Yamaha GX-1 - het beste orgel ter wereld!

Origineel geplaatst door Wiseguy
Mwah dan wacht ik nog ff, ik wil hem wel ruilen tegen de voordeur :D

Lache !

Ik zou er de brievenbus nog niet voor over hebben :)

Hadden we deze al eens gezien?

Fanfare for the Common Man door Emerson Lake en Palmer. Kippevel!

Ik dacht altijd dat de ELP sound behoorlijk Moog-gedomineerd was, tot ik dit clipje zag!
Zit ik nu te bedenken, is dit niet gewoon ook de 'Peter Gunn' lead sound die je hoort? Luistert zelf maar!

De soloklank van Peter Gunn is inderdaad ook met de GX-1 gespeeld.

Ik heb begrepen dat Emerson's GX-1 op een gegeven moment begon te overlijden, en dat hij hem toen heeft vervangen (voor Fanfare for the common men) door een Synthex:

http://nl.youtube.com/watch?v=qMQWrabgrp8

Bob Williams van Analogue Systems vertelde me afgelopen vrijdagavond, toen ik bij hem was, dat Gordon Reid 3000 Australische dollars voor zijn GX-1 heeft betaald. Dat is zo'n 1900 euro. En 400 pond voor het transport. In Sound ons Sound wou Reid dit niet zeggen.

Als bv. Robert Plant het gesigneerd zou hebben zou het nog eens 5000 euro meer gekost hebben.

Een collectors-item voor snobs, want met dat geld zet je iets neer in je studio waar je die oude bagger gewoon mee van tafel speelt.

Volgens mij heb je een uit de kluiten gewassen locomotief nodig om dat ding van tafel te spelen, maar ik begrijp wat je bedoelt. :) Al blijft zo'n instrument natuurlijk zijn eigen(wijze) interface hebben, waardoor je er toch weer andere dingen mee doet dan met andere instrumenten.

Ik herinner me de tv-serie Battlestar Galactica (het origineel, niet de remake) waar op een gegeven moment een feestje is, waar een toetsenist de muziek verzorgt op een gigantisch wit 'orgel' met een boel klavieren en knoppen. Als kind vond ik dat ding geweldig, maar nu ik er over nadenk, vermoed ik dat het een GX1 was.

Ik herinner me de tv-serie Battlestar Galactica (het origineel, niet de remake) waar op een gegeven moment een feestje is, waar een toetsenist de muziek verzorgt op een gigantisch wit 'orgel' met een boel klavieren en knoppen. Als kind vond ik dat ding geweldig, maar nu ik er over nadenk, vermoed ik dat het een GX1 was.

Nou, dat was Buck Rogers. Ik heb de DVD-collectie van de eerste serie. :engel: Ik dacht ook precies hetzelfde als jij.... :)

Buck Rogers, verrek. Dank voor de tip. Ben meteen even gaan zoeken, hier is die scène:

Helaas was het toch geen GX-1. Maar een betere blik op de setup van die toetsenist had ik toch wel leuk gevonden.. :)

Blijft een heerlijke track... een beetje de 90's SNES/Megadrive J-RPG vibe, ergens - met behoorlijke Tomita invloeden en een snufje Kitaro.

Back