Hoe maak ik zo'n Aaaah-klank

En nu wat moeilijker, hoe krijg je die mooie vlakke Aaahh die je gemaakt heb nu idd zo, dat het lijkt of iemand het keihard schreeuwt?? ik krijg de Aahh wel voor elkaar maar die klinkt zo tam, in principe zou je toch ook een schreeuw/krijs ervan kunnen maken? :D

Origineel geplaatst door koekebakker
Dank voor de filtertip 6.

Wel spijtig dat het koor slecht in 1 octaaf klinkt als een koor. (F3 - F4)
Een diepe tenoor vergt waarschijnlijk weer een geheel andere aanpak.
klinkt gewoon nog te vlak... gebruik nu eens mijn filtertip en neem als waveform gewoon een zaagtand...

ikke niet getest maar t proberen waard allicht

vowel filter plugin
http://www.tobybear.de/p_sourcebag.html
er zijn r vast meer te vinden als je op 'vowel' zoekt

even slightly offtopic en niet met vowelfilter gemaakt maar met mn dynacord flanger:

n alien panfluit
input was ruis ofzo uit casio sk5

Attachments

• tammetje.mp3
    516,4 KB · Bekeken: 100
Origineel geplaatst door Cisco
Waarom iets namaken...?

Omdat formanten een hele interessante tak zijn van synthese, resynthese en spraaksynthese :). Dit is niets namaken; dit is proberen uit te vinden hoe het concept werkt, en zonder een klein opstapje kun je een hoop proberen en toch nog nergens komen.

Niet alle synths hebben meerdere filters of uberhaupt formant-filters, en iets als het simuleren van een menselijke stem of koorgezang is van een totaal andere categorie dan "hoe maak ik trance" of "hoe boots ik beroemde artiest x na" ;).

Zo! das een oude thread. :)

In deze thread staan leuke schemas maar voor een mooie Aaahhh klank heb je toch iets meer nodig als alleen een
frequency filter. Je zou denken dat een Ti ook een mooie Aaahhh voort kan brengen maar mij is het nog lang niet gelukt
met de Ti.

Iemand een idee wat echt de fijne Aaahhh kneepjes zijn? ik heb op dit moment een lichte snelle lfo toegepast op de
OSC 1 pitch Ik gebruik in onderstaand voorbeeld een licht ge-detunede hypersaw en een unisonn (3) verder moet ik het
vooral hebben van de resonance op beide filters.

Ook zijn er 3 filters nodig maar aangezien ik in mijn leven mooie aaahs heb gehoord in mijn leven EN omdat de meeste
synths slechts 2 filters hebben moet dat ook wel kunnen lijkt mij.

Maargoed, hieronder is een prutz-probeersel te vinden. iemand nog gouden tips?

Attachments

• aaah-of-oooh.mp3
    909,5 KB · Bekeken: 122
gebruik je wel 2x bandpass?

zo heftig unisonnen is niet nodig hoor (ik heb je stukkie niet gehoord maar hypersaw unison lijkt me minmaal 18 oscilatoren)

Dit al geprobeerd?

Attachments

• aah.gif
    aah.gif
    7,2 KB · Bekeken: 124
Nou, 1 keer LP en 1 keer BP. de LPF dekt 2 van de 3 frequenties (en helaas iets meer natuurlijk)
De vele osc's maken het geheel wel noodzakelijk voller. maar misschien is mijn basisaanpak
al verkeerd.

Nu ben ik er al 4 uur mee bezig. AAAHHHHHHH!!!

zit er op de virus ti ook een eq, dan kan je deze inzetten voor je 3de (bandpass piek), de frequentie kan je opzoeken in een tablel zie vorige paginas of google!
Je hebt er echt geen hypersaw voor nodig hoor.... en afpoetsen met een reverb wil ook wel es helpen, shit ik maak die dingen al op mijn an1x. het kan met de meeste va synths! maar het wordt geen angels choir(daar heb ie weer wat vst fx voor nodig, en het wordt nimmer nooit mellotron achtig bij mij(spijtig)

er zit zeker een EQ op de TI. een 3 band. maar het probleem is dat deze niet als Filter kan
fungeren omdat ie de 2 BFP's ook wegdrukt. Deze EQ heeft invloed op de gehele patch.
Ik neem maar ff een :koffie: pauze..

Zijn er ook,dat jullie weten, resultaten te behalen met FM?
Bedankt voor de osc tip overigens.

en ik kom al dichter al zeg ik het zelf. Kritisch commentaar is zeer welkom. ik luister namelijk al uren naar lichte
variaties hiervan daarom ben ik nu een tijdje gevoelloos :)

Dit is een 100% hardware pacht zonder externe effecten.

Attachments

• closer.mp3
    356,2 KB · Bekeken: 111
Back