apogee

ff ter ondersteuning van de discussie

ff ter ondersteuning van de discussie

deze week verkozen klanten van ons de Apogee 8000 boven de RME en andere convertors.
Dit is een prof studio die ze allen heeft uitgetest en het verschil was heel groot volgens hun.
dus ik begin nu zelf ook wel heel benieuwd teworden naar de klank van de nieuwe Apogee's tov de rest.

interresant, de studio die de Rosetta bij ons kocht had het echt over een groot verschil!!
Ik ga binnen kort eens zelf testen

dagjes,

Ik vroeg me nu iets af bij de ad/da convertors van apogee. Er bestaat ook een FW card zodat je audio van je DAW kan uitwissellen met externe toestellen, ... Maar is het zo dus ook mogelijk om deze als een soort interface te gebruiken. Dus je krijgt externe analoge signalen binnen via de ad convertor die dan via de fw card naar je DAW gaan, kan je deze analoge signalen dan in je DAW als digitale signalen opnemen?

Met veel dank

Gagarin

Dus je krijgt externe analoge signalen binnen via de ad convertor die dan via de fw card naar je DAW gaan, kan je deze analoge signalen dan in je DAW als digitale signalen opnemen?

Ehm... je geeft zelf het antwoord al. AnaloogDigitaalconverter --> FW-card --> pc... Vanaf de D van je converter zijn het ééntjes en nulletjes... hoe digitaal wens je je signaal?

weet niet helemaal waar je naartoe wil, snap je maar half? mss was ik niet duidelijk of wil je me gwn op mijn plaats zetten, maar zal het nog eens herformuleren:

stel je stuurt analoge signalen via jack naar je apogee ad16x die uitgerust is met een firewire kaart. Kan je dan de audio die via je convertor binnenkomt opnemen in je DAW. (dus geen interface meer nodig??????)

Dank

Gagarin

ja dus?

Connect Directly to Pro Tools HD or any
FireWire Enabled Computer
Like their cousin the Rosetta 800, the AD & DA-16X offer an expansion card slot that greatly increases connectivity possibilities. Add an optional X-Series HD card and connect AD & DA-16X directly to your computer via your HD Core Card. Using Logic, Nuendo or any of the many native DAW’s? Add an X-FireWire card to your X-Series hardware and enjoy a direct, extremely low latency connection that supports FireWire 800 standards and has backwards compatibility with 400 standards. And, if you are buying multiple units, you can daisy chain up to a whopping 120 channels with incredibly low latency.

gwn een ja/neetje zal voldoen.

Dank

Gagarin

dank je, was een behoorlijk grote hulp. Ga er geen kopen, maar af en toe kwelt er mij iets als ik het echt moet weten.

Gagarin

Tip van de dag:
Vraag de gids van Music Store aan, bijna alle courante gear in een overzichtelijke gids. Zeker fijn om snel specs te vergelijken. ;)

ik weet niet of je op mij doelt, maar ik heb hem (die met kylie vooraan op).
Ik zit dus met een nieuwe vraag, zeer gelinkt met de vorige. Stel dat ik zo'n ad16x heb en via deze de analoge signalen van mijn mixer de DAW in stuur om ze dan op te nemen. (iedereen mee?) Als ik later de geluiden die ik hier opnam terug naar een kanaal van mijn volledig analoge mixer wil sturen (tijdens een live set ofzo of ...) zullen deze als digitale signalen uit mijn computer komen en moet ik deze dan eerst converteren naar analoog?

(Waar ik eigenlijk heen wil is: hoe kan ik tegelijkertijd met een apogee systeem meer dan 8 analoge signalen opnemen in mijn DAW?)

Uitzonderlijk veel dank

Gagarin

Vergeet die hoofdvraag maar, voor degene die hem gelezen hebben. Maar wil de nadruk leggen op de 'behaakte' vraag: hoe kan ik met een apogeesysteem meer 24 analoge simultaan opnemen en ze later terug als analoge signalen eenvoudig naar mijn mixer sturen bv. tijdens een live set?

Dank je

Gagarin

Vergeet die hoofdvraag maar, voor degene die hem gelezen hebben. Maar wil de nadruk leggen op de 'behaakte' vraag: hoe kan ik met een apogeesysteem meer 24 analoge simultaan opnemen en ze later terug als analoge signalen eenvoudig naar mijn mixer sturen bv. tijdens een live set?

Dank je

Gagarin

Ik denk niet dat dit mogelijk is, althans niet met 1 apogee converter. De Rosetta 800 heeft 8 kanalen in en uit. De AD16 en de DA16 hebben er 2x zoveel maar dan heb je voor in en uit je DAW wel beide nodig en ze zijn nogal prijzig.

De enige bak die ik recentelijk ben tegengekomen die 24 kanalen in en uit heeft heeft is de SSL Xlogic Alphalink. Die heb je in verschillende configuraties, maar hij is behoolijk betaalbaar. Ik weet echter niet hoe hij klinkt in verhouding met Apogee. Wel vind ik het behoorlijk hoopgevend dat SSL zijn naam eraan heeft verleend; dat doen ze niet als het crap is.

ja dat van die apogee dingen zou nogal prijzig zijn en enigszins onhandig vind ik.

Maar sommige interfaces kan je daisychainen (maar niet die van apogee), ik denk dan aan motu (heeft ook een 24i/o) en die van digidesign voor pro tools, ...
Maar voor apogee is het dus onmogelijk, OK dan.

Dank

Gagarin

is de Apogee mini dac een volwaardige soundcard (incl. asio drivers) of is het alleen een dac. Er zit nml. wel usb/fw op.

niet als je een mixer zou hebben met 24 bus ofzo he, denk dan aan een soundtracs solitaire enz, maar je komt nog steeds meer 8 bus tegen he.

Gagarin

Back