Leuke Synth + Poll

Leuke Synth + Poll

• K-Station [url]www.novationmusic.com[/url]

Stemmen: 20 38,5%
  • Evolver [url]www.davesmithinstruments.com[/url]

Stemmen: 12 23,1%
  • Microkorg [url]www.vintageinstruments.com[/url] (kijk bij Korg)

Stemmen: 10 19,2%
  • Andere synth (vermeld wel in eigen post)

Stemmen: 10 19,2%

• Totaal aantal stemmers
    52
Origineel geplaatst door DJ VasC
WOW, wat ben ik blij ik win namelijk nooit wat ;) Iig heel veel plezier en creativiteit met je aanwinst en post is wat!

Tracks natuurlijK!

Veel plezier met je aanwisnt!

Volgend project: Jingle Bells uit het jaar 2100! Maar dit ding is nogal lastig om mee op te nemen. Ik moet beter leren met de maat spelen.

[EDIT]Dubbelpost[/EDIT]

Bedankt voor al jullie hulp!

Laatst gewijzigd:
[EDIT]Driedubbelpost[/EDIT]

P.S.: Het is wel verdomd moeilijk om een leuk geluidje te maken!

Laatst gewijzigd:
Grappige, vandaag, de dertiende februari, hikt het forum een beetje...

Het is altijd verdomd moeilijk een synthesizer te kiezen. Ik zie het als een soort symbiose, want ieder synthesizer is zo'n beetje uniek. Daar bedoel ik mee dat de mogelijkheden je iets kunnen aanreiken wat een andere synth niet kan. Een ander concept kan zeer creatief werken. Alleen het geluid op zich al. Ik ben in de gelukkige positie dat ik verschillende apparaten kan bespelen op het moment dat ik dat wil, behalve op zon- en feestdagen en wel zo'n vierhonderd verschillende... Als ik op een Prophet V speel doe ik andere dingen dan op een MemoryMoog. Dat komt alleen al door het 'feel' van het geluid. De SH-110 maakt andere dingen voor je mogelijk dan een DX7.

Die symbiose is dan hoeveel de synth je kan geven gedurende een lange tijd. Even een middag synths vergelijken is leuk, maar dat leidt beslist niet naar een gegarandeerd gelukkig huwelijk :) Je moet echt wel een tijd zo'n ding uitmelken. Soms duwt het instrument je een kant op die je beslist niet wilt en dan is het echt tijd om het onding weg te doen.

Wat zijn voor mij favorieten?

Analoog en oud:
Memory Moog
Prophet V
SynKey
Arp 2600
Six Track
CS 80
MS 20
PS 3200
(De modulaire Moog wordt erg goed vervangen door de MemoryMoog)

Nieuw:
Veel van Clavia, behalve de NL3, dat is zo'n duwer...
Yamaha DX7 en FVX1 (schrijf ik dat nou goed?)
Evolver (ben benieuwd naar de key versie in Frankfurt)

Wout

Origineel geplaatst door falafelbiels
Die moet je ook niet zoeken, maar maken...
Foutje, dat bedoelde ik ook.

De KSR is nog altijd de moeite waard,want op de ElecTribe MX kun je ongeveer 3 dingen veranderen van de synth, en that's it! Het synthgedeelte is wel leuk, maar in de toekomst ga ik toch een betere synth kopen, zoals een TX81Z of de KSR, want het is toch niet je dat. De drumbox is ook wel aardig, maar ga ik ook vervangen. Wel is het ding handig als leuke sequencer. Alleen is het stom dat het ding monofoon is! Ga later overwegen een betere sequencer, synth en drumcomputer te kopen. Maar het is wel goed om mee te beginnen.

Laatst gewijzigd:
[EDIT] De EMX-1 is complete ****! Geen aanrader! [EDIT]

Tja, als je het probeert te verslijten op Ebay verlies je geld, en je kunt je geld natuurlijk niet terug vragen. Daar verkopen ze namelijk niet de X-station, die ik graag wil.

Maar BTW, hoeveel kost een light-editie van Cubase?

Origineel geplaatst door Rubenes
[EDIT] De EMX-1 is complete ****! Geen aanrader! [EDIT]

Ha ha grappig, ik heb met mn EMX1 al meer op mn bank gejamd en trackies gemaakt dan met mn hele studiogear in 3 maanden !!!

EMX1 is gewoon een briljante drumcomputer die je 808-style kunt programmeren met synthmogelijkheden tot basslines en lead-dingetjes/arpeggiootjes...

De drumsounds zijn echt dik, lekker solide en vooral de Linn-drumsounds zijn lekker 80s...

[zie mijn EMX1 thread hier ergens op SF...]

Ik snap niet wat je fout doet Rubenes...

Ik vind FL Studio + degelijk keyboard toch wel makkelijk. Ja, oke, de drumcomputer is goed, maar het synthgedeelte is echt niet goed. Zelfs mijn zelfgemaakte softsynths zijn beter (en professionele nog meer).

BTW, weet iemand een goede drumsynth? De Waldorf Rack Attack is nogal prijzig en de gemiddelde synth doet niet echt wat ik wil (lees: heeft niet genoeg stemmen).

Origineel geplaatst door Bass
ik heb met mn EMX1 al meer op mn bank gejamd

He, daar had ik nu niet aan gedacht. Bedankt voor de tip!

Jahaa

DAT is het,

Zo'n EMX1 moet je savonds lekker in je woonkamer op de bank of salontafel nemen, wijntje erbij, peukie erbij en daar dan maar lekker gaan jammen, zo krijg je de meest leuke en spontane nummers...

Ik heb hem sinds begin dit jaar en heb sindsdien mijn studio niet meer aangezet... zonde eigenlijk maargoed...

Effe iets anders om inspiratie op te doen!

wat denk je ervan ???

Het laatste nieuws:

Ik heb mijn Korg EMX-1 kunnen inruilen voor een Tascam US-122 en een Novation KS5. Ik ben er zeer blij mee, want is is echt mijn ding. De toetsen voelen goed aan (semi-weighted keys) ik merk inderdaad de aftertouch, het maakt fantastisch geluid en het is niet al te moeilijk te bedienen (de EMX-1 was toch net iets makkelijker). De Tascam US-122 werkt ook goed en ik ben nu bezig aan het leren hoe ik het moet bedienen. Ik ga ook GigaStudio proberen. Bedankt voor het aanraden van deze synth. Het volbrengt echt bijna alles wat ik nodig heb (alleen nog een Yamaha DD-55C, een DX7 en nog andere spul). Dit ding ga ik vastplakken aan mijn tafel. ;)

Groeten,
Ruben

P.S.: Ik ga zo snel mogelijk iets zinnigs eruit te proberen te krijgen.

Back