GEM Promega digitale piano's

Weet iemand misschien een dealer in (of in de zeer nabije omgeving van) Eindhoven die de Promega 3 heeft staan?

Mijn ouders willen er misschien een voor mij kopen, maar ik vind dat ik er wel eerst even op moet spelen om het klavier en de sound te voelen.

Bij Conijn ben ik al geweest (hij stond op hun website), maar het blijkt dat ze hem daar helemaal niet binnenkrijgen.

Bvd!

Origineel geplaatst door [ZerO.hOur]
Weet iemand misschien een dealer in (of in de zeer nabije omgeving van) Eindhoven die de Promega 3 heeft staan?

Mijn ouders willen er misschien een voor mij kopen, maar ik vind dat ik er wel eerst even op moet spelen om het klavier en de sound te voelen.

Bij Conijn ben ik al geweest (hij stond op hun website), maar het blijkt dat ze hem daar helemaal niet binnenkrijgen.

Bvd!

leuke ouders heb jij!!!!

jammergenoeg wilde de mijne zelfs niet bijleggen voor de 3, maar ben zoiezo meer dan tevreden met de 2 :)

voor een dealer weet ik het niet... Keulen is toch niet zo héél ver weg toch? musicstore heeft nog een demomodel voor 1666 en een nieuwe voor 2111 (+/-)

Weet iemand toevallig of er een totale factory reset is op de Promega 2?
Via de handleiding kom ik er niet uit. En kom ik aleen tot een reset van de tuning.
Alvast bedankt

Re: Re: Re: GEM Promega digitale piano's

Re: Re: Re: GEM Promega digitale piano's

Origineel geplaatst door trigg
Nee, dat begrijp ik! Hadden ze er niet toevallig nog eentje staan in de etalage? ;)

Ik zag er ergens eentje (occasion) voor 2100 €uro, is dat een beetje redelijke prijs denken jullie?

Ik vind 2000 euro nogal veel voor de gewone hobbiest.. Waar eindigt het?

Origineel geplaatst door trigg
Nou, ik mag ook gaan beleven hoe de service is van GEM.......

Ben tot de conclusie gekomen dat de velocity-curve van key C6 niet goed is... =(
De toon klinkt zo rond een gemiddeld volume steeds net iets te hard tov van de omliggende tonen
(met alle geluiden overigens) en al is het misschien iets kleins, ik kan het maar beter laten fixen denk ik.

klotezooi

Hoi hoe is dat afgelopen met die toets?
Ik heb namelijk hetzelfde probleem nu met de C5.

BTW, de Promega 2 is nu in de aanbieding (waarschijnlijk 1 demo model?) bij Feedback voor €999,- !!

Doe er Uw voordeel mee!

Niet meer die heb ik dus gekocht.
Alleen nu problem met die C5 toets ik ga ze even bellen.

Last edited by a moderator:
Had ik ook gezien

Had ik ook gezien

Ik zat vanmorgen nog te twijfelen om hem te gaan halen.. helaas ik ben dus te laat ;-)

Veel plezier ermee!

jaloers

jaloers

Ik merk dat vele digitale pianosbezitters, van het allernieuwste type, ongeacht het merk, erg jaloers zijn op mijn realpiano 2. omdat hij zo natuurlijk klinkt, reageert.
Ik heb hem toch al 6 jaar of langer wellicht.
Knap dat een digitale piano van 6 jaar geleden, een betere klank en speelkwaliteit heeft dan de allernieuwste digitale piano's van nu.
Luister en vergelijk.

Ik kan het weten hoor. Speel 'pas' vanaf mijn 4e jaar... en ben pianist, organist en componist.

Mijn ervaring is dat voor de KLASSIEKE pianist, er nooit een betere digitale piano is gemaakt dan de rp *pro* 2 piano....
Daar is gewoonweg geen discussie over mogelijk.
ik had hem weg willen doen, maar naar vergelijk van de allernieuwste types die op dit moment op de markt zijn van álle merken die in Europa zijn te verkrijgen te hebben beluisterd, incluis gem, kom ik tot de conclusie dat deze gem rp2 de beste digitale piano is, die er ooit is gefabriceerd.
Het is maar dat je het weet!

B.

Dus in z'n princi-pipe, als je een Clavia Nord Electro 2/73 hebt, en de orgel daarvan eigenlijk niet vaak gebruikt, ben je beter af met een Gem Promega 3, toch??

De piano's zijn niet zo denderend uit de NE, de rhodes vind ik wel ok, maar beide halen het zeker niet bij de Gem pr.3..

afijn, ik ga wel ff langs FB, dan kan ik het zelf wel horen. Ben benieuwd

Origineel geplaatst door Sander02
Dus in z'n princi-pipe, als je een Clavia Nord Electro 2/73 hebt, en de orgel daarvan eigenlijk niet vaak gebruikt, ben je beter af met een Gem Promega 3, toch??

De piano's zijn niet zo denderend uit de NE, de rhodes vind ik wel ok, maar beide halen het zeker niet bij de Gem pr.3..

afijn, ik ga wel ff langs FB, dan kan ik het zelf wel horen. Ben benieuwd

Spaar je moeite (en benzine ) Sander.

FB (feedback toch ?) doet geen Promegas meer.
Je zal naar Culemborg moeten (Muziekmetropool).

Re: De GEM-dealer in Nederland

Re: De GEM-dealer in Nederland

Origineel geplaatst door Key-J

Wanneer men snel en rechtstreekse informatie over GEM-producten wil hebben, lijkt mij de beste optie Van Vliet Muziek in Woerden (http://www.vanvlietmuziek.com)

...

(...het lijkt zowaar wel reclame...) :confused:

...

:D 't Lijkt inderdaad reclame!!
Maarruh, je hebt wel gelijk...ik ken die toko ook en ze lijken inderdaad een kort lijntje naar Italië te hebben

Back