[ tja wat is het ] Pi - RocketLoop

PIE

Stamgast
Ik ben weer eens bezig een track te bouwen...

Hijs nog niet klaar en moet ook nog beter gemixed worden (zoals altijd) maar ik ben wel benieuwd naar wat meningen.
Ik heb zelf vaak de neiging m'n nummers veel te kort te maken omdat ik de muziek zo vaak hoor dat ik er zelf al weer gaar van ben.

Tis niet echt muziek waar een herkenbare theme in zit, eerder vaage beats met een sfeertje.

Pi - RocketLoop

:walker:
PIE

gaaf dit, koele melodieen en effecten! de mix is toch ook al best goed zo...?

ik vind hem eerder iets te lang duren dan te kort.

tnx...
Ja, de mix is al wel redelijk zo. Ik had hem gisteren op m'n koptelefoon verder af gemaakt, en dat komt de mix meestal niet echt ten goede.

ik vind hem eerder iets te lang duren dan te kort.

Dat is precies wat ik bedoel. Als je uren met iets bezig bent kun je (ik tenminste) niet zo goed meer inschatten wat langer of juist korter moet.
Zeg maar een soort van bedrijfsblind, maar dan voor je eigen muziek ;-)
Als ik hem nu weer hoor mag er van mij wel iets meer variatie in.

hehe... Ik heb ook heel wat muziek van dit forum op m'n mp3 player staan.
De SynthForum artiesten komen regelmatig langs als ik m'n dagelijkse kilometers afleg!

Heel goed! Mooie beat (doet me wat denken aan die van girls van the prodigy). Alleen heb ik het gevoel dat er nog iets bijkan ... een lead ofzo ...

Laatst gewijzigd:
Alleen heb ik het gevoel dat er nog iets bijkan ... een lead ofzo ...

Ja, ben ik met je eens... ik zal eens kijken of ik een of andere bizarre lead er in kan stoppen.

tja wat is het

tja wat is het

het is iig goed! Mix kan ik weinig over zeggen (laptop-speakers) maar het nummer klinkt echt lekker. :okdan:

Lekker hoor!
wat de mix betreft: de drums zijn nog wat onsamenhangend. Ik vind de snare wat te zwaar, terwijl de hihats wat meer mogen sprankelen.

Verder swingt ie lekker! :)

Ik hoor 'm nu in andere staten. Doet 'm nog steeds erg goed. "It's perfect as it is" wat betreft de beat en het basslijntje en de sfeer.

Kan er niet veel anders over zeggen dat je erg toffe muziekjes maakt! :halleluja

...je kunt er idd meer van maken, maar ik zie al een tijdje unfinished ergens staan, dus dat is duidelijk.

Origineel geplaatst door apollo
Heel goed! Mooie beat (doet me wat denken aan die van girls van the prodigy). Alleen heb ik het gevoel dat er nog iets bijkan ... een lead ofzo ...

Wat ik mis zijn vocals. Dit zou een mooie synthpop track kunnen zijn op voorwaarde dat je de juiste melodie en woorden vind. Vocals kunnen zoveel meer betekenen maar het is niet éénvoudig om ook de juiste vocal lines te verzinnen. Als je in de mogelijkheid bent vocals op te nemen en iemand kent die dit kan, dan zou ik dat toch sterk overwegen.
De bell-achtige pad vind ik een heel mooie sound. Ik zou hem iets meer volume geven. Staat een klein beetje te stil tav de bass en drums.
Het enige dat ik minder geslaagd vind is de intro. Ik vind 'm minder passen bij de rest van de track (geeft niet onmiddellijk aan waar je naartoe gaat) en ik vind het overwegen waard om de intro opnieuw proberen te bouwen zodat hij iets nauwer aansluit bij het geheel.
Gelukkig zijn er altijd mensen die muziek proberen te maken in plaats te van te vervallen in een 5 minuten durende loop die weinig spannend is...
Daarom catalogeer ik dit graag bij "het betere werk". "Goe bezig" zeggen we dan. Mooie track. Eénvoudig maar heel goed gedaan.

Origineel geplaatst door ProtoHuman
de drums zijn nog wat onsamenhangend. Ik vind de snare wat te zwaar, terwijl de hihats wat meer mogen sprankelen.

Nuchtere en terechte opmerking.
Bekijk de drums inderdaad nog eens. Tracht de bassdrum niet steeds "bobobom" te laten gaan.

PS: Ik las net nog een interview met Trevor Horn. Iemand die gerust in de top-5 van s' werelds beste producers zit.
Zeker als je de diversiteit van z'n werk bekijkt.
Hijzelf zegt dat hij niet te verlegen is om éénzelfde nummer te trashen als het af is en tot 6x opnieuw te maken.
En dat gevoel heb ik hier ook. Er zitten een aantal heel sterke elementen in jouw track ! Now get rid of the trash !

Laatst gewijzigd:
Bedankt voor de meningen allemaal!

Vocals er in lijkt me ook vet... alleen ik ken zelf niemand die kan zingen of MC-en.
Daarnaast ben ik er zelf ook nog niet helemaal tevreden over hoe de beat in elkaar zit.
Eigenlijk ben ik er achteraf nooit helemaal tevreden over :-)
Aan de ene kant is dat frustrerend maar aan de andere kant zorgt dat er wel voor dat je steeds een stapje verder komt.

Ik blijf nog wel even aan deze track sleutelen... Alleen ben ik er nu even zat van.
Lijkt me een beter plan nu eerst even aan wat anders te beginnen zo dat ik hier later weer fris naar kan luisteren.

@Dnomyar
Ik zal eens een keer wat muziek van me op m'n website zetten.

Laatst gewijzigd:
Klinkt weer lekker!
Heerlijke snare, je moet maar durven ...
Eigenlijk niets verder, alleen -de eeuwige vraag- waarmee gemaakt?
Ben ook wel benieuwd naar meer!

:okdan:

Klinkt heel lekker ! Leuke funky geluidjes, en een lekker laidback sfeertje.
Kwa productie mogen de hihats idd. meer hoog hebben. De snare klinkt misschien iets te log, maar de sound op zich vind ik heel geslaagd, lekker Linndrum-achtig.
Zoals tie nu is vind ik 'm wel ok, maar dan als album-track.
Met een lead en vocal erin zou de track meer opvallen en beter blijven hangen, oftewel commerciëler zijn.
Voor dit soort werkjes is wel een label te vinden hoor, gewoon goed gericht demo's sturen :)
Goe bezig ;)

Back