apogee

matrixxx

Ouwe rot
zijn er mensen op dit forum in bezit van een apogee AD of DA convertor en die er uit eigen ervaring wat meer over kan vertellen hoe de klank , convertors etc etc zijn.
ik ben namelijk heel benieuwd wat de gebruikers er van vinden en hoe ze tegen over de RME bv staan

http://www.apogeedigital.com/

Mag ik ff vragen:
.. Wat is het nut van dure en goede (neem ik aan) Apogee, Avalon, ... convertors als deze DA´s toch trug in uw soundcard gaan? Of wordt dit gebruikt voor de eindmix? Of hebben die machines een betere headroom voor betere zang en guitar opnames?

Wild

Wild

Origineel geplaatst door mono-poly
Grooveron is er wild van geloof ik

Ik ook.:D

Origineel geplaatst door ikke
Mag ik ff vragen:
.. Wat is het nut van dure en goede (neem ik aan) Apogee, Avalon, ... convertors als deze DA´s toch trug in uw soundcard gaan? Of wordt dit gebruikt voor de eindmix?

De omzetting naar 10100101001 is veel accurater. Dynamisch bereik ligt een pakje hoger dan de meeste mainstream soundcards.
Zo lang je via digitaal van de Apogee terug in je soundcard gaat hou je de kwaliteit van de Apogee natuurlijk.

Ik kan een AD8000 kopen voor "slechts" 2000 euro, maar ik heb de centen momenteel nog niet helemaal bij elkaar.
Soon to come...:)

Origineel geplaatst door ikke
Mag ik ff vragen:
.. Wat is het nut van dure en goede (neem ik aan) Apogee, Avalon, ... convertors als deze DA´s toch trug in uw soundcard gaan? Of wordt dit gebruikt voor de eindmix? Of hebben die machines een betere headroom voor betere zang en guitar opnames?

Begin een eigen draadje zou ik zeggen.
En volgens mij zitten in de vraag van de topicstarter de zelfde ingredienten als in jouw vraag,
voegt dus weer niets toe.

Zoiets als een vraag op dezelfde vraag op een dezelfde vraag enz.

Laatst gewijzigd:
Re: Wild

Re: Wild

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Ik ook.:D

Zo lang je via digitaal van de Apogee terug in je soundcard gaat hou je de kwaliteit van de Apogee natuurlijk.

Is dit zo?
Ik snap wel dat de eerste registratie via de Apogee plaatsvindt, maar geldt dit nog steeds ook als
je het signaal erna door een hele brakke geluidskaart pompt?

Ja hiero.
We hebben toevallig de laatste weken de nieuwste apogee rosetta200 2 in 2 out getest en ik moet zeggen, Apogee is er behoorlijk op vooruitgegaan.

In de mastering is die heel bruikbaar als ik door mn analoge eq's en compressors master.

Sterker nog de rosetta800 is besteld incl. de firewirekaart voor in de mastering.

errol ben blij dat er iemand antwoord

heb jij ook ervaring met de eersre versie's van appgee ???
ik vind die rosetta ook heel interesant
wat voor kaart gebruiken julllie er bij ????

Origineel geplaatst door matrixxx
errol ben blij dat er iemand antwoord

heb jij ook ervaring met de eersre versie's van appgee ???
ik vind die rosetta ook heel interesant
wat voor kaart gebruiken julllie er bij ????

Apogee heeft zn ups en downs gehad. De ene keer (begintijd) klonk het echt heel goed en later weer dacht ik echt dat ik in de maling genomen werd.

Omdat we de firewirekaart erbij kopen is het tegelijkertijd ook een geluidskaart.

Op hun site lees je ook de vergelijking met de protoolsHD convertors.
Zonder meer geloof ik dat direct omdat digidesign nog steeds niet echt goed klinkt.

Ga je ze vergelijken met bijv. weiss convertors dan hoor je echt wel dat de weiss het signaal nog een stuk neutraler digitaliseerd. Maar zelfs dan vind ik dat de apogees veel lekkerder en muzikaler klinken.
En daar gaat het tenslotte om.
Ik master gelukkig de laatste tijd amper nog klassieke muziek dus wij gaan voor de apogees.

Re: Re: Wild

Re: Re: Wild

Origineel geplaatst door mikemix
Is dit zo?
Ik snap wel dat de eerste registratie via de Apogee plaatsvindt, maar geldt dit nog steeds ook als
je het signaal erna door een hele brakke geluidskaart pompt?

Het (digitale) signaal dat uit je PC geluidskaart komt loopt weer naar de digital in van de apogee, die het op zijn beurt
weer naar analoog omzet.
Op die manier gaat niets verloren.

Zodra je echter analoog uit gaat van je PC-soundcard heb je natuurlijk wel prijs omdat de omzetting DA dan via je PC soundcard loopt.

zou het nog veel uitmaken dan als ik bv een RME kaart gebruik met apogee convertors of is het beter om de apogee kaarten er bij te nemen? het werkt allemaal met adat

Origineel geplaatst door trash
Check deze dan ook ff als je toch op een zoektocht bent:D
klik

shit Trash. Je hebt zeker gelijk. Ik denk dat ik de lynx ook nog even ga uitproberen.
Toch denk ik dat ik voor de apogee ga i.v.m. dat "sausje".

Ik werk al jaren met een Apogee

Ik werk al jaren met een Apogee

een Rosetta doe me vooral als A/D converter erg goed bevalt.
Niet helemaal de eerlijkste maar wel zeer muzikaal.
Als ik naar mijn TLA EQ2 moet of een van de analoge Comp dan gaat het weer digitaal terug via de Rosetta.

Nu vind je ze af en toe voor 1000 Euro wat een hele mooie prijs is.

RME maakt ook hele mooie converters, vooral de nieuwe Fireface 800 is heel mooi.
En die zijn nieuw 1199.Euro

Ook de ADI serie is heel mooi maar wat duurder.

Veder zijn de lynxen goed maar niet zo goed als de bovenste 2 IMHO.

Ik master regelmatig. Veel acoustische Jazz opnames en ook wat dance werk, heel veel ambient en
soundscape zaken.

Re: Ik werk al jaren met een Apogee

Re: Ik werk al jaren met een Apogee

Origineel geplaatst door Grooveron
een Rosetta doe me vooral als A/D converter erg goed bevalt.
Niet helemaal de eerlijkste maar wel zeer muzikaal.
Als ik naar mijn TLA EQ2 moet of een van de analoge Comp dan gaat het weer digitaal terug via de Rosetta.

Nu vind je ze af en toe voor 1000 Euro wat een hele mooie prijs is.

RME maakt ook hele mooie converters, vooral de nieuwe Fireface 800 is heel mooi.
En die zijn nieuw 1199.Euro

Ook de ADI serie is heel mooi maar wat duurder.

Veder zijn de lynxen goed maar niet zo goed als de bovenste 2 IMHO.

Ik master regelmatig. Veel acoustische Jazz opnames en ook wat dance werk, heel veel ambient en
soundscape zaken.

Als je de oude rosetta bedoeld kan ik je vertellen dat de nieuwste van apogee een stuk eerlijker klinkt en toch nog steeds dat lekkere sausje heeft.

De lynx heb ik nog niet gehoord maar ik kan me niet voorstellen dat na wat info op Glenn Meadows forum gelezen te hebben de rme's beter klinken dan de lynx. Maar goed, we gaan dat even uitzoeken.

Re: Re: Ik werk al jaren met een Apogee

Re: Re: Ik werk al jaren met een Apogee

Origineel geplaatst door Errol

De lynx heb ik nog niet gehoord maar ik kan me niet voorstellen dat na wat info op Glenn Meadows forum gelezen te hebben de rme's beter klinken dan de lynx. Maar goed, we gaan dat even uitzoeken.

dit resultaat zal je volgende week waarschijnijk al lezen het verschil tussen de lynx en de RME

morgen gaan wij ook even luisteren naar de apogee , convertors zijn toch de belangrijkste onderdelen in een studio

Last edited by a moderator:
Back