Dr moet me iets van het hart...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Bass
Aha jij bent overtuigd OK ....

Wat heb je bv. liever als je zonder meer mocht kiezen :

- Een ECHTE OSCar of
- De software Imposcar ??

eerlijk zeggen!

die is makkelijk voor mij :)
geef mij de software versie maar.

de echte OSCar om direct voor veel geld door te verkopen; van de winst koop ik de ImpOSCar en een boel andere leuke synths?

hardware is natuurlijk leuk, ik vind het leuker dan software, maar kan me wel voorstellen dat voor een flink aantal gebruikers software veel handiger is.

Ik zou de Korg Legacy Collection niet willen ruilen voor de hardware versies.
Ten eerste heb ik voor die apparaten de ruimte niet en bovendien bied de software een aantal grote voordelen ten opzichte van de hardware (opslag, polyfonie, programmeerbaarheid wavestation etc.).
Het grootste nadeel van software vind ik toch het gebrek aan knoppen, maar ik vind de huidige generatie USB/Midi controllers een prima alternatief. In het geval van de legacy is daar uiteraard de MS20 controller...hoe meer "hands-on" kun je het krijgen.

Wat betreft de klank, dat zal toch vooral een kwestie van smaak blijven. Ik heb de Legacy ook beoordeeld op zijn klank en niet afgezet met de hardware exemplaren. Als de klank van een instrument goed is (naar mijn smaak/mening dan), tja dan maakt het mij eigenlijk niet uit of het om soft- of hardware gaat.

groet

Tom

Origineel geplaatst door Pim
Softofielen zijn vies en tegen-natuurlijk. Hoeveel virussen verspreiden zij? Ik ben blij dat ik normaal ben!

Ik heb gewoon allebei, ben ik dan Hard-softofiel?
40 synths inmiddels en zo'n 150 vsti's en dan heb ik het nog niet eens over samples...brrr
T'is een verslaving, geluid, kan niets anders bedenken :)

:)

Ik ben blij dat ik met deze thread dingen bespreekbaar heb kunnen maken. Bi-synthualiteit, zoals pim het noemt, rust nog altijd een taboe op. Ik vind dat er een praatgroep voor moet komen.

-C-

Bi synthuele, absynth drinkende, synth spuitende trafo's ?

Ik vind 't echt gewèldig voor een ieder die software of hardware beter vindt (klinken).

Ik werk liever met hardware. Wat de rest vindt/doet: :z

Ik vind hardware ook wel tof.. maar software ook wel.. om verschillende redenen, ik zal met allebei blijven werken denk ik..

Naj.. tot 'ze' burgers op stroomrantsoen gaan zetten en dat soort dingen, dan ga ik over op laptop met fiets en dynamo. Dat kan prima werken, ik heb er concerten mee zien plaats vinden, 4 fietsers en 1 DJ met 2 x 500 watt. Het kan echt!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back