Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Daarom was de DX7 in de jaren 80 de DX7 dé standaard synth in ontelbaar veel hits.
Omdat het een "hype" was. Die belletjes en electric piano's moesten wel in je song. Al die verschrikkelijke ballads. Bah
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Daarom was de DX7 in de jaren 80 de DX7 dé standaard synth in ontelbaar veel hits.
Origineel geplaatst door Pim
Nog een voorbeeld: ik vind een Steinway Grand een geweldig muziekinstrument maar een slechte synthesizer. Een Hammond orgel ook... begrijp je?
De definitie van een synthesizer: electronisch (en electronisch klinkend) muziekinstrument met veel controllers en knoppen om het geluid real time te manipuleren.
Een synthesizer zonder knoppen bestaat niet. een synthesizer zonder knoppen is de voorloper van de softsynth. Soft dus.
Origineel geplaatst door Exzit
Maar met een stand-alone virtual synth is natuurlijk niks mis mee.
Origineel geplaatst door Hooihuis
Als ik een vrouw niet sexy vind zeg ik toch ook niet dat het geen vrouw is? :confused:

Ik begrijp wel wat je bedoelt te zeggen, maar je gaat eraan voorbij dat de "rock 'n roll-factor" nogal een subjectief begrip is. Waarschijnlijk is in jouw definitie een Yamaha Fs1r (om maar wat te noemen; voorbeelden zat) ook geen synthesizer terwijl dat apparaat kan schreeuwen, janken, zingen en kotsen op geheel eigen wijze (maar hij kan ook heel lief en subtiel zijn hoor....). Akkoord, je moet er even een goed masterkeyboard cq. goede controller aanhangen, maar dan heb je ook wel een synth waar Jimi Hendrix zijn gitaar voor aan de wilgen had gehangen![]()
, janken
, zingen
en kotsen
maar! 
Origineel geplaatst door falafelbiels
jawel is ook kut
Origineel geplaatst door MuziekFriek
Jaaa! Helemaal mee eens. Normaal gesproken hang ik de FS1R aan mijn Z1... Schreeuwen, janken
, zingen
en kotsen
maar!
![]()
) en het voelt allemaal erg solide aan. En de sound........
Origineel geplaatst door RedTitan
Maar ook een synth waar ik nog geen kattebak van zou willen maken: de Kawai K4

Off topic:
That's funny....toevallig ook net een Z1 gekocht! Was niet van plan hem als masterkeyboard te gaan gebruiken maar ga het toch eens proberen denk ik. Veel controllers (ik denk dat zelfs Pim dit een synthesizer noemt!) en het voelt allemaal erg solide aan. En de sound........
![]()
Goede aankoop, Hooihuis!
Origineel geplaatst door Marc
Mocht je ooit zelf stoppen met poep praten dan geef je de K4/K4r maar aan mij...dan laat ik je kaviaar horen !
Wat een wereldkattebak is dat zeg![]()
(Bretsig! zou Johnny zeggen)Origineel geplaatst door Rubenes
Korg EMX-1. Absoluut geen aanrader!
Origineel geplaatst door tragmadat
De GEM PX 3-II en AX73, komt goed uit want ik doe ze ook niet weg!
![]()
. En het allerergste wat je bij zo'n PX3 kon hebben: 'vrienden' die elke 5 seconden de demosong aanzetten
. Zo'n fout eurovisie wijsje oid. Tsss, nu kan ik weer nachten niet slapen...
)Origineel geplaatst door Meizo
.......2 een synth-museum beginnen! Joepie!!! (Of is er al 1 in NL?)
Origineel geplaatst door Catalunya
Omdat het een "hype" was. Die belletjes en electric piano's moesten wel in je song. Al die verschrikkelijke ballads. Bah