x0xb0x - 303 kloon

Zijn er hier toevallig mensen die een n0nx0x of andere altenatieve cpu gebruiken en de originele cpu voor een prijsje verkopen?

n0nx0x versie 2.10 is uit
http://antonsavov.net/cms/projects/n0nx0x2.html
New: Shuffled clock added. In addition to the tick-based shuffle from the previous version - shuffled clock is only available when the x0xb0x is Master. It can generate shuffled clock (which affects all sync outputs, DinSync / MIDISync / XSync).
Changed: Changes were made to the internal clock math: the digital oscillator (which generates the internal clock) now uses 64bit integer math to calculate the frequency, since shuffled-clock requires a bit more accurate coefficients.
New: Added a "Freeze Frame" feature. It's a sort of buffer-override / glitch / stutter effect. It's available in Pattern-Play and Track-Play mode.
Changed: Some small cosmetic changes were made: the Tempo LED blink is now even shorter.
Changed: The numeric LED display animation (for displaying numbers from 0 to 999) is no longer tied to the tempo. The animation is now at a fixed rate.
New: MIDIPLAY mode now uses the "midi-note-tracker" code to track up to 8 simultaneously held notes. Now one n0nx0x2 can drive another one with the MIDI notes. It's also possible to play the x0x via a MIDI keyboard in legato style.
New: Added a "PANIC" function to MIDIPLAY mode. It kills any stuck notes and resets the midi-note-tracker.
Changed: Added handling of MIDI_START to override any unhandled MIDI_STOP, this happens with some stupid DAWs which don't send MIDI_CLOCKs while stopped.
Bugfix: The note-gate-out (from XSync) was sometimes getting stuck "high" on sequencer stop.
Changed: Added code to set the note-gate-out to "low" on MIDI_STOP, otherwise it gets stuck (due to some DAWs which don't send MIDI_CLOCKs after a MIDI_STOP).
Changed: The "Dump Settings" function in Computer Control mode now prints the values more sanely specifically the midi channels were printed 0 to 15 while they had to be printed 1 to 16 instead (now fixed).
New: Added visual indication for the at-boot functions (those who didn't have any).
New: Added an option to disable the output of MIDI notes from the patterns (they are enabled by default).
New: Added an At-Boot keycombo to set SPI to 4MHz.
Changed: "MIDI-Trigger" mode (A) is now renamed to "Pattern-Trigger" mode.
Changed: Pattern-Trigger mode: small button optimization.
Changed: The test-tone (in Pattern-Play mode) now has a shorter retrigger time.
Changed: some small adjustments were made to the retrigger times in some places (they are shorter now).

Vooral die "Freeze Frame" feature denk ik dat veel mensen leuk zullen vinden :D
En het fixed ook een issue wanneer je synct met niet-constante clocks (zoals MPC1000 JJOS, Ableton Live, ..)

Voor de mensen die willen upgraden, stuur me gerust een pb, ik heb nog een handjevol cpus en frontplaten van de 2de groupbuy over.

Joo mensen ik vroeg mij iets af..
Voor in mijn vrije tijd zou ik het ook wel leuk vinden om zo'n x0xb0x voor mezelf te bouwen. Alleen heb ik geen DIY ervaring. Nu ik zie dat daar de volledige uitleg staat Ladyada om te solderen..Het lijkt me dit wel doenbaar zo..

Doen of niet?

Of toch maar eerst iets anders (makkelijker) proberen..

Ik heb in de 90's 3 velleman kitjes gemaakt. Toch begin ik niet aan zo'n xoxbox. Ik lees te vaak dat mensen 'm bouwen en dat ie dan niet werkt. Dat is een ramp voor de waarde van het ding als je 'm weg wil.
Bovendien moet ie blijkbaar ook getest en afgeregeld en dan spreken we over een scobe. Ik heb dat niet, ken niemand die dat heeft en moet ik een hebben, eerst leren gebruiken.
Meer moeite dan 't waard is, soms staan er nieuwe op ebay voor 350 euro, gebouwd door x0xsh0p

Als je wat wil solderen, ik vermoed dat Velleman nog wel bestaat, google eens, ze hadden destijds allerhande toffe dingetjes.

Ik zag de kick van dit topic, ik had verwacht dat Rvooh de nieuwe update kwam melden: v2.11

met je soundcard heb je voldoende scope

Ik zag de kick van dit topic, ik had verwacht dat Rvooh de nieuwe update kwam melden: v2.11

hehe

Bij deze:
What's new in v2.11:
Changed: Changes were made to some interrupt-related things.
Changed: Some button-combos in SETTINGS mode were changed to use the TEMPO encoder instead of the TRACK/BANK selector.
Changed: All data output to the App (USB-Serial) is now queued.
Changed: Removed the 10uS delay before the Gate opens up in the note_on() function.
New: Manipulator 3 - "Transpose" added. It transposes the notes from the pattern/chain up or down.
Changed: In Freeze Frame, even if you press a slot button for very shortly (which wouldn't activate the effect) now there is a guaranteed 1-step-activate in these situations.
Pitch Mode:
Added functions to insert/delete notes from the list at the current position.
Now it's possible to alter the DUAS attributes while holding a Key.
New: The Offset of the Input and Output MIDI Notes can be adjusted from the SETTINGS mode, the setting affects both.
MIDIPLAY mode:
Added LED visualisation.
Added access to the MIDI Note Offset setting from here.
Added handling for "All Notes OFF" controller. It kills all stuck notes (same as the Panic function).
Bugfix: Tap-Write mode: there was a bug probably from v2.05, causing Ties to be added almost always on the following step after a tap (Gate). Now fixed.
Bugfix: The MIDI-IN/MIDI-OUT implementation was changed. The note tracking algorithm from the previous version (which caused lots of issues) was replaced with a new one ("Modified MVA" algorithm). More info on the issue here
http://antonsavov.net/cms/projects/n0nx0x2.html

In ietwat meer mensentaal:
- bij ingeven note in pitch mode kan je, zolang je de noot inhoudt, ook accent, slide, up, down invoeren
- bij doorlopen van pitch mode kan je noten bijvoegen/verwijderen
- midi implementatie is vervolledigd, zou zowat compatibel moeten zijn met alles, maar lost een ernstig probleem op: we hebben ontdekt dat zowat alle bestaande midi interfaces van de 303 (en 303 clones, hard en software) een gebrek vertonen bij het sliden van een noot naar dezelfde noot met accent. Hoewel we dit initieel als een 1% randgeval bekeken hebben is het bij nader inzien toch wel schokkend, bij het testen heel veel typische acid sounds gehoord, en als je er over nadenkt, veel acid bestaat uit een opeenvolging van quasi gelijke tonen met down/up/accent/slide erop..
Anton Savov heeft hiervoor een algoritme geschreven (En gedeeld, inclusief uitleg over hoe andere implementaties werken, en met open source pseudocode: Modified MVA algoritme)

:halleluja

Inderdaad gewoon door de scope van Smartelectronics via geluidskaart.. Weet ik.. er zijn er 100000'en te koop.. Maar eentje van jezelf is toch altijd veel leuker..

LOL als 't maakt dat ik nu lekker midi vd DAW naar mijn xox kan pompen zonder hickups, ga ik die Anton een keer sponseren.

@klinkske
:okdan:

Inderdaad gewoon door de scope van Smartelectronics via geluidskaart.. Weet ik.. er zijn er 100000'en te koop.. Maar eentje van jezelf is toch altijd veel leuker..

uhm nee

Gewoon, kabel, weerstandje tusen en gaan (maar doe dit enkel met een cheapo soundcard) ..
of een tikkeltje geavanceerder: http://www.ladyada.net/library/equipt/diyaudioprobe.html

trouwens voor de x0xb0x heb je echt geen soundcard scope _nodig_, is gewoon handig voor het troubleshooten.. al de rest (filter afregeleing is kwestie van smaak (opt gehoor) of tuning (daarvoor heeft antto een gratis VST, maar ik doe het met gitaar stembakje)

Hoi, een vriend wil een pre build x0xb0x gaan kopen.
Die van mij komt bij x0xsh0p vandaan toen het nog van Christian was. (zeer tevreden over)

Wat is op dit moment de beste keuze in Europa?

Bedankt alvast.

Ik zie er veel op de tweedehands markt, dus op dat gebied is dat de beste keus ;)

(en dan natuurlijk updaten met een x0xlarge+n0nx0x2), ben je er meestal goedkoper vanaf dan een nieuwe ;)

Ah ok, bedankt voor de info :)

Deze zomer stonden er nieuwe op ebay, zowel mode machine als xoxshop voor 350!

even verduidelijken.. of toch proberen:
normaal is het zo dat je, als je tijdens het doorlopen van de pitch mode met write/next, een noot ingeeft, deze de huidige noot op die positie overschrijft

maar soms heb je gewoon behoefte om nog een extra nootje tussen de bestaande melodie te hebben (bvb, wil ik een een extra slide ergens tussen zetten als versiering) of dat er net een noot te veel staat..

met deze functie kan je dus (net zoals je in trackmode kan bars verwijderen/toevoegen) noten invoegen/verwijderen
dit doet echter niets met de programmatie in Time Mode, aangezien in de 303 (en in n0nx0x 2) pitch en time 2 losstaande gegevens zijn. (staat vast wel beter uitgelegd in de manual)

Los hiervan: we zijn momenteel aan het brainstormen over de voorlopig onbestaande pattern record modus.. Dit is de laatste ontbrekende schakel en zal tevens ook de meest uitgebreide en complexe modus zijn. De bedoeling is om volledig realtime te kunnen "schilderen" met noten/attributen en diepe editing in pitch mode en time mode toe te laten, zonder ook maar 1 keer op stop te klikken. Een soort bassline compositie hulp zeg maar ;)

Back