Welke synth wil niemand hebben? oftewel Linke soep

Origineel geplaatst door RedTitan
haha, ik zat deze thread te lezen: briljant. Maar in dat geval laat de ik de Equinox mooi hier staan ;) Speelt prima hoor.

Ik zou dan ook nooit wat voor Moog dan ook willen. Eigenlijk alles analoog, monofoon en geen presets kan opslaan zou ik niet willen hebben. Nou, hebben misschien wel, alleen als er coole ledjes opzitten. Veel knipperende lampjes, schuifjes en draaiknopjes en gloeiende buisjes is wel een mooi gezicht. Maar om muziek mee te maken?
schater.gif

ha! :geslaagd: En nu maar hopen dat ik niet uit het forum wordt gekicked :D:dubbel:

hay

wtf, man je lijkt mijn ZUS wel:P

en toch bergijp ik goed dat je dit denkt, je bent immers van de presetgeneratie
tegenwoordig kijken ze er eerst naar en als de lampjes flikkeren is die oke
nog een leuk kleurtje erbij(zo koopt mijn ZUS haar jurken)

ik denk dat je nog nooit het verschil heb mogen ervaren tussen analoog en digitaal

maar droom rustig verder hoor , het publiek hoort het toch niet, en daar gaat het toch om

C O M E R C I E

g g g eeemmme e ccc hh

greetz turtel8D

je kan er wel evenveel lol aan beleven, maar daar gaat het hier niet om:bekdicht:

Jan Peter 8000, die heeft iedereen namelijk al (eens gebruikt) :duivels:

Origineel geplaatst door Frer!k
Jan Peter 8000, die heeft iedereen namelijk al (eens gebruikt) :duivels:

Doordat niemand hem wilde hebben, heb ik hem zo goedkoop kunnen kopen.

Zelf soundjes maken i.p.v. de presets en hij kan nog jaren mee. De JP is echt niet zo heilig zoals iedereen beweerd. Het is gewoon een synth, met leuke edit mogelijkheden. Inderdaad niet zo bijzonder dat hij op een voetstuk geplaatst dient te worden. Ik haal snel leuke bruikbare geluidjes uit dat ding. Niet zozeer trance (de trancebak bestaat trouwens niet).

Jammer, denk dat met een creatieve insteek best wel iets te doen valt met dit stuk plastik!
Circuit benden?
Of door een simple distortion pedaaltje gooien...

Ik zou nooit zo'n grote zware kurzweil willen. Die dingen wegen een ton, kosten een ton en dan heb je alsnog een lege doos omdat je overal een veel te dure uitbreiding voor nodig hebt.

:kont:

Origineel geplaatst door Grooveron
Korg MS 10 (ik snap de hype na vele jaren nog steeds niet)

Je hebt gelijk, volgens mij zou dat ding zonder paddestoelen nooit iets voor de mensheid kunnen betekenen.

;)

Origineel geplaatst door bronswerk
Wat is jouw definitie van een synthesizer dan?:confused: En welke grote synthesizer meneer bedoel je?

Nog een voorbeeld: ik vind een Steinway Grand een geweldig muziekinstrument maar een slechte synthesizer. Een Hammond orgel ook... begrijp je?

De definitie van een synthesizer: electronisch (en electronisch klinkend) muziekinstrument met veel controllers en knoppen om het geluid real time te manipuleren.

Een synthesizer zonder knoppen bestaat niet. een synthesizer zonder knoppen is de voorloper van de softsynth. Soft dus.

Origineel geplaatst door RedTitan

Ik zou dan ook nooit wat voor Moog dan ook willen. Eigenlijk alles analoog, monofoon en geen presets kan opslaan zou ik niet willen hebben. Nou, hebben misschien wel, alleen als er coole ledjes opzitten. Veel knipperende lampjes, schuifjes en draaiknopjes en gloeiende buisjes is wel een mooi gezicht. Maar om muziek mee te maken?
schater.gif

[/B]

Ik ben blij met analoog, dan maak je tenminste wel beslissingen en wel vette geluiden. Anders krijg je van die trieste ID-loze rommel

Origineel geplaatst door Pim
Nog een voorbeeld: ik vind een Steinway Grand een geweldig muziekinstrument maar een slechte synthesizer. Een Hammond orgel ook... begrijp je?

De definitie van een synthesizer: electronisch (en electronisch klinkend) muziekinstrument met veel controllers en knoppen om het geluid real time te manipuleren.

Een synthesizer zonder knoppen bestaat niet. een synthesizer zonder knoppen is de voorloper van de softsynth. Soft dus.

Dus bv een Roland MKS-80 is geen synthesizer, maar met de MPG-80 programmer dan weer wel? Het is toch echt hetzelfde geluid in beide situaties.

Oh ja, mijn wasmachine heeft ook knoppen, beetje electronica en een geluid man!!;)

Wat is een micromodular dan volgens jou, of een alfajuno2 bijvoorbeeld...

De synth die niemand meer wil hebben kan maar zo een synth worden die iedereen later wel weer wil hebben (303). Een goede kandidaat voor een synth die niemand meer wil hebben is misschien wel de Roland MT-32. Daar zuigt geloof ik alles wel zo'n beetje aan.

ff OT

Origineel geplaatst door turtel
Hay

alles met een display mag zo in de wc:D

wat een werk dat programmeren , gewoon een knopie voor de geluiden en een paar schuifies
dat is zat

ze hadden nooit zo een display moeten uitvinden, het is een groot submenu (of is dat tegenwordig al verandert)

Greetz Turtel:W

Synth zonder display: G2 engine. Een display (met laten we zeggen ƩƩn of misschien twee knoppen) was toch wel leuk geweest....

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Met zo'n sampler kan je je eigen waveforms tekenen. Deze functie maakt hem tevens tot synthesizer:)

Das waar. Wask vergeten.

Origineel geplaatst door MatthijsBlom
OK hier kan ik wel inkomen.Je wilt wel een Hohner sampler, maar dat weet je zelf nog niet.

Correctie dan. Ik wil nooit geen Hohner sampler meer. Hij staat hier op zolder te verstoffen. Heb dat ding ooit gekocht en
is vrij snel stuk gegaan. Laten herstellen > weer stuk. Laten herstellen > weer stuk.
Maandag ochtend toestel wellicht.

Laatst gewijzigd:
Pim : Wie is die "grote" meneer die jou synthgod heeft genoemd ?
Dit staat 100% haaks op wat jij hier komt vertellen jongen.

Ik vind de DX-7 een goed muziekinstrument, maar een verschrikkelijke synthesizer.

Flauwe kul.

Sound designer ?

Een synthesizer zonder knoppen bestaat niet.

Nog grotere flauwe kul. Ik snap niet dat dit uit de pen van een "soundesigner" en "synthgod" komt.
Waar zat jij toen ik de demonstratie van Technos Resynthesizer kreeg ? Of de Fairlight CMI? Not a single knob dude...maar wel ongeƫvenaarde synthesizer technologie.
Synthgod af dus.:doei:

Een synthesizer zonder knoppen is de voorloper van de softsynth. Soft dus.

Jij kan als geen ander iets vertellen over heel het binnenwerk van de Neuron. Een halve PC met SOFTWARE als ik me niet vergis. Kan je ook even de Neuron VS definiƫren ?

Laatst gewijzigd:
Ik weet niet of Pim een god is, pim een beetje kennende (NM) is deze avatar
a'damse humor. Wat ik wel weet is dat pim zeer veel kennis heeft w.b.t.
synthese en al aardig wat factory presets heeft gemaakt voor verschillende
synths.

citaat:
Ik vind de DX-7 een goed muziekinstrument, maar een verschrikkelijke synthesizer.

De DX7 is imho een goed voorbeeld van een goed klinkende synth, alleen een
verschrikkelijke synth om je eigen geluiden te programmeren

De DX7 werkt n.l niet met van van die typische ADSR envelopes, zes verschillende
operators, sinus golven die weer gebruikt kunnen worden als carrier of modulator.
Ik heb er een aardige tijd over gedaan om er (goed) klinkende geluiden uit te halen.

Ik dacht dat ik dit allang verdrongen had :D toch nog latent aanwezig dus

Origineel geplaatst door midisys
Ik weet niet of Pim een god is, pim een beetje kennende (NM) is deze avatar
a'damse humor.

Humor ? Volgens hem werd deze titel toegekend door een "grote meneer".

Origineel geplaatst door Grooveron
Korg MS 10 (ik snap de hype na vele jaren nog steeds niet)

Ik ook niet Groove. Ik snap ook de hele "analoog" hype niet. It's not what u use. It's what you do with it.
Zullen we een elitair clubje oprichten ? Ik wil die hele reeks MS wel terug. >>> Om opnieuw te kunnen verkopen voor te veel geld aan typetjes die flippen op veel knopjes en lampjes. Pim misschien ? }:|
(oh wat heb ik weer een lol)

sKeLeTvM, ik kan veel argumenten verzinnen waarom een CMI wel een synthesizer is. Maar ook evenveel argumenten waarom hij dat niet is. (het is immers een workstation)

Mijn mening weerleggen met alleen het argument 'flauwe kul' zegt meer over jou dan over mij... ;)

Ik heb spijt dat ik die opmerking over de herkomst van mijn Avatar "Synthgod" geplaatst heb. Ik had dat niet moeten doen, want de uitleg kan worden opgevat als arrogantie en kan dan alleen maar tegen me worden gebruikt. Aangezien het off topic is, wil ik het hier bij laten. Stuur me maar een pb als het belangrijk voor je is, dan leg ik het je even uit.

De basis voor een synthesizer ligt naar mijn mening in het gegeven dat hij knoppen heeft. Een synthesizer is voor mij meer dan een doosje waar geluid uitkomt. Een synthesizer heeft namelijk een rock 'n roll factor.
Dankzij knoppen kun je een synthesizer laten schreeuwen, janken, zingen en kotsen terwijl je ondertussen met je andere hand speelt. Knoppen/controllers = rock 'n roll. Rock 'n roll = power.

Hypothese: stel, Jimi Hendrix was toetsenist. Zou hij op een toetseninstrument zonder knoppen hebben gespeeld? Naar mijn mening niet.

Terug naar waar het allemaal om begon: de DX-7 is voor velen een prima instrument om akkoorden op te spelen. Maar voor mij ontbreekt de rock 'n roll factor. Hij heeft geen sex.
Het is een instrument met veel IQ en weinig PK's.

sKeLeTvM, ik kan veel argumenten verzinnen waarom een CMI wel een synthesizer is. Maar ook evenveel argumenten waarom hij dat niet is. (het is immers een workstation)

Mijn mening weerleggen met alleen het argument 'flauwe kul' zegt meer over jou dan over mij... ;)

Ik heb spijt dat ik die opmerking over de herkomst van mijn Avatar "Synthgod" geplaatst heb. Ik had dat niet moeten doen, want de uitleg kan worden opgevat als arrogantie en kan dan alleen maar tegen me worden gebruikt. Aangezien het off topic is, wil ik het hier bij laten. Stuur me maar een pb als het belangrijk voor je is, dan leg ik het je even uit.

De basis voor een synthesizer ligt naar mijn mening in het gegeven dat hij knoppen heeft. Een synthesizer is voor mij meer dan een doosje waar geluid uitkomt. Een synthesizer heeft namelijk een rock 'n roll factor.
Dankzij knoppen kun je een synthesizer laten schreeuwen, janken, zingen en kotsen terwijl je ondertussen met je andere hand speelt. Knoppen/controllers = rock 'n roll. Rock 'n roll = power.

Hypothese: stel, Jimi Hendrix was toetsenist. Zou hij op een toetseninstrument zonder knoppen hebben gespeeld? Naar mijn mening niet.

Terug naar waar het allemaal om begon: de DX-7 is voor velen een prima instrument om akkoorden op te spelen. Maar voor mij ontbreekt de rock 'n roll factor. Hij heeft geen sex.
Het is een instrument met veel IQ en weinig PK's.

Mischien zou je dan eens wat minder naar je andromeda moeten staren.:eureka:

Persoonlijke Nooit meer lijstje :

Casio VZ8M ; kutmenuus

Yamaha TX81Z ; kutmenuus, leuk voor dat 1e bekende bassgeluid

Korg Polysix ; 1 oscillator kom op nou leuk voor strings, verder niets bijzonders

Redsound Darkstar XP2 ; aparte sounds maar die bediening ...bah...

Deep Bass Nine ; leuk voor basjes maar zeer beperkt uiteindelijk...

Korg SQD1 sequencer ; 2 sporen en bouncen maar haha! 2,8 inch diskdrive...

Roland Juno 60 : overhyped, geen MIDI, leuk voor wat softie sounds maar ook niet erg veelzijdig... Mn JP8000 blaast hem weg qua pads en bassen..

Alesis SR16 ; alleen maar akoestische sounds, leuk voor begeleidings dingetjes

Softsynths...

Back