Heb ik hier nog wat aan?

Opa Bokma

Psychedelisch lid
Ik heb een paar weken geleden een stomme fout gemaakt. Ik wou een oude synth aansluiten op de inputs van mijn X-station (voor de effecten). Omdat ik nog niet zo lang bezig ben met deze materie moest ik eerst nog audio kabels kopen. Na een korte blik op de achterkant van mijn X-station was ik er van overtuigd dat het Speakon connectors waren. Heb ik dus peperdure Jack naar Speakon kabels laten maken (hadden ze niet op voorraad) enne zonder inruil-garantie dus.

Natuurlijk was die input op mijn X-station geen Speakon, maar een (in mijn ogen) vreemd soortige jack. Balen natuurlijk! :stupid Nogmaals, ik ben een newbie hierin (en was te lui om in de manual te kijken) ;)

Nu is mijn vraag, zal ik ooit wat aan deze kabels hebben? (het zijn er twee van vier meter) Ik heb het idee dat Speakon vooral voor PA gebruikt wordt en ik heb alleen twee actieve KRK's staan...
Zo niet, kan ik ze misschien nog verkopen of die speakons eraf halen en jacks erop solderen.

Ja hoor, koop, van Neutrik bijvoorbeeld, 6,3 mm jackpluggen en soldeer ze er zelf aan. Schroef de bestaande jackpluggen open om te kijken welk draadje waar gesoldeerd dient te worden. De speakons kun je altijd nog ergens voor gebruiken, verkopen heeft niet zo veel zin denk ik, vang je weinig voor.

Back