x0xb0x - 303 kloon

Bestaat er betere software dan c0ntr0l of c0nb0x om patterns te verplaatsen via de pc? Ik zou graag de rootnotes van elke pattern per bank willen sorteren, is iets makkelijker om live te switchen en de orde te houden tussen m'n tracks. Nu liggen er quasi 16 * 8 patterns verspreid over alle banks, en om ze allemaal apart op te slaan en terug te laden is nogal een omslachtige oplossing lijkt me.

pas voor t eerst opgetreden met een liveset. de mpc1000 als main voor tempo etc
de xoxbox via midi tru van yamaha AN200

bij een opname hoor ik dat de x0x de laatste 2 nummers out of sync liep, heeft iemand daar een verklaring voor?

ik heb de n0nx0x2 mod

welke versie van de n0nx0x software draai je?
zorg steeds dat je de laatste versie hebt in elk geval.

hangt er iets aan de midi thru van de x0x? dat kan nog wel eens problemen geven (is slecht design)

Beste lieden,

Ik heb eindelijk mijn b0x uitgebreid met de n0nx0x2 mod en heb voordat ik de cpu verwisseld heb, netjes een backup gemaakt van mijn patterns met c0nb0x (export patterns).

Nu ik de nieuwe cpu geplaatst heb en reset heb naar de default settings, wilde ik de patterns weer inladen met c0nb0x (import patterns). c0nb0x meldt netjes dat hij de patterns gaat converteren en is even bezig met het uploaden, kat in het bakkie!

Helaas is hierna alleen bank I gevuld met patterns uit mijn oude b0x. De overige banks zijn gevuld met random patterns (Deze heb ik gegenereerd met de random pattern functie van n0nx0x (supervet ) ).

Hoe dan ook, het lijkt erop dat er maar 1 bank geïmporteerd wordt, terwijl de beschrijving van c0nb0x (zover die bestaat) meldt dat "all patterns" geex- en importeerde worden.

Kan een van u mij uitleggen hoe ik gexporteerde patterns importeer in mijn x0xb0x met c0nb0x?

Bedankt!

op een of andere manier kan ik c0nb0x niet openen op mijn computer. windows 7 64 bit.
iemand een idee/oplossing hiervoor?

kan zijn, ik hoorde laatst ook al dat de huidige mac versie niet meer werkt in 10.10
ik vraag het eens na. een nieuwe versie is in feite min of meer klaar voor release.

even verduidelijken.. of toch proberen:
normaal is het zo dat je, als je tijdens het doorlopen van de pitch mode met write/next, een noot ingeeft, deze de huidige noot op die positie overschrijft

maar soms heb je gewoon behoefte om nog een extra nootje tussen de bestaande melodie te hebben (bvb, wil ik een een extra slide ergens tussen zetten als versiering) of dat er net een noot te veel staat..

met deze functie kan je dus (net zoals je in trackmode kan bars verwijderen/toevoegen) noten invoegen/verwijderen
dit doet echter niets met de programmatie in Time Mode, aangezien in de 303 (en in n0nx0x 2) pitch en time 2 losstaande gegevens zijn. (staat vast wel beter uitgelegd in de manual)

Los hiervan: we zijn momenteel aan het brainstormen over de voorlopig onbestaande pattern record modus.. Dit is de laatste ontbrekende schakel en zal tevens ook de meest uitgebreide en complexe modus zijn. De bedoeling is om volledig realtime te kunnen "schilderen" met noten/attributen en diepe editing in pitch mode en time mode toe te laten, zonder ook maar 1 keer op stop te klikken. Een soort bassline compositie hulp zeg maar ;)

zij er al vorderingen op dit vlak? (pattern record mode)

Laatst gewijzigd:
Ja en nee :)

De modus zit er al een hele tijd in.. maar er is nog wat onenigheid over bepaalde commando's => voer voor discussie.
Ik zou kunnen de beta posten, maar.. er is geen manual van.; dus moet ik het dan gaan uitleggen hmm..

De ontwikkelaar (Antto) heeft momenteel vast werk, dus meestal is de tijd voor om hierover verder te discussiëren beperkt tot zondag.. een dag dat ik zelf meestal onbereikbaar ben :)

Mocht je echt willen bezig zijn met die zaken, zie #x0xb0x channel op freenode IRC.. en typ "n0nx0x_latest?" dan krijg je normaal gezien een link naar de laatste versie .. En hopelijk is er dan ook iemand online om het je uit te leggen (hoewel, de filmpjes op youtube helpen ook)

Verder nieuws: Antto gaat binnenkort de Yocto firmware onder handen nemen :)

Welke versie nr is dat rvooh? De allerlaatste beta zonder manual?

Hoi RVOOH,is er al iets bekend over de nonxox panels? Ik heb me een tijdje terug ingeschreven, en ik was benieuwd. Kan ik eindelijk dat uitgeprinte A4 te van mijn x0x halen.

Hoi RVOOH,is er al iets bekend over de nonxox panels? Ik heb me een tijdje terug ingeschreven, en ik was benieuwd. Kan ik eindelijk dat uitgeprinte A4 te van mijn x0x halen.

Even bumpen om te melden dat n0nx0x panels en x0xlarge cpu's sinds begin deze maand vrij te verkrijgen zijn op rv0.be 8)

Had in feite al lang klaar moeten zijn, het is gewoon weinig vooruit gegaan wegens allerlei andere dingen..
Sinds vorige week een beetje de draad proberen te herpakken, alles in een git repo (lees: code en versie beheersysteem voor de niet ontwikkelaars onder ons) gegooid zodat we met 3 mensen er een beetje meer zicht op hebben.

Als je wil kan ik gerust al de firmware delen as is, maar de pattern record functie is nergens beschreven in een manual, dus het zal een beetje "trek uw plan" zijn op basis van youtube filmpjes :p

Back