Zo'n ION synth, wat vind je er van ?

Origineel geplaatst door gijs
nog even wat betreft die arpeggiator. de micron heeft een stepsequencer en deze is ook als customizable arp te gebruiken. errug leuk...

misschien moeten we een handtekeningen actie starten om deze ook op de ion te krijgen! :)

Re: Re: Alesis Ion

Re: Re: Alesis Ion

Origineel geplaatst door Yoozer
volgens mij is Yawgmoth de enige die zowel een Voyager heeft als een Ion.

De Ion is, zoals ik al vaker schreef, een top bak voor het budget. Maar de "sound" van m'n Voyager krijg ik er niet uit. Dit kan uiteraard aan mij liggen 8) . Omdat de instellingen van de Ion door zijn digitale aflezing veel nauwkeuriger te maken zijn als die van de Voyager zal ik ook nooit 2 identieke patches kunnen maken. Maar Yoozer, mocht je een keer in het noorden zijn dan daag ik je uit om de Pepsi test ermee te maken :engel:

yeah!

Er is ook nog een Micron. Deze is qua klankmogelijkheden nog verder uitgebreid dan de ION. Gezien de ruimte van mijn kleine studio zal ik voor deze opteren.

"The Godfather of Techno" Klaus Schulze heeft een gelimiteerde CD laten uitbrengen waarop hij zijn kunstjes op de ION laat horen.

En VA met een Moog vergelijken lijkt me niet zo zinvol. Een K1 en een K2600 klinken ook verschillend.

Ik heb hier nu ook een ION liggen en kan alleen maar concluderen
dat het een fantastisch synthesizer is, de hele bak, ook de optiek
spreekt me erg aan, en dan voor dat geld, dit noem ik waar voor je centen.

Re: Re: Re: Alesis Ion

Re: Re: Re: Alesis Ion

Origineel geplaatst door Yawgmoth
De Ion is, zoals ik al vaker schreef, een top bak voor het budget. Maar de "sound" van m'n Voyager krijg ik er niet uit. Dit kan uiteraard aan mij liggen 8) . Omdat de instellingen van de Ion door zijn digitale aflezing veel nauwkeuriger te maken zijn als die van de Voyager zal ik ook nooit 2 identieke patches kunnen maken. Maar Yoozer, mocht je een keer in het noorden zijn dan daag ik je uit om de Pepsi test ermee te maken :engel:

De Voyager werkt toch ook met stapjes zodat de patches ook op te slaan zijn? Dus een sound is in principe gewoon na te maken. Mocht je de expander en/of mooger fooger processor erbij gebruik dan is het een ander verhaal natuurlijk. Het overzicht van waarden op een Ion is wat overzichtelijker alleen denk ik.

Re: Re: Re: Re: Alesis Ion

Re: Re: Re: Re: Alesis Ion

Origineel geplaatst door Riekoes
De Voyager werkt toch ook met stapjes zodat de patches ook op te slaan zijn? Dus een sound is in principe gewoon na te maken. Mocht je de expander en/of mooger fooger processor erbij gebruik dan is het een ander verhaal natuurlijk. Het overzicht van waarden op een Ion is wat overzichtelijker alleen denk ik.

Dat zal allemaal wel, maar wanneer je een Ion programeerd lees je de numerieke waarde van iedere parameter. Bij de Voyager is dit slechts erg grof. Voorbeeld de verschillende stages van een env. zijn bij de Ion per 1 ms. instelbaar. Uit m'n hoofd (zit nu in de tuin), is dit bij de Voyager 1 ms. 10 ms, 1 sec. 5 sec. 10 sec. voor ieder kwart van de knop. Wat daar tussen zit is slechts een goed onderbouwde gok.

Ik heb nu een Ion 2 weken in bezit.
In het begin was ik matig enthousiast, maar hoe langer ik er mee bezig ben vind ik het steeds meer een fantastisch ding.
Ik ontdek steeds meer. Je moet er even tijd in steken. Hij klinkt erg goed.
Alleen de handleding vind ik een nadeel had wel wat meer in gemogen die dekt niet de lading volgens mij.

Origineel geplaatst door Exzit
Alleen de handleding vind ik een nadeel had wel wat meer in gemogen die dekt niet de lading volgens mij.

Klopt. Een complete midi-chart zou bijvoorbeeld fijn geweest zijn; midi is echt onderbelicht in de handleiding! Zo is er nog wel meer, maar behalve voor de midi geldt eigenlijk ook wel voor (bijna) alle mogelijkheden van de Ion dat je ze vrij eenvoudig zelf uit kunt zoeken, dus het is niet zo heel erg verder. :)

Ik weet niet of dit al genoemd is in deze thread, maar op de Alesis-site staat een korte aanvullende vocodertutorial. Erg handig voor vocodern00bs (zoals ik). Zie http://alesis.com/pdfs/IONVocoderTutorial.pdf.

Nou zit ik te spelen met de MOD-matrix.
Dat denk ik wel te snappen het eerste gedeelte.

Maar wat moet ik met die tracking generator?
De functie daarvan is me niet echt duidelijk. Kan iemand me dat uitleggen?

Origineel geplaatst door Exzit
Nou zit ik te spelen met de MOD-matrix.
Dat denk ik wel te snappen het eerste gedeelte.

Maar wat moet ik met die tracking generator?
De functie daarvan is me niet echt duidelijk. Kan iemand me dat uitleggen?

Nioemadn die weet wat die tracking generator doet in de mod matrix?
Die handleiding over dat gedeelte is me niet echt duidelijk.

tracking generator is heel simpel.

Het geeftje je de mogelijk een willekeurige modulator niet lineair te moduleren. Klinkt moeilijk, is makkelijk.

Je ziet bij die tracking generator een lijntje lopen door een assen-stelsel. Door dat lijntje te vervormen geef je aan op welke plekken je modulator meer of minder effect heeft op het gemoduleerde. Jij bepaalt dus waar de modulator 100% effect heeft of maar 50% of zelf maar 17% of whatever....get it?

Origineel geplaatst door Nolet
tracking generator is heel simpel.

Het geeftje je de mogelijk een willekeurige modulator niet lineair te moduleren. Klinkt moeilijk, is makkelijk.

Je ziet bij die tracking generator een lijntje lopen door een assen-stelsel. Door dat lijntje te vervormen geef je aan op welke plekken je modulator meer of minder effect heeft op het gemoduleerde. Jij bepaalt dus waar de modulator 100% effect heeft of maar 50% of zelf maar 17% of whatever....get it?

Dank je ik denk het te begrijpen.

Ik heb sinds zondag ook een Ion en ben er erg over te spreken... 2e hands gekocht voor een leuke prijs en hij is dik en dubbel zijn geld waard!! :biertje:

Origineel geplaatst door Yoozer
sommigen verkopen vrachtauto's (niet geschikt voor racen of om de familie mee op uitjes te nemen)

Toch worden er regelmatig vrachtautos aangehouden aan grensposten met grote families die daar kennelijk anders over dachten, zolang de ventilatie maar ok is :smeris:

Back