings in Village Ghettoland bv)..

En Pastime paradise. Isn't she lovely. Joy in side my tears, en volgens mij ook op Ngiculela - Es Una Historia/I Am Singing.

De GX1 is ook te zien volgens mij op de DVD Songs in the key of live die ter ere van 25 ste verjaardag van Songs in the key of live een aantal jaren geleden is uitgekomen. Daarin maken ze een remake van een aantal nummers met de oorsponkelijek muzikanten en ook instrumenten.
De Arp 2600 kregen ze echter niet meer aan de praat die had de geest gegeven.

Last edited by a moderator:
Back