DSF Music Contest

DSF Music Contest

• Ja zeker!

Stemmen: 32 88,9%
  • Nee liever niet!

Stemmen: 4 11,1%

• Totaal aantal stemmers
    36
Ok, gaan we hier dan?

Ok, gaan we hier dan?

Misschien moet gewoon iemand eens de knoop doorhakken. Bij deze load ik wat wavjes op en enkele mp3's (Zelf maar converten he) Volgens mij is de kwaliteit te aanvaarden.

Heb een poging gedaan om alles open te houden. Er staat één demosong op, die heet 'chilloutroom_demo.mp3' Het is wel mooi, maar het mist iets om echt door te breken... :)

Misschien moet iedereen maar es proberen er een wereldschijf van te maken.

Criteria: je moet minstens 5 samples gebuiken die op één of andere manier te herkennen zijn tegenover de originelen. We stellen een maximumduur in van 3 minuten, kwestie dat het zo de radio op kan :) Voor de rest ben je vrij in je doen en laten.
Misschien is het een ideetje om daarna alle inzendingen op een dsf-compilattietje te zetten?

Kijk, commentaar op het basismateriaal mag uitblijven, omdat je niet voor iedereen goed kan doen. Als de kwaliteit niet goed genoeg is, laat je je creativiteit maar los om dit op te lossen.

Hoe weet ik nou of dit een goed initiatief is? Stuur hieronder gewoon een reply met zo'n thumbs up icoontje voor in je titel (rechtsboven in antwoordvenster. Als er zo 5 binnenkomen, laat ik de 2 samplebankjes op jullie los. Het zijn samen 42 samples, die van Onacid zitten erbij.

Ok zo?

Nog effe...

De term remix is heel open. De demosong moet gewoon ergens herkenbaar zijn (ook al is het minimaal). Kies dus je genre 100% zelf.

Ik vind het goed, alleen waarom max 3 minuten? Als iemand een hele rustige opbouwende track wil maken kan dat niet...

Sja, het is een restrictie die bedoeld is om iedereen aan te zetten om zijn nummer niet nodeloos uit te spinnen en dus compact, lees interessant te houden. Voor mij geen probleem als de lengte ook openblijft hoor. Nog problemen met de 3 minuten regel?

Ow effe vergeten te melden dat ik de Onacid samples er natuurlijk bijgevoegd heb....

Effe wat meer reaktie en dan worden ze erop gesmeten...

waarom nie?
kom maar door...

Re: Ok, gaan we hier dan?

Re: Ok, gaan we hier dan?

Origineel geplaatst door nick nova

Heb een poging gedaan om alles open te houden. Er staat één demosong op, die heet 'chilloutroom_demo.mp3' Het is wel mooi, maar het mist iets om echt door te breken... :)

Uhh..Nick wel leuk allemaal...maar waar kan ik het nou downloaden/luisteren??? Of moeten ze nog door de jury gecheckt worden?

Misschien is het handig als 1 iemand nu nogmaals duidelijk ( in een nieuwe thread) alle regels op een rijtje zet...

Ok, om het een beetje georganiseerd te maken, heb ik de samples naar alle mods gestuurd. Zij zullen het hopelijk verder wat officieler maken en zullen ook de samples en spelregels releasen.

Dat zal denk ik onder een nieuw threadje gebeuren, effe afwachten.

Origineel geplaatst door krz
of post een midi file van een bekende klasiekker? en zie er dan maar iets van te maken?

Puur midi zal niet lukken denk ik... niet iedereen is goed met midi, sommige mensen werken voornamelijk met samples.

Je kunt beter een combi maken van samples en midi, en mensen daaruit laten kiezen, alhoewel ik ook bijna zou zeggen: laat de midi weg, en laat mensen zelf creatief zijn.

Eigenlijk zou je meerdere contests moeten maken; een contest waarbij van midi uit wordt gegaan, en een contest waarbij wordt uitgegaan van samples/loops.
Bij zo'n midi contest zou je dan bijvoorbeeld alleen een thema moeten vastleggen, en de rest overlaten aan de deelnemers zelf. Je zou dan wel bijvoorbeeld eisen kunnen stellen als: niet langer dan x minuten, thema moet herkenbaar blijven, eventueel verschillende stijlen aanduiden die gebruikt mogen worden (en dan misschien zelfs de verschillende stijlen inzendingen apart beoordelen)...

En dan heb je nog de mensen die niet veel met samples en midi doen:)
Dus dan ook maar een cv/gate contest ofzow?;)

whahahaha, cv/gate contest, ik kan gelukkig aan alle contest meedoen...

Maargoed, ik ben gewoon een nummer aant maken met die loops van OnAcid. Als er meer samples bijkomen knutsel ik die er gewoon bij :)

Wel een strak idee, zo'n contest!

Nick Nova heeft een hele zooi samples geupload in de DSF DB.
Ik zal kijken of ik vanvond wat definitiefs op kan stellen qua samples en regels.

Origineel geplaatst door OnAcid
Nick Nova heeft een hele zooi samples geupload in de DSF DB.
Ik zal kijken of ik vanvond wat definitiefs op kan stellen qua samples en regels.

Nee je moet ff wachten want ik ben hier mee bezig

regel 1. Het is niet toegestaan om eigen geluiden te gebruiken. Het is wel toegestaan middels een plugin of weet ik wat voor efx een nieuwe sound bestaande uit de sample te gebruiken.

ff zeiken !!

Waarom geen eigen geluiden? Dan beperk je jezelf wel heel erg... te erg imho.

Juist dus de vraag is hoe creatief kun je zijn. Als je eigen geluiden gaat gebruiken kun je wel alles inzenden en dat vind ik niet echt de bedoeling. Dan kun je beter gaan inzenden naar de groteprijs van nederland.

Je kunt toch je sample door een audio in halen waadoor je weer noten kunt spelen. Maar dan gebruik je wel de sample. Je kunt dus gewoon je tb-303 gebruiken als e dat wilt. Zolang je er maar een sample of een stukkie sample doorheengooit.

20 mb aan samples...volgens mijn humbele opinie had het wat minimaler gemogen. Maar we zullen er eens mee aan de slag ;)

Back