Origineel geplaatst door apollo
Heel goed! Mooie beat (doet me wat denken aan die van girls van the prodigy). Alleen heb ik het gevoel dat er nog iets bijkan ... een lead ofzo ...
Wat ik mis zijn vocals. Dit zou een mooie synthpop track kunnen zijn op voorwaarde dat je de juiste melodie en woorden vind. Vocals kunnen zoveel meer betekenen maar het is niet éénvoudig om ook de juiste vocal lines te verzinnen. Als je in de mogelijkheid bent vocals op te nemen en iemand kent die dit kan, dan zou ik dat toch sterk overwegen.
De bell-achtige pad vind ik een heel mooie sound. Ik zou hem iets meer volume geven. Staat een klein beetje te stil tav de bass en drums.
Het enige dat ik minder geslaagd vind is de intro. Ik vind 'm minder passen bij de rest van de track (geeft niet onmiddellijk aan waar je naartoe gaat) en ik vind het overwegen waard om de intro opnieuw proberen te bouwen zodat hij iets nauwer aansluit bij het geheel.
Gelukkig zijn er altijd mensen die muziek proberen te maken in plaats te van te vervallen in een 5 minuten durende loop die weinig spannend is...
Daarom catalogeer ik dit graag bij "het betere werk". "Goe bezig" zeggen we dan. Mooie track. Eénvoudig maar heel goed gedaan.
Origineel geplaatst door ProtoHuman
de drums zijn nog wat onsamenhangend. Ik vind de snare wat te zwaar, terwijl de hihats wat meer mogen sprankelen.
Nuchtere en terechte opmerking.
Bekijk de drums inderdaad nog eens. Tracht de bassdrum niet steeds "bobobom" te laten gaan.
PS: Ik las net nog een interview met Trevor Horn. Iemand die gerust in de top-5 van s' werelds beste producers zit.
Zeker als je de diversiteit van z'n werk bekijkt.
Hijzelf zegt dat hij niet te verlegen is om éénzelfde nummer te trashen als het af is en tot 6x opnieuw te maken.
En dat gevoel heb ik hier ook. Er zitten een aantal heel sterke elementen in jouw track ! Now get rid of the trash !