Welke synth wil niemand hebben? oftewel Linke soep

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Daarom was de DX7 in de jaren 80 de DX7 dé standaard synth in ontelbaar veel hits.

Omdat het een "hype" was. Die belletjes en electric piano's moesten wel in je song. Al die verschrikkelijke ballads. Bah

Origineel geplaatst door Pim
Nog een voorbeeld: ik vind een Steinway Grand een geweldig muziekinstrument maar een slechte synthesizer. Een Hammond orgel ook... begrijp je?

De definitie van een synthesizer: electronisch (en electronisch klinkend) muziekinstrument met veel controllers en knoppen om het geluid real time te manipuleren.

Een synthesizer zonder knoppen bestaat niet. een synthesizer zonder knoppen is de voorloper van de softsynth. Soft dus.

had de supermarkt alcohol in de aanbieding ofzo....????????

Origineel geplaatst door Hooihuis
Als ik een vrouw niet sexy vind zeg ik toch ook niet dat het geen vrouw is? :confused:

Ik wel, en als ze ook geen knoppen heeft is voor mij de kous helemaal af. :D

Ik begrijp wel wat je bedoelt te zeggen, maar je gaat eraan voorbij dat de "rock 'n roll-factor" nogal een subjectief begrip is. Waarschijnlijk is in jouw definitie een Yamaha Fs1r (om maar wat te noemen; voorbeelden zat) ook geen synthesizer terwijl dat apparaat kan schreeuwen, janken, zingen en kotsen op geheel eigen wijze (maar hij kan ook heel lief en subtiel zijn hoor....). Akkoord, je moet er even een goed masterkeyboard cq. goede controller aanhangen, maar dan heb je ook wel een synth waar Jimi Hendrix zijn gitaar voor aan de wilgen had gehangen :)

Jaaa! Helemaal mee eens. Normaal gesproken hang ik de FS1R aan mijn Z1... Schreeuwen :dubbel:, janken =(, zingen :o: en kotsen :r maar! :halleluja

Origineel geplaatst door falafelbiels
jawel is ook kut

Mijn AN-200 ben ik anders harstike tevreden mee en is tenminste niet afhankelijk van apple of microsoft.
(op de editsoftware na natuurlijk wat weer een grote min is.)

Origineel geplaatst door MuziekFriek
Jaaa! Helemaal mee eens. Normaal gesproken hang ik de FS1R aan mijn Z1... Schreeuwen :dubbel:, janken =(, zingen :o: en kotsen :r maar! :halleluja

Off topic:

That's funny....toevallig ook net een Z1 gekocht! Was niet van plan hem als masterkeyboard te gaan gebruiken maar ga het toch eens proberen denk ik. Veel controllers (ik denk dat zelfs Pim dit een synthesizer noemt! }:| ) en het voelt allemaal erg solide aan. En de sound........:halleluja

Origineel geplaatst door RedTitan

Maar ook een synth waar ik nog geen kattebak van zou willen maken: de Kawai K4

Mocht je ooit zelf stoppen met poep praten dan geef je de K4/K4r maar aan mij...dan laat ik je kaviaar horen !
Wat een wereldkattebak is dat zeg :)

Off topic:

That's funny....toevallig ook net een Z1 gekocht! Was niet van plan hem als masterkeyboard te gaan gebruiken maar ga het toch eens proberen denk ik. Veel controllers (ik denk dat zelfs Pim dit een synthesizer noemt! }:| ) en het voelt allemaal erg solide aan. En de sound........:halleluja

Nou ja, voor mij heeft die Z1 een hele hoge 'Rock & Rollmops factor'! En Pim zal dat op z'n minst stiekem en diep in zijn synthart ook wel een beetje hebben met de Z1 (ook al is het allemaal zo'n beetje digitaal). Het beest doet het ook goed als controller voor andere apparatuur. Je kunt aan zowat elke knop CC's hangen en het maken van meerdere templates is geen probleem. Solide is 'ie zeker, prima klavier, lekkere draaiknopjes. Alleen jammer dat het display niet groter is. De synth ziet er nog leuk uit ook! En de sound... Subliem! Jammer van de mindere reverb, hoewel de delay weer prima is. Klinkt breder en helderder dan bijvoorbeeld een Triton i.c.m. het MOSS-board. :yamaha: Goede aankoop, Hooihuis!

[ON-TOPIC]
Trouwens, de Korg X5D zou ik ook niet willen hebben. Het bakkie is lekker compact, maar absoluut niet solide en het kraakt allemaal een beetje. Ook krijg ik pijn en RSI in mijn klauwen van het klavier. Op zich is er weinig mis met de soundengine. Zitten toch aardige sounds in. Maar ja, ik heb al een Trinity. 8~

roland-xp10-lg.jpg

owja een XP-10 is ook zo'n nobody wants synth, meer presetbak met maar nogal flauwe sounds en een flauw klavier (hehe)

Korg EMX-1. Absoluut geen aanrader!

Origineel geplaatst door Rubenes
Korg EMX-1. Absoluut geen aanrader!

Onzin, je gebruikt zeker alleen de presets....hij is briljant om lekker op de bank te jammen...

Origineel geplaatst door tragmadat
De GEM PX 3-II en AX73, komt goed uit want ik doe ze ook niet weg!

8o)

Aaaaah, dat had je nou niet moeten zeggen. Ik had al heel lang verdrongen dat de GEM PX3 (I) mijn eerste keyboardje was. Als ik nu nog aan de geluiden denk ('creep' bijv), dan :r . En het allerergste wat je bij zo'n PX3 kon hebben: 'vrienden' die elke 5 seconden de demosong aanzetten :(. Zo'n fout eurovisie wijsje oid. Tsss, nu kan ik weer nachten niet slapen...

Volgens mij is er geen enkele synth die echt niemand op aarde zou willen hebben. Zelfs het nuttelooste prulspul kun je wel aan je eigen kinderen geven (kunnen ze alvast aan 'synths' wennen :) )

Verder zou ik alle synths en aanverwanten wel willen hebben (als ik 't gratis kreeg natuurlijk), dan kon ik:
1 alle voor mij niet-relevante synths verkopen of;
2 een synth-museum beginnen! Joepie!!! (Of is er al 1 in NL?)

Origineel geplaatst door Meizo
.......2 een synth-museum beginnen! Joepie!!! (Of is er al 1 in NL?)

Laat Wout Blommers dit maar niet lezen. Tip: zoek eens op gemeentemuseum en Den Haag.

Off topic

Ik heb met de meetiing in Den Haag al op een paar museumstukken gespeeld, maar ik weet niet hoe groot de collectie is en of er nog wel een tentoonstelling aan vast hangt. Als Wout Blommers meer weet mag hij me hierover natuurlijk gelijk pb-en!

(Sorry voor de off topic-heid.)

Origineel geplaatst door Catalunya
Omdat het een "hype" was. Die belletjes en electric piano's moesten wel in je song. Al die verschrikkelijke ballads. Bah

Welke je ECHT niet wilt hebben... De TX7 :r

..lelijk stom ding... maar er komen wel gefreakte geluiden uit, belletjes en piano's bijvoorbeeld :D

Attachments

• tx7.jpg
    tx7.jpg
    70 KB · Bekeken: 77
Ik denk ook dat er voor elke synth wel een liefhebber is, net als voor elke muzieksoort. Gelukkig maar...
Voor mij vallen af:
synths met een oscillator en/of een EG (zoals de MS-10, ik heb wel een MS-50): te beperkt;
softsynths: ik ben heel ouderwets en wil aan knoppen kunnen draaien. Maar misschien laat ik me ooit overtuigen;
en rackmoiunt synths: ik wil direct kunnen spelen.

Oei, dan vallen er ernstig veel synths af; onnodig naar mijn idee. Maargoed, je moet zelf weten hoe (bekrompen) je ermee omgaat natuurlijk

Ik zeg dit niet zomaar, er zijn tig technische mogelijkheden op de markt om 2 synths met 1 eg en 1 osc zodanig te koppelen/layeren dat je het bespeelt als 1. Nogmaals, ik vind het non-argumenten eerlijk gezegd... vooral die laatste

Back