Beste synth hard of soft.

Re: Re: Beste synth hard of soft.

Re: Re: Beste synth hard of soft.

Origineel geplaatst door Triphonius Z
Hij is gewoon bezig met wetenschappelijk onderzoek! Dan moet je vooral geen threads gaan vervuilen met discussies ;)

Zou wel aardig zijn om te kijken of er een correlatie is met leeftijd en 'type' synth (VA, digitaal. soft, ouwe prut, etc.)

Ik verwacht na mijn deelname trouwens wel een overzicht van de resultaten!

Egenlijk wel zo'n beetje.Tegenwoordig drie keer drukken en je hebt een compleet nummer.Vroeger(jaren zeventig) was het weken werken om alleen één sound te hebben,er bestonden toen geen computers.Soms vraag je je af wat anderen eigenlijk die ene zo appart vinden.En om een brede doelpubliek te bereiken wil ik gewoon eentje zonder commentaar,kort,finito.Een comentaar waar je niet stil hoeft blijft te staan,niet hoeft te lezen.Toen(jaren zeventig) een berg elektronica,nu gewoon één synth die je maar wensen kunt voor alle behoeftes.Maar toen en nu blijft een verschil te bestaan,soms gewoon nostalgie(voor de opa's hier)of soms gewoon dit is het gewoon die klank die ik wil hard of soft(maakt niet uit welke synth's),en soms blijkt in de leeftijd ja een beetje nostalgie plakken naar die ene synth of soms zijn het die mensen die zeggen,als ik maar die juiste klank heb.Zeg nu zelf de klanken van de tegenwoordige synth's klinken toch beter dan vroeger?(:-))Maar geen commentaar nu.

Laatst gewijzigd:
Re: Re: Re: Beste synth hard of soft.

Origineel geplaatst door sinew1958
Zeg nu zelf de klanken van de tegenwoordige synth's klinken toch beter dan vroeger?

:confused:

Origineel geplaatst door DJ F-Asis
geen commentaar
En waarschijnlijk,als ze tegen je zeggen'spring in die put' dan doe je dat ook nog:-)

Re: Re: Re: Re: Beste synth hard of soft.

Origineel geplaatst door Alex Omega
:confused:
IDEM

En waarschijnlijk,als ze tegen je zeggen'spring in die put' dan doe je dat ook nog:-)

OK, vergeten toe te voegen; ...sarcastisch bedoeld, doelend op jouw opmerkingen over discussies en commentaar... goh, dacht dat dat duidelijk was :P

Mag eigenlijk geen discussie worden maar

wat bedoel je met synts van nu die beter zouden klinken dan synths van toen?

Een jupiter klinkt toch zeker net zo vet als een Jp8000? en ik het laag zeker vetter...

en een jp is toch echt jonger...

O.k. de va zullen beter worder zeker tegenover oude va....

En 386 is toch ook minder dan 64bit processor van nu?

Vandaar dat ik je niet helemaal begrijp.

hay

nou, mr sineview dat is een leuk onderzoek zeg, gaat dat altijd zo in het zuiden?
uw heeft een eigenaardige wetenschappelijke uitleg

greetz turtel

Attachments

• homebake.jpg
    homebake.jpg
    12,3 KB · Bekeken: 63
Origineel geplaatst door turtel
hay

nou, mr sineview dat is een leuk onderzoek zeg, gaat dat altijd zo in het zuiden?
uw heeft een eigenaardige wetenschappelijke uitleg

greetz turtel
Is geen onderzoek of wil ik wetenschappelijk onderbouwen,educatief of wat dan ook.Gewoon een (persoonlijke)vraag en al degene die willen antwoorden mijn grootste dank.God hoe gaat de lezer tegenwoordig om met een gewone vraag.Ik vond het gewoon een heerlijke inspirerende vraag op het moment zelf toen.Ik vraag geen research,bronmateriaal of wat dan ook ,gewoon een eerlijke mening,het werkt heel simpel,die vraag van mij.Heb het wiel of zo niet uitgevonden.Gewoon een stiekem vraagje,al komt dit niet zo professioneel over.Ik val niet aan,maar misschien krijg ik hierdoor een goed advies voor een latere beslissing.Het gaat er bij mij niet de muziek van morgen te kennen,maar enkel de keus van je te weten.Iinitiatief nemen bij een bepaalde keus is misschien dat een site een bepaalde produkt promoot?Wie weet?Ongekend is bekend na een promotie op het net,ga je er op in of laat je leiden door je eigen keus?Is dit afhankelijk van leeftijd of niet?

Tegenwoordig drie keer drukken en je hebt een compleet nummer.

Wat een gelul zeg!

VL-1
36

Is geen onderzoek of wil ik wetenschappelijk onderbouwen,educatief of wat dan ook.Gewoon een (persoonlijke)vraag en al degene die willen antwoorden mijn grootste dank.

Nou, kijk.. als je dat er nou gelijk had bijgezet was er niemand over gevallen ;). Anders komt 't een beetje over als 'wat is je favoriete band' en dan wordt 't een loos opsomtopic. Ik vind persoonlijk de motivaties achter de keuzes erg interessant.

Toch denk ik niet dat het zo'n strak verband oplevert; ik ben ook errug gecharmeerd van de sound en de bediening van de Juno 60 die ik alsnog weer terug heb gekocht na een hiaat van meer dan 10 jaar maar ik heb 'm er toch niet bijgezet, omdat de Ion nou eenmaal dieper is en momenteel meer een uitdaging is. Toch ben ik relatief jong hier. Aan de andere kant zijn er ook geno

Ach, ik denk gewoon dat een hoop mensen door telefoonverkopers die je altijd tijdens het eten bellen en spam-e-mail plus ongewenste reclame wat wariger zijn geworden om zomaar een eenvoudig antwoord te geven ;).

Laatst gewijzigd:

Origineel geplaatst door mikemix
Wat een gelul zeg!

VL-1
36
Ik overdrijf,één keer

Je zit je eigen thread wel aardig te verzieken op deze manier. :D

Misschien zou je beter een klein progje schrijven om alle gegevens in te voeren en te verwerken. Op deze manier kan het toch nooit overzichtelijk zijn.

Reaktor 4 (zowel de synth alsmede de mogelijkheid als VST effect) Heeft zoveel mogelijkheden dat is gewoon niet meer normaal)

Korg Karma
26

Back