BBC gezien ?

dione

hardkoor
iemand toevallig vannacht op BBC 2 de documentaire 'Classical albums' gezien over Pink Floyd's album 'Dark side of the moon'...?

was verdomde leuk....ze lieten ff zien hoe ze een Synthi A gebruikten op dat album,samen met een van de allereerste sequencers (leek een beetje op een EDP Wasp of Gnat ?,dezelfde plastic toetsjes...)....en hoe ze creatief omgingen met de mengtafels en effecten van toen.....van elke track werd uitgelegd hoe ze het gemaakt hadden,hoe ze op de ideeën kwamen enzovoorts....

ook kon je mooi kijken in de huidige studios van al die muzikanten.....vette shit...

het stond niet in de tv-gids vermeld....dus het kan zijn dat ze stiekem meer van deze documentaires uit gaan zenden.....echt een aanrader,smulwerk voor elke muzikant....:okdan:

:( gemist..

Mijn moeder wist dat het er op kwam en heeft het opgenomen:D Volgens mij had ik hem ook al op DVD. Erg leuk om te zien hoe David Gilmour die bekende sequence van die plaat speelde. Die kleine blauwe sequencer dat is dus de Ems KS. In combinatie met de synthi maakt dat nou juist de AKS.
synthiaks.gif

:okdan: :peukie:

Laatst gewijzigd:
Die DVD heb ik van de week voor een maat van me gekocht.
Tenminste ik vermoed dat het dezelfde is.

Kun je gewoon bij de FRS halen als het goed is.

welke dvd is dat? (titel + fotootje??)

Origineel geplaatst door synthiaks
Mijn moeder wist dat her er op kwam en heeft het opgenomen:D Volgens mij had ik hem ook al op DVD. Erg leuk om te zien hoe David Gilmour die bekende sequence van die plaat speelde. Die kleine blauwe sequencer dat is dus de Ems KS. In combinatie met de synthi maakt dat nou juist de AKS.
synthiaks.gif

:okdan: :peukie:

yep....dat is 'm....

Die hoesjes van Synthiaks kloppen ja. Die heb ik eentje gekocht.
20 euri of 19.

Origineel geplaatst door fuse
Die hoesjes van Synthiaks kloppen ja. Die heb ik eentje gekocht.
20 euri of 19.

op de BBC was ie gratis...:D

anyway...die docu-reeks heb ik wel 's vaker gezien,dus er komen vast ook wel andere albums en bands langs in de toekomst...

Ja lache, ik had de aflevering met :yamaha:head gezien.
The ace of spades, the ace of spades. :D

Ter informatie: de serie wordt zaterdags om 14:09 op RTL5 uitgezonden. Op dit moment is de aflevering met het album "machine head" van deep purple.

Origineel geplaatst door Backdrop
Ter informatie: de serie wordt zaterdags om 14:09 op RTL5 uitgezonden. Op dit moment is de aflevering met het album "machine head" van deep purple.

Bedankt...net gemist...:stupid

Back