x0xb0x - 303 kloon

Ik kan je uit ervaring vertellen dat AC-DC niet werkt... Gelukkig leverde mijn vergissing geen schade op, want dat had zomaar kunnen gebeuren. Ik had het ook eerst niet door dat ik er per ongeluk de verkeerde adapter in had gestoken, want de x0xb0x sequencer werkte wel, alleen het synthgedeelte deed niets.

Nee IDD...vaag...is meer aan de hand met die PSU van de x0xb0x

Hi guys,

Ik heb een vraagje. Een paar pagina's terug (ergens in 2009 ) las ik en post dat een kant en klare aluminium case x0xb0x op www.x0xb0x.de 699.- kost??
Is dat op dit moment nog steeds zo? Ik vind die aluminium versie echt mooi, maar behalve de standaard versie van 289 euro zie ik nergens prijzen van de aluminium versie staan op de website. Het gaat om deze:
alu_x0x_1.jpg

Iemand een idee wat een kant en klare Alu versie kost? 699,- zou ik echt veel te duur vinden... Tnx

Even kijken op X0Xsh0p.de daar is het gehele pakket incl aluminium ombouw gewoon te bestellen.... eb je krijgt er goede service gratis erbij
Ombouw is als ik het goed heb 100 eurie

Laatst gewijzigd:
Even kijken op X0Xsh0p.de daar is het gehele pakket incl aluminium ombouw gewoon te bestellen.... eb je krijgt er goede service gratis erbij
Ombouw is als ik het goed heb 100 eurie

Okee bedankt, maar dat betekent dat ik voor 289,- + 100 euro voor aluminium ombouw het nog wel zelf in elkaar moet solderen toch?
Ondanks m'n MTS elektrotechniek diploma heb ik weinig ervaring met solderen in de praktijk, haha (schaam schaam). Ik kan het wel hoor, maar het is zo lang geleden... Tja ik ben al gauw andere weg ingeslagen met m'n beroep, dus heb nooit meer veel geprutst met elektronica. Daarom had ik het dan wel makkelijk gevonden om een reeds in elkaar gezette x0xb0x aan te schaffen, vandaar...

Je kan het altijd even vragen natuurlijk :)
Ik weet dat hij erg druk is met zijn handel en arbeidsloon kost nu eenmaal tijd en geld (zeker als het bouwen niet in China gebeurd)
Krijg je wel een top product en een mooie kast met eventuele opties (kost wat maar dan heb je ook iets)

Je kan het altijd even vragen natuurlijk :)
Ik weet dat hij erg druk is met zijn handel en arbeidsloon kost nu eenmaal tijd en geld (zeker als het bouwen niet in China gebeurd)
Krijg je wel een top product en een mooie kast met eventuele opties (kost wat maar dan heb je ook iets)

Ja ik zal 'm wel een mailtje sturen. Al denk ik dat het toch wel gauw over de 600 gaat kosten als ik er zo over na denk over zijn tijd en arbeidsloon, wat natuurlijk ook begrijpelijk is.
En anders trek ik de stoute schoenen aan en zet ik 'm zelf in elkaar.
Puur uit nieuwsgierigheid: zijn de meegeleverde schema's en componenten van de huidige kits ook helemaal up to date? M.a.w. zijn er eigenlijk veranderingen/verbeteringen gekomen ten opzichte van de allereerste x0xb0xen van een aantal jaar geleden?

X0Xsh0p.de reageert niet op emails

alu case xoxbox bij Andy Pledger op ebay voor rond de 550 Euro. Veel design opties, led kleur etc.

X0Xsh0p.de reageert niet op emails

alu case xoxbox bij Andy Pledger op ebay voor rond de 550 Euro. Veel design opties, led kleur etc.

Heb anders een fijne mailing met hem gehad hoor :kroon: Als hij niet reageerd zal hij of vakantie nodig gehad hebben of het ontzettend druk hebben...... denk bijde 8>

Heb anders een fijne mailing met hem gehad hoor :kroon: Als hij niet reageerd zal hij of vakantie nodig gehad hebben of het ontzettend druk hebben...... denk bijde 8>

Gelukkig voor jou. Hij heeft helaas een order misgelopen van 2 xoxbox kits door na 3 weken nog niet reageren hahaha :okdan:

Maar ik ben uiteindelijk hier wel blij om omdat ik toen deze shop ontdekte met VETTE designs
http://www.syntheticmusicsystems.co.uk/

Ach, ik zal morgen ofzo wel contact proberen op te nemen met x0xshop/Christian.
Mocht hij niet binnen een redelijke tijd reageren, dan zal ik waarschijnlijk inderdaad bij synthetic music systems wat gaan bestellen, want ook veel mensen op het adafruit forum zijn over het laatste goed te spreken... We zullen het zien. :)

Ja ik heb nu wat aandachtiger die foto gallery van synthetic music systems bekeken en ik vind ze inderdaad minder mooi dan die alu van x0xshop. Daar gaat mijn voorkeur nog steeds naar uit, bovendien ben ik dan ook nog onder de 400 dan klaar wat een stuk voordeliger is. Als hij straks maar reageert op m'n mails, maar ik geef 'm de voordeel vd twijfel.
Wel lijkt het me wel geinig om bijna alle leds wit in te bouwen ipv rood (de 16 steps en de leds in het klavier). Maar x0xshop levert volgens mij geen andere kleur leds dan rood, dus die zal ik tegen die tijd ergens anders vandaan moeten halen...

Edit: Dat elektrotechniek gedoe is erg lang geleden voor mij, maar heeft een andere kleur led ook een andere drempelspanning (heet dat zo?) dan een rode led? Ik kon me vroeger op school iets vaag herinneren dat bijvoorbeeld een blauwe led een hogere spanning nodig had dan een rode...

Witte leds zullen inderdaad een hogere drempelspanning hebben (~3V) dan de rode (~2V). Niet dat dat problemen kan opleveren of zo. In de praktijk zullen LED's meestal op hogere spanningen werken, met een weerstandje in serie.

Witte led's lijkt me trouwens een goed idee, is een stuk 'chiquer' dan die saaie rode led's... Alleen zijn de meeste witte led's fel, en is het dus niet aangenaam om als indicatielichtje te gebruiken. In dat geval zouden de serieweerstanden vergroot moeten worden om de led wat zwakker te laten oplichten.

Witte leds zullen inderdaad een hogere drempelspanning hebben (~3V) dan de rode (~2V). Niet dat dat problemen kan opleveren of zo. In de praktijk zullen LED's meestal op hogere spanningen werken, met een weerstandje in serie.

Witte led's lijkt me trouwens een goed idee, is een stuk 'chiquer' dan die saaie rode led's... Alleen zijn de meeste witte led's fel, en is het dus niet aangenaam om als indicatielichtje te gebruiken. In dat geval zouden de serieweerstanden vergroot moeten worden om de led wat zwakker te laten oplichten.
Je zou de witte leds (helder) ook mat kunnen maken met fijn schuurpapier

Ja ik heb nu wat aandachtiger die foto gallery van synthetic music systems bekeken en ik vind ze inderdaad minder mooi dan die alu van x0xshop. Daar gaat mijn voorkeur nog steeds naar uit, bovendien ben ik dan ook nog onder de 400 dan klaar wat een stuk voordeliger is. Als hij straks maar reageert op m'n mails, maar ik geef 'm de voordeel vd twijfel.
Wel lijkt het me wel geinig om bijna alle leds wit in te bouwen ipv rood (de 16 steps en de leds in het klavier). Maar x0xshop levert volgens mij geen andere kleur leds dan rood, dus die zal ik tegen die tijd ergens anders vandaan moeten halen...

Edit: Dat elektrotechniek gedoe is erg lang geleden voor mij, maar heeft een andere kleur led ook een andere drempelspanning (heet dat zo?) dan een rode led? Ik kon me vroeger op school iets vaag herinneren dat bijvoorbeeld een blauwe led een hogere spanning nodig had dan een rode...

Hij heeft rood, blauw en nog een kleur geloof ik, ook clear leds (doorzichtig/wit die in mijn geval blauw licht geven) dus alles is leverbaar en/of mogelijk.
Kijk anders even op Youtube, daar heeft hij ook een pagina ....even X0Xb0x intypen is volgens mij al voldoende , staat onder Hartig
:koffie:

Je zou de witte leds (helder) ook mat kunnen maken met fijn schuurpapier

Schuurpapier is inderdaad ook een mogelijkheid, als je geen zin hebt om weerstandjes te gaan desolderen.

Eigenlijk zijn de clear led's minder geschikt als indicatielicht mede vanwege de felheid. Al hun licht wordt namelijk naar de bovenkant van de led geconcentreerd. Daarom kun je deze beter gebruiken voor verlichting, lichtorgeltjes, etc. De klassieke matte led's met gekleurde behuizing verspreiden het licht over het algemeen beter. Maar da's allemaal ook een kwestie van smaak natuurlijk, net als behuizingen voor x0xb0xen. :)

SMS303.png

MJAM MJAM

de kleuren zijn apart, wel kek...

maar die draaiknoppen en het XOX logo zijn echt spuuglelijk! bovendien de uitlijning van de belettering is een ratjetoe - lijkt wel of 'het neefje' van heeft lopen pielen met een tekenpakketje! zonde want een beetje grafisch oog had dit ding echt een superlook kunnen geven.

Back