Wat deed jij toen je je heel erg kut of depressief voelde met muziek?

bikkel

Everything is on the One
Ik zit aardig in een dip doordat het uit is gegaan met mijn vriendin, en dan nog de dagelijkse sores zoals geld, winter en mezelf. Morgen is mijn PC weer compleet als het goed is, en dan kan ik weer muziek gaan maken. Ik ben heel erg benieuwd wat ik voor muziek ga maken, of het dieper is, of alleen depressiever, of aggressiever, of ik meer ga maken of er juist niets uit komt.

Hoe zijn jullie met zulke periodes om gegaan muzikaal? Leverde het wat op qua muziek of juist op emotioneel vlak?

Beetje diepe thread voor mijn doen, maar goed ik zit nou eenmaal in zo'n periode.

Het uit gaan met je vriendin...

Pfoeh ik ben al zoooo lang vrijgezel...voor mij is dat zo lang geleden!

Maar ik weet niet of dat invloed had op mijn muziek,

ik ging juist meer met vrienden om,
meer lekker alleen video kijken,
meer drinken (dit is niet altijd slecht, lekker wijntje is nooit weg!)
en misschien wel JUIST met vrienden stappen om lekker te lullen en naarde klote te gaan ...
vooral lekker dansen op lekkere muziek (in mijn geval Prodigy/Chemical Brothers toen )///gewoon lekker uit je plaat gaan met goede vrienden...
en vooral ook met chickies omgaan, in het begin wel moeilijk maar ik weet uit ervaring dat je ludduvedu gaat slijten en na een aantal weken ben je weer praktisch de oude...

Suc6!

(Vrijgezel zijn is zo slecht nog niet, maar het duurt effe voordat je dat zo voelt na een relatie ...)

Origineel geplaatst door 6 trak
normaal gesproken werken sterke emotionele veranderingen erg (goed) op het creatieve proces...

Ja dat leek mij ook.....toen het niet zo goed ging had ik opeens praktisch een nummer af.....

Origineel geplaatst door Bass
... maar ik weet uit ervaring dat je ludduvedu gaat slijten en na een aantal weken ben je weer praktisch de oude...

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Nou, dat kan wel eens anders gaan...
Na 14 jaar huwelijk koste het me bijna 5 jaar om er weer bovenop te komen. Verdriet, boosheid en frustraties slijten niet zo erg snel. Uit onderzoek is gebleken dat veel mannen daar zo lang over doen, tenminste, als zij de verlaten partij zijn.

Nu, 8 jaar na die verrekte scheiding, ga ik voor de tweede maal naar het stadhuis en met een meid, die synthesizers en electronische muziek best wel interessant vindt. En ze schenkt me over een paar maanden het eerste kind... Het kan allemaal veranderen...

Maar ik maak beter muziek als ik me opgelaten voel. Vol positieve energie en geen boosheden of frustraties.

Belangrijkste advies: blijf jezelf, en schaam je niet als je je eens kloten voelt.

Wout

Vijf jaar? Euhh bedankt voor het vooruitzicht :D

Maar goed het is geen echtscheiding ofzo, wel heel klote.

blijf beseffen dat héél veel mensen exact dezelfde klotegevoelens kennen die jij nu hebt. you never burn alone :duivels: :duivels: =( :W :( :duivels: zeg maar

...als ik mij erg depressief voel ga ik als een automatisme agressieve muziek maken.... dat is dan op dat moment blijkbaar een goede uitlaatklep.

..maar dat is voor iedereen anders denk ik...

suc6 met het luduvudu!

Hay

muziek zit in je genen ingebakken
dat is geevalueerd van de oertijd tot nu
laten we zeggen van de tom tom naar de synthesizer
muziek maakt emotie en emotie is muziek

dat schakel je niet zo maar uit

ik doe veel in mineur de droeve soort, en af en toe in majeur de vrolijke soort

Greetz Turtel8D

In mijn geval ging het alleen maar beter, de creativiteit was booming. en niet alleen agri muziek of droevig, eigenlijk alles een beetje en dat ging gewoon lekker.
Ik moest alleen wel ff in een andere kamer muziek gaan maken, anders zat ik na een uur een beetje te staren.

Maak er in ieder geval het beste van :biertje:

Toen ik na 6 jaar samenwonen ineens met een bundeltje kleren, een pakketje cd's en een auto vol gear de wijde wereld introk heb ik me teruggetrokken in een oude caravan in de bossen en heb me gestort op het band-leven (deed ik daarvoor al, maar met mate).
Ineens speelde ik in 4 bands, deed daarbij allerlei nieuwe ervaringen en kennissen op en kwam in aanraking met muziekstijlen die me daarvoor nooit geïnteresseerd hadden.
Een groot voordeel hiervan was: ik had het druk ! (en dus geen tijd om mezelf in m'n eentje op de bank zielig te gaan zitten vinden)

Moraal van dit verhaal:
Het is niet belangrijk welke richting je ingaat met je creativiteit, zolang je jezelf maar niet in laat kakken en er de gang inhoudt. Zorg dat je genoeg om handen hebt en probeer geen muzikale richting te gaan zoeken die bij je huidige gemoedstoestand hoort. Doe gewoon waar je zin in hebt en beperk je niet tot neerslachtige muziek (hoewel dat o zo mooi kan zijn).

suk6 :biertje:

o ja: en alles kan goedkomen ! Na 2 jaar caravan woon ik intussen alweer 2,5 jaar gelukkig samen met dezelfde vrouw als waarmee ik daarvoor een relatie had en speel ik weer in (maar) 1 band.

Drie jaar geleden ben ik van iemand weggegaan waar ik 10 jaar bij heb gewoond en wiens 2 kinderen (zij was al eens gescheiden) ik heb zien opgroeien van 4 en 6 jaar tot 14 en 16 jaar. Het was een rotte periode maar ik heb er niet bepaald meer of betere muziek door gemaakt. De oudste van die twee komt nog steeds liever naar mij (en m'n huidige vriendin sinds een jaar of twee) dan naar zijn echte vader (toevallig zit ie op dit eigenste moment dat ik dit schrijf weer hier bij ons). Wat ik daarmee eigenlijk wil zeggen: er zit onverwacht soms iets goed in wat je op dat moment als ellendig beschouwt. Het heeft geen zin om te gaan wegkruipen in een holletje, er komen altijd weer nieuwe kansen en je neemt gewoon de goede dingen uit het verleden mee. Laat de slechte dingen waar ze waren, gewoon doordoen. En als hulp bij het verwerken van moeilijke periodes kan inderdaad een overdosis musiceren wel helpen...

Kut voor je! Heb het zelf ook meer dan eens meegemaakt. Ben er niet echt beter van gaan musiceren op dat soort momenten, maar wel anders. Veel agressiever, vooral in mijn teksten (ipv subtiel blij naar bijzonder lomp en naar). Van de eerste keer dat ik gedumpt ben heb ik mijn voorliefde voor hele foute muziek (Carnivore) overgehouden. Draai af en toe nog steeds wel eens 'Male Supremacy' als ik me niet helemaal ok voel en dan gaat 't wel weer een stuk beter...

Ik wens je veel sterkte! Ohja, en afleiding (muziek is een hele goeie) helpt. Op een gebroken been moet je ook niet gaan lopen zeg ik wel eens.

Back