Zo'n ION synth, wat vind je er van ?

kan iemand es wat opnemen van de ion en aan de post attachen? wat leuke patches .. t liefst niet van die presets

filter

filter

Ja wat noise uit zon ion!
bijvoorbeeld wat zelfoscilatie van het filterke.
en.. een klank met 1 oscilator en dan de 2de en 3de er bij draaien om eens een indruk van de druk te krijgen.

von haulshoven

Geluid vind ik (ook) best aardig/goed van de ION. Hij ziet er redelijk strak uit en qua stevigheid vind ik 'm ook wel oké.

Alleen de zgn. interface vind ik gewoon ZWAAR ^&%$ ! Dat is tot nu toe de enige reden waarom ik 'm niet hoef.

O ja, en ik heb al een paar VA's.. dat scheelt ook wel ;)

fragment

fragment

Ik heb nog een fragment liggen van een solo is wel 1 van de presets

Attachments

• te.mp3
    575,5 KB · Bekeken: 109
ks

ks

Heb even ion van klaus schulze gedount.
Vandaag naar de muziekboer of ze nog een nieuwe kunnen leveren.
Is de eindejaars uitkering gelukkig ook weer op.

von

Re: ks

Re: ks

Origineel geplaatst door von haulshoven
Heb even ion van klaus schulze gedount.
Vandaag naar de muziekboer of ze nog een nieuwe kunnen leveren.
Is de eindejaars uitkering gelukkig ook weer op.

von

Ik zou tweede hands gaan. Heb je nog 300 euro over voor iets anders.

ik heb de ion zojuist nieuw besteld. bij Thomann, daar zijn ze op dit moment echt het goedkoopst. 629 euro in tegenstelling tot rond de 800 euro die bij de meeste zaken hier in nederland wordt gevraagd... en de garantie.

bestelling

bestelling

iets duurder dus dan jij, ik had weer wat in te ruilen.
was die week maar om.
ben benieuwd wat jij ervan vind als je hem hebt uitgepakt.
we zijn toch een beetje lotgenoten nu.

von

inderdaad, lotgenoten :)
ik krijg hem waarschijnlijk begind januari binnen, duurt dus nog even. Thomann krijgt hem eind december binnen... het nieuwe jaar in met een nieuwe synth :)

als de ION een beter effectbak had.... en wat kleiner compacter was geweest ( dus vaak goedkoper 8~ )

dus een 2 a 3 octaafs ( zie micron ) had ik al lang een 2DE HANDS ION beesje gehad !!!!! :D

Zouden ze nu doorborduren op deze ION/MICRON lijn ? Lees; een compactere micron-ION met betere effecten.... ?

jaccis, de micron heeft betere delay/reverb al dan de ion, dus ik zou zeggen, sla je slag op de synthforum marktplaats ;)

sint

sint

ik koop een synth om de klank dus osc. en filter plus de modulatie mogelijkheden en niet om de effect sectie.
ik jaag hem wel door mijn pod xt pro heeft mijn strat ook even rust.
von

Maar ik als ik de software effetcneversi van de micron zie, verlang ik spontaan naar het weekend !
Ik wordt daar zo nerveus van.

Ik bedoel dat ik graag alle filters,OSC etc... gewoon lekker hardware-matig op de synth zelf wilde hebben.

eeeuh een micron is een ion en soms meer.

micron = +verb en zo'n arp achtigding dat je zelf kan in spelen.
ion = een echte knoppen doos.

en idd die van Gijs heb ik al bekeken.... just windowshopping trouwens...

Re: interface

Re: interface

Origineel geplaatst door von haulshoven
interface?
je bedoelt de algehele bediening om hem te tweaken?

von

Jip, ik bedoel de bediening in 't algemeen. Vinnik niks!

MAAAAAR ik moet bekennen: ik heb er nooit langer dan een half tot een heel uurtje mee zitten pielen, dus ja..

Back