CD/DVD writers met PQ/ISRC ondersteuning

fuse

Gepokt en gemazeld
Weet iemand nog een interessant model wat PQ/ISRC/CD/DVD-audio text ondersteund?
En als het kan ook nog Red book CD's kan branden?

Beetje moeilijk zoeken op het inet en weinig gevonden waarvan ik zeg da's nou net wat ik zoek.

Re: CD/DVD writers met PQ/ISRC ondersteuning

Origineel geplaatst door fuse
Weet iemand nog een interessant model wat PQ/ISRC/CD/DVD-audio text ondersteund?
En als het kan ook nog Red book CD's kan branden?

Beetje moeilijk zoeken op het inet en weinig gevonden waarvan ik zeg da's nou net wat ik zoek.

Plextor?
Voor de rest ben je afhankelijk van de software waarmee je het wegschrijft.

Bedankt voor de tip.

Nadeel is dat ze bij plextor ook niet bijster veel informatie geven over dat soort specifieke details.

Maar ben irritant genoeg om in de winkel zo'n ding te kopen en als het niet werkt hem weer terug te brengen.
Zowieso lijkt het me wel leuk om deze details aan de verkoper/verkoopster te vragen. :duivels:

Ik zou het natuurlijk gewoon op kunnen zoeken, maar ik ben even lui. Wat is PQ/ISRC? En wat zou ik er aan hebben?
Vroeg het me af toen ik dit draadje zag, en ik denk dat ik niet de enige ben. :)

Even in gewoon nederlands.

PQ heeft met waar nummer beginnen en ophouden te maken. Kun je ook hidden tracks mee bouwen enzo.
ISRC is een soort streepjescode voor nummers afzonderlijk.
Heb je ook nog CD Text en da's een text label per nummer. Kun je dan de titel in zetten of dat je JP een sukkel vindt of zo.

Zowieso lijkt het me wel leuk om deze details aan de verkoper/verkoopster te vragen. :duivels:

Kom maar langs als je in Utrecht bent :)

Ik zou voor de Plextor Premium gaan. Kijk maar eens op de site van Plextor wat technieken inhouden die dat apparaat aan boord heeft. Met name Gigarec is wel interresant.
Wat mij betreft is er nog steeds geen betere combi dan Plextor cd's met Tayo Yuden cd's.

Wij gebruiken hier al jaren plextors v.a. de scsi tijd.
Ik geloof dat we nu wel een museum kunnen beginnen.
Zoveel types liggen hier nog. Met caddy's en al.

Maar je hoeft tegenwoordig niet perse de Tayo 's meer te gebruiken.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit problemen gehad met merken als maxell, sony, tdk ed.
Je moet natuurlijk niet de budgetlijn kopen.

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wie van jullie weet wat het verschil is tussen een hidden track en een ghost track.

Hmm. Errol ik zou toch maar eens met een programma als Nero cdspeed de verschillende schijfjes eens testen. Ik denk dat je wel schrikt van de verschillen in kwaliteit. Kijk maar eens hier . De software kun je overigens hier downloaden.

Ik heb trouwens ook vrijwel alle plexbranders gehad. Ik werk in een computerwinkel en heb dus vrij veel verschillende merken kunnen testen. Vooral Philips branders, brrrr wat zijn die slecht zeg. Ik heb nog nooit zoveel branders van een merk zien terugkomen. En tja, plextors.. Je betaalt meer maar dan werkt het ook. En als het niet werkt heb je binnen drie dagen een verse uit Zavemtem :)

Origineel geplaatst door Skipsel
Hmm. Errol ik zou toch maar eens met een programma als Nero cdspeed de verschillende schijfjes eens testen. Ik denk dat je wel schrikt van de verschillen in kwaliteit. Kijk maar eens hier . De software kun je overigens hier downloaden.

Ik heb trouwens ook vrijwel alle plexbranders gehad. Ik werk in een computerwinkel en heb dus vrij veel verschillende merken kunnen testen. Vooral Philips branders, brrrr wat zijn die slecht zeg. Ik heb nog nooit zoveel branders van een merk zien terugkomen. En tja, plextors.. Je betaalt meer maar dan werkt het ook. En als het niet werkt heb je binnen drie dagen een verse uit Zavemtem :)

Skipsel, we hebben hier de afgelopen 12 jaar alweer zo'n 9000 albums gemastered. Deels op exabyte en deels op cdr.
De merken die ik noemde hebben nooit voor problemen bij de cd fabrieken gezorgd tijdens het glasmasteren.
Nero is wel leuk maar is niet te vergelijken met de controle systemen die in de cd fabrieken worden gebruikt.

Zoals ik al zei gebruiken we natuurlijk niet de goedkope cdrs van de bekende merken.
Vaak hebben ze ook een wat duurdere serie.
op dit moment gebruiken we tdk's maar als ik weer een partij goede tayio's kan krijgen doe ik dat natuurlijk ook.
Ik ben het zeker met je eens als het om de tayo's gaat.

Ik snap ook wel dat die tests in zo'n fabriek beter zijn en ik bedoelde ook niet te zeggen dat die merken niet goed zijn, maar wel dat je goed op moet letten met wat je koopt. En fouten kom je soms pas op de langere termijn tegen. Er zijn bijvoorbeeld zat merken waar je foutloos op schrijft maar die na één of meerdere jaren niet meer leesbaar zijn. Ik gebruik mijn cdr's voornamelijk voor backups en het is wel de bedoeling dat ze het na een paar jaar nog doen. Maxell, Sony en TDK leveren over het algemeen goede cd's. Totdat hun favoriete fabriek niet genoeg kan leveren en je ineens met een batch uit een andere fabriek wordt opgezadeld... Daarom check ik altijd de atip codes even voordat ik er een backup op wegschrijf. Als je ze bij cdrwinkel.com of opussupplies.de besteld staan die codes er ook gewoon bij, wel zo handig.

Maar we raken off-topic :) Fuse, Plextor wil je! Echt waar :halleluja

OK, bedankt. ;)

Plextor it is.
Werkt als de brandweer. (Woehahaha!)

Een PX-716A dual layer fikkert.

Ook handig om te backuppen.
Nu nog even regiocode vrij maken. :engel:

Hij kan ook die PQ/ISRC en CD Text zooi lezen.
Erg handig met mp3 albums maken.

Ik heb zelf altijd Yamaha en Plextor gebruikt, ook vanaf het SCSI tijdperk.
Plextor kan het sowieso (ook al gemeld) maar van Yamaha weet ik niet zeker of ze nog branders maken...
met een plextor doe je het sowieso goed!

Kwestie van de help van je CD brand programma even door kijken.
Oftwel RTFM.

dat dual layer is wel leuk , alleen de dual layer dvd branden, gaat nog maar op 2.5 keer de snelheid
tegen 8 keer die een gewone dvd brandt
kun je beter twee dvd s branden van 4 , is goedkoper en sneller
voor de prijs hoef je het niet te laten zo een dvd brander, die plextor zal wel duurder zijn
plextor is altijd de top van de branders geweest ,die zullen het best moeilijk hebben in deze tijd

ze moeten alleen die snelheden van het lezen en schrijven sneller maken.
moet er niet aan denken dat ze bezig zijn met 50 gb dvd s
dan mogen ze die doorvoersnelheid wel even opvoeren , anders ben je een uur bezig om een dvd te laden:D

Double-Layer DVD+R medium
(per stuk) 8,5 GB 2,4x DVD+ReWriters DL videobox EUR 6,95

DVD+R medium
(per stuk) 4,7 GB 8x DVD+ReWriters videobox EUR 1,50

Kwestie van de help van je CD brand programma even door kijken.
Oftwel RTFM.

Chill, ik ging ervanuit dat je een isrc wellicht in je masterwave moest verwerken (of dat wellicht met een speciaal prg moet) dus die FM ga ik pas lezen als ik weet van welk prg ik het FM moet lezen, MF..... 8o)

Nu weet ik bijvoorbeeld dat het alleen zin heeft als je dus bezig bent met een productie cd, en niet met een cd die bv bestemd is voor het persen van vinyl.

Back