B kant:May the funk

VET, VET, VET!
Heerlijk dik nummer.
Mij doet ie een beetje aan de Proppelheads denken, ook qua produktie.
DECKSANDDRUMSANDROCKANDROCKANDROLL.
Bas en vocalen breed.

Tijdloos, kan dus ten alle tijden worden uitgebracht imo.

Origineel geplaatst door omiel
Wat zit iedereen toch te emmeren dat dit in 98 wel kon en nu schijnbaar niet meer :confused: Dit is toch gewoon vette funk! Dat kan toch gewoon altijd!

Klopt als een staphorster gestippelde melkbus!

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Die baslijn lijkt idd. sprekend die in een bepaald nummer van de Chemical bros, weet de naam niet maar doet er verder niet toe,
dit is een erg lekkere track !

En dat het erg chemical klinkt, vinnik nie zo vreemd, aangezien je 'm in '98 hebt gemaakt ;)

Elektrobank...
Ben ook dol op die slap bass:kimono:

Origineel geplaatst door omiel
Wat zit iedereen toch te emmeren dat dit in 98 wel kon en nu schijnbaar niet meer :confused: Dit is toch gewoon vette funk! Dat kan toch gewoon altijd!

als je ergens geld in moet pompen dan bedenk je je wel 2 x natuurlijk.
en dat doet zo,n platenlabel.

kijk een wat er in de vinylzaken wordt uitgebracht en wat er in de rekken staat.
daar staat dit niet in hoor.

het is te gedateerd.

en nee ik ben geen jaques d'acona van de mini playbackshow.

in 1998 was het wel okay

Origineel geplaatst door dj discodeluxe
als je ergens geld in moet pompen dan bedenk je je wel 2 x natuurlijk.
en dat doet zo,n platenlabel.

kijk een wat er in de vinylzaken wordt uitgebracht en wat er in de rekken staat.
daar staat dit niet in hoor.

het is te gedateerd.

en nee ik ben geen jaques d'acona van de mini playbackshow.

in 1998 was het wel okay

Gehehe zeikerds!
Allemaal
Er zijn wel labels denk ik die het aandurven.
Maar daar heb ik voor deze even niets aan.
Ze spelen te safe,er zijn er echt genoeg over die niet zo bekrompen kijken,geloof me.

En mischien kijk je in de verkeerde bakken.
Of ik kom ik plate zaken zonder freerecords label:D

Het is toch van een bezetene,dat het zo gaat.
Ook voor een niet mainstream muzikant moeten er kansen bestaan.
Voor alles is een markt,ik zag pas nog een tosti met het hoofd van de heilige maria op ebay voor laat zeggen 15.000 dollar weg gaan.
Laat die maatschappijen eens durven te doen.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door trash
Gehehe zeikerds!
Allemaal
Er zijn wel labels denk ik die het aandurven.
Maar daar heb ik voor deze even niets aan.
Ze spelen te safe,er zijn er echt genoeg over die niet zo bekrompen kijken,geloof me.

En mischien kijk je in de verkeerde bakken.
Of ik kom ik plate zaken zonder freerecords label:D

is geen gezeik haha

je wilt een mening en die krijg je toch
opbouwende kritiek heet dat.

ik heb het over vinyl niet over die duffe massazaken free.. jaks krijg het niet eens uit mijn..

loop maar eens op de binnenweg in rotterdam, daar zijn geloof ik 12 vinylzaken op een rij.

dat is ook de graadmeter van wat er hot is en niet

ìdd, het is tijd dat platenmaatschappijen weer gaan investeren....

lekkere track! ik zou zeggen...zoek muzikanten, doe het live!:okdan:

Origineel geplaatst door dj discodeluxe
is geen gezeik haha

je wilt een mening en die krijg je toch
opbouwende kritiek heet dat.

ik heb het over vinyl niet over die duffe massazaken free.. jaks krijg het niet eens uit mijn..

loop maar eens op de binnenweg in rotterdam, daar zijn geloof ik 12 vinylzaken op een rij.

dat is ook de graadmeter van wat er hot is en niet

Ja ok:D

Maar ik kijk nooit naar wat hot is or not:)
Ik kijk naar wat goed is en wat niet goed is.
Ongeacht de datum.
Dan zou alle electro ,funk,vette acid,darkwave,detroit,italo,disco uit de jaren 80 en daarvoor?.....kut zijn?
dacht het niet,juist eerder andersom:D

Maar binnenweg rotterdam.....

Daar zit een heel mooi zaakje,ga maar eens kijken,met "ikkijknietwathotisornot"spullen maar mooie releases.

Het heet clone

Origineel geplaatst door fuse
Klopt als een staphorster gestippelde melkbus!

Heb je daar een fotootje van zodat ik me er iets bij kan voorstellen fuse? :D

Wat is overigens de sound van 2005 dan? Dat wat die paar grote maatschappijen op de markt zetten voor de jeugd van 15-19 jaar?
"Het is ook voor ouderen hoor!"
Jaja dat weet ik. Papa koopt een cd voor zoon/dochter en luistert noodgedwongen mee tijdens de autorit naar Zuid Frankrijk. Vindt je het dan nog gek dat hij 8 uur later meedreunt op de muziek van Mentale Theo. Hey ieder z'n ding hoor, maar laat mij dan maar een oude l*l met z'n "out of time" muziek :D

de sound van 2005? met het schaamrood op mn kaken ben ik bang dat ik toch schnappie ga zeggen =(

wish it wasn't so...

Origineel geplaatst door trash
Ja ok:D

Maar ik kijk nooit naar wat hot is or not:)
Ik kijk naar wat goed is en wat niet goed is.
Ongeacht de datum.
Dan zou alle electro ,funk,vette acid,darkwave,detroit,italo,disco uit de jaren 80 en daarvoor?.....kut zijn?
dacht het niet,juist eerder andersom:D

Maar binnenweg rotterdam.....

Daar zit een heel mooi zaakje,ga maar eens kijken,met "ikkijknietwathotisornot"spullen maar mooie releases.

in 1998 was bigbeat erg hot toch? duh..

men kijkt over het algemeen toch wat er gaande is...tenminste in de housescene

nu is electro weer erg in , maar het is natuurlijk dat je dan dat achterna moet gaan lopen
dat hoor je mij niet zeggen.

Het heet clone

Last edited by a moderator:
Allejezis!

Ik heb altijd een hekel gehad aan dat geneuzel over wat 'in is en wat niet in is'.. Muziek is muziek en mooi of niet mooi.

TMF is geen graadmeter
MTV is geen graadmeter
538 is geen graadmeter
ID&T is geen graadmeter
FRS is geen graadmeter

and so on and so on..

Er is geen vooruitgang meer, er is geen nieuwe stroming meer.. dit is 2005.. lang leve de smeltkroes van alles wat we al is gehoord hebben..

Je moet onderscheidt maken tussen:

materiaal wat je maakt wat op het moment verkoopt.
Mooie muziek met gevoel gemaakt omdat je iets wil zeggen/overbrengen/ het leuk vindt om te doen.

Dit nummer vertegenwoordigt voor mij de tweede, het komt iig over, ik heb het hele nummer niet
stilzittend kunnen beluisteren.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door mikemix
Dit nummer vertegenwoordigt voor mij de tweede, het komt iig over, ik heb het hele nummer niet
stilzittend kunnen beluisteren.

inderdeed! das ook mijn enige drijfveer om muziek te maken overigens.

Nogmaals, klasse nummer hoor.

Zo.... dat swingt!!
Lekkere track, vooral die fijne bassline!!

Ik blijf echter het gevoel houden, ook na een aantal keren geluisterd te hebben dat het een knip & plak track is. Het geeft mij het gevoel dat je een aantal samples aan elkaar hebt geplakt, wat variatie in de volgorde en klaar...

Ik ben benieuwd wat je zelf hebt ingespeeld..

Ik vind het mooi wanneer iemand alles zelf inspeelt en ik niet meer stil kan blijven zitten op de muziek. Ik vind het net zo mooi wanneer iemand alleen knipt en plakt en ik niet meer stil kan blijven zitten op de muziek. Een dj die niet zelf z'n muziek maakt maar z'n gekochte platen zo kiest dat ik niet stil kan blijven zitten op de muziek is super en een dj die al z'n muziek zelf maakt en die vervolgens gaat draaien terwijl ik bewegingloos op de barkruk zit is waardeloos.

Maw, who the f*ck cares hoe dit is gemaakt?! De drive pakt je. Dat is het enige wat telt imho.

Zo denk ik er ook over.
Er wordt nogal eens neerbuigend gedaan over het gebruik van samples. Net of het dan ineens allemaal zo makkelijk wordt om iets goeds in mekaar te steken.
Het zoeken, bewerken, combineren van samples vergt nogal wat tijd, inzet en creativiteit.

Aan een ieder die denkt, dat kan ik ook, piece of cake, zou ik willen zeggen : gaat uw gang :)

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Zo denk ik er ook over.
Er wordt nogal eens neerbuigend gedaan over het gebruik van samples. Net of het dan ineens allemaal zo makkelijk wordt om iets goeds in mekaar te steken.
Het zoeken, bewerken, combineren van samples vergt nogal wat tijd, inzet en creativiteit.

Aan een ieder die denkt, dat kan ik ook, piece of cake, zou ik willen zeggen : gaat uw gang :)

idd het maakt toch nix uit of je een sample gebruikt of niet?
een sample kan van alles zijn

een vocal
een stukie percussieloop
een basdrum ergens van een bestaande plaat
een basline van een sample cd

het betekent echt niet zo dat als je een sample gebruikt dat het dan makkelijker is.

ik denk eerder moeilijker

Back