VST+Fruityloops=Mislukking?

beezz

Ingeburgerd
Er stonden hier de laatste tijd een aantal links om VSTs te downloaden, en die heb ik ook gebruikt, maar ze willen maar niet werken op mijn fruityloops(versie 3.56), ook niet als ik ze naar de map plugins/VST verplaats.
Nu heb ik bij downloads de plugin DirtyMono gevonden, en die werkt wel.
Hoe komt dit, en belangrijker, hoe los ik dit op?

Alvast bedankt voor de reacties

Ik heb zelf nog nooit problemen met Fruity Loops + VST plugins gehad.

Welke plugins deden het bij jou o.a. niet?

flstudio werkt perfect met VST's. Het is inderdaad belangrijk om even aan te geven welke VST's je precies bedoeld.

Waarom gebruik je trouwens nog steeds zo'n antieke versie van FL?

Hoe werken ze niet? Alle plugins die ik geprobeerd heb (en dat zijn er door de jaren heen heel wat!) werken. Alleen werken ze niet altijd even "correct".

En inderdaad...waarom zo'n oude versie.

Origineel geplaatst door mc_kwok
En inderdaad...waarom zo'n oude versie.

Vind versie 3.56 zelf prima om mee te werken hoor!

Heb je fruityloops wel laten scannen naar de nieuwe plugins die je hebt installed ?

De plugins zijn onder andere die glaceverb en dan ook die polarity tubester.

Met niet werken betekent dat ze gewoon niets willen doen, ik probeer er een kanaal van te maken maar "can't load onto a channel".
En ja, ik ben wel zo slim van eerst op scan te klikken, ze komen er dan trouwens in het rood op, degenen die niet werken.

Origineel geplaatst door beezz
De plugins zijn onder andere die glaceverb en dan ook die polarity tubester.

Met niet werken betekent dat ze gewoon niets willen doen, ik probeer er een kanaal van te maken maar "can't load onto a channel".
En ja, ik ben wel zo slim van eerst op scan te klikken, ze komen er dan trouwens in het rood op, degenen die niet werken.

Weet je zeker dat je geen effect op een kanaal probeert in te laden? Dat gaat niet werken namelijk. :) Die moet je bij je FX venster (mixer) toevoegen.

Dat ze rood kleuren betekent dat de plugins nog niet eerder in de lijst stonden en bij de laatste scan nieuw gevonden zijn.

8o) wat was ik weer slim 8o)
ja, ik dacht dus, als de dirtymono het zomaar doet moet dat met de rest ook lukken:D
het werkt zo idd wel, bedankt:)

Ik heb nu ook een probeempje met fruity en vst's
Ik heb een aantal vst plugins geinstalleerd, en die doen het in cubase prima, alleen fruity kan ze helemaal niet vinden.(andere vindt ie wel gewoon) Ik heb uiteraarde de scan al gedaan, maar ik vind ze niet in de lijst terug. Iemand een idee hoe dit komt?Het zijn zowel effecten als synths.. Ik gebruik fl studio 5

Staan ze wel in de goede vst directory? En is FL Studio ook ingesteld dat het in die directory scant?

Ik had mn vst map nog op die van emagic staan, omdat ik logic vroeger gebruikte, maar tegenwoordig cubase... simpel...:stupid

Re: VST+Fruityloops=Mislukking?

Origineel geplaatst door beezz
Er stonden hier de laatste tijd een aantal links om VSTs te downloaden, en die heb ik ook gebruikt, maar ze willen maar niet werken op mijn fruityloops(versie 3.56), ook niet als ik ze naar de map plugins/VST verplaats.
Nu heb ik bij downloads de plugin DirtyMono gevonden, en die werkt wel.
Hoe komt dit, en belangrijker, hoe los ik dit op?

Alvast bedankt voor de reacties

leuk om te weten dat mijn plugin met FL werkt ;)

@topic starter

ben toch wel zeer benieuwd waarom je zo'n oude versie gebruikt.
FL6 is zeker niet gecompliceerder dan 3.56. of wil je juist een
brakkere audio engine hebben. Vintage sound is iets namelijk iets anders :D

Back