Leuke Synth + Poll

Leuke Synth + Poll

• K-Station [url]www.novationmusic.com[/url]

Stemmen: 20 38,5%
  • Evolver [url]www.davesmithinstruments.com[/url]

Stemmen: 12 23,1%
  • Microkorg [url]www.vintageinstruments.com[/url] (kijk bij Korg)

Stemmen: 10 19,2%
  • Andere synth (vermeld wel in eigen post)

Stemmen: 10 19,2%

• Totaal aantal stemmers
    52
En als je dan een nieuwe K-station of A-station of Evolver of wat dan ook hebt, dan komt ie toch niet na een maandje in je gearlijst te staan met het commentaar erachter dat het een waardeloos ding is en dat ie binnenkort vervangen wordt door een "echte analoge" he? Laat je niet meeslepen door de freaks hier!!

Natuurlijk niet! Je moet namelijk alles uit je synth halen, zelfs het opnemen met je computer en het door alle mogelijke effecten halen die je hebt tot je beschikking. En als het ding niks meer waard is kun je nog altijd circuitbending doen of netjes afstoffen en een museum beginnen. Maar ik vraag me af of die synth het wel zo lang volhoudt. ;) Maar tegen die tijd heb je weer een nieuwe synth, of een effectenbox, of een softwareprogramma etc. De mogelijkheden zijn eindeloos!

P.S.: En zelfs als ik een echte analoge wil, hou ik toch mijn synths die ik al heb.

tuurlijk niet, kan je mooi in de gaten houden hoeveel tijd van mijn baas ik zit te verdoen met posten op synthforum :D

Een klein vraagje, wat is eigenlijk het voordeel van Aftertouch en weighted keys?

P.S.: Is de Korg Electribe serie interessant voor de toekomst? Want deze dingen kosten bijzonder weinig. En weet iemand een goedkope sampler (niet een rompler)?

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Rubenes
Een klein vraagje, wat is eigenlijk het voordeel van Aftertouch en weighted keys?

P.S.: Is de Korg Electribe serie interessant voor de toekomst? Want deze dingen kosten bijzonder weinig. En weet iemand een goedkope sampler (niet een rompler)?

Dit forum bezit de prachtige functie "zoeken". Die vind je onder de met opzet markant rood geverfde knop rechtsboven.
Er zijn namelijk al heel wat interessante topics over electribes geweest. En een topic over aftertouch vind je met deze functie supersnel hier. Daarnaast wil een beetje googlen ook wel helpen.

Succes

Bedankt voor de info!
En nu maar wachten tot ik naar die winkel kan...

Zouden de ElecTribe A MKII + ElecTribe R MKII samen de moeite waard zijn? Ze lijken me wel interessant.

Het zijn vast leuke bakkies (hoop info over te vinden hier), maar zou je je niet eerst concentreren op één allround synth, zodat je kunt kijken (welke muziek, wijze van produceren etc.) wat je het beste ligt?

Wat de Electribes betreft; de A is een analoge modeling synth/groovebox, de R een rhythm synth/groovebox. Bij elkaar dus genoeg om aardig herrie mee te maken. Maar ik ken ze ook alleen maar van vintagesynth.com en de beschrijvingen hier.

Oke, dus nu heb ik besloten: KSR of ElecTribe M. Vandaag ga ik de KSR testen. Als hij goed klinkt, denk ik dat ik hem koop. Zo niet, koop ik de ElecTribe M. Ik geef straks jullie een review.

P.S.: A.U.B niet zeuren over of je moet beginnen met een synth of een groovebox.

Iemand commentaar?

Origineel geplaatst door Rubenes
Iemand commentaar?

Dat je redelijk van de hak op de tak springt en bij elke nieuwe naam weer helemaal valt voor een synth of groovebox. Lijkt me niet echt een afgewogen keuze.

Maar goed, als je toch nog niet nu kunt kopen dan komt dat wel goed... ;)

ik zal niet zeuren over of je moet beginnen met een groovebox of niet. Ik zal alleen zeggen dat je er nooit aan moet beginnen. Grooveboxen komen altijd wel iets te kort ze om serieus te noemen. KS!!!

Ik heb helaas de verkeerde keuze genomen. =( =( =( Verder geen commentaar (tenzij jullie wat meer willen weten).

De Evolver is een fantastische synth, heel erg veelzijdig.
Hoop niet dat je die hebt gekocht, en nu dus spijt van hebt :confused:

Origineel geplaatst door DJ VasC
Laat mij raden een Groovebox....8o)
Je hebt de bingo gewonnen! Een EMX-1 van Korg om precies te zijn. Leuke bak, met MIDI-mogelijkheden, goed geluid,eigenlijk een 16-track MIDI-sequencer + ingebouwde drumcomputer/controller + synth. Intressant is dat je wel 5 verschillende monofone* voices kunt hebben die allemaal compleet anders klinken. Ook mogelijk om MIDI-input op te nemen en andere synths te besturen (KSR!!! ;)). Zeer interessant ding.

*: je kunt over dit heen komen door 2 of 3 van de synth-parts (verschillende synths) te layeren.

http://www.korg.com/gear/product_info.asp?A_PROD_NO=EMX1

Laatst gewijzigd:
WOW, wat ben ik blij ik win namelijk nooit wat ;) Iig heel veel plezier en creativiteit met je aanwinst en post is wat!

Origineel geplaatst door DJ VasC
WOW, wat ben ik blij ik win namelijk nooit wat ;) Iig heel veel plezier en creativiteit met je aanwinst en post is wat!

Over wat? Hoe het lukt met het ding? Of hoe de KS5 klonk tijdens mijn 5-minutendurige periode van luisteren? Of iets anders?

Back