[Technics] KN-7000

CreOn

Alles naar de knoppen....
Oké, een keyboard dit keer.
Voor de liefhebbers zal ik maar zeggen.

KN7000_g_web.jpg

De KN7000 is het eerste Top Keyboard op de wereldmarkt die gebruik maakt van een niet mechanische dataopslagmethode. nl. De SD-Card net zo groot als een postzegel. De SD kaart is multifunctioneel uitwisselbaar met andere apparaten als digitale videocamera's, fotocamera's, mp3 spelers, GSM, Pocket PC's etc.

Een zeer futuristisch laptop-achtig design in zilverkleur geeft ook de indruk dat we hier te maken hebben met een zeer exclusief instrument
.De succesvolle functies in de vorige modellen vinden we ook weer op dit keyboard terug, uitgebreid en aangevuld met zeer innovatieve features en functies. Alles uitgevoerd in een 128 stemmige polifonie.

De nieuwe sx-KN7000
Orgelklanken zijn opnieuw gesampeld en uitgebreid. Naast de bekende drawbarorgels die dus op nieuw gesampeld zijn, zijn er drie nieuwe bekende orgeltypes bijgekomen. We hebben het over orgeltypes die vroeger met tabs werden bediend. Deze tabs zijn in het display weergegeven. Bij het inschakelen van een willekeurig Tab-register wordt de klank uitzonderlijk realistisch weergegeven.
De KN7000 kent drie Tab Orgel Typen. nl.
Het legendarische Mighty
Wurlitzer Theater Orgel
Amerikaans Tab Orgel
Het Europese Eminent Orgel

Aansluitmogelijkheden:
Midi; In, (Pedal in) Out Thru
Pedal In kan worden gebruikt voor het aansluiten van een b.v. 13 tonig baspedaal.
Main Out L+R + Sub Out L+R (Sub Out zelf toe te wijzen welk signaal hierdoor moet worden weergegeven)
Line In L+R (regelbaar van uit keyboard)
Aux In L+R
Microfoon ingang
USB aansluiting
Video Out (PAL/NTSC) voor aansluiting op b.v. T.V. voor het weergegeven van het display of Lyrics in Midifiles voor b.v.Karaoke.
4 slots voor optionele expansionboards

Highlights:
128 polyfoon
Nieuwe luidsprekersysteem; krachtige bas en uitstekende gescheiden midden en hoge tonen.
Line Out geluidskwaliteit duidelijk verbeterd.
nieuwe orgelsamples + nieuwe orgeltypes extra
nieuw accordeon register naast Duits en Italiaans nu ook Frans accordeon.
nieuwe live drumkits
zeer veel nieuwe sounds
220 styles intern.
SD-Card opslagmedium

Via de USB aansluiting kan direct een link worden gelegd naar de computer. Bijgeleverde software maakt het mogelijk direct audio op te nemen op de computer en op cd te branden. Maar ook Midi verkeer gaat via deze kabel.
Ook zang via de microfoon die is aangesloten op de KN7000 wordt via USB naar de computer gestuurd en opgenomen.
Het mooie van de KN7000 is dat ook audio op de SD-card kan worden opgeslagen en dus zonder computer weer kan worden afgespeeld.
(Tekst gekopieerd van deze site).

Last edited by a moderator:
Is dit niet van dat "ik ben een band in mijn uppie" gedoe?

Zie er wel stoer uit trouwens!

Heeft er iemand ervaring met dit product (of andere producten) van Technics? Qua synths dan..

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Heeft er iemand ervaring met dit product (of andere producten) van Technics? Qua synths dan..

Technics synths/keyboards, ben ik ook wel benieuwd naar.

Technics maakt echt keyboards, geen synths.

Het ziet erm net als de yamaha tyros wel erg synthy uit, maar het is een persetbak waar je niets aan kunt veranderen. Kwa synthese dan.

Technics keyboards klinker bijzonder goed.
Persoonlijk vidn ik ze beter dan Yamaha, en met mij zijn de echte keyboard spelers het eens.
Je komt in het entertainment veel Technics tegen. Maar ook Gem en Roland doen het goed.

Origineel geplaatst door bambamstudio
Technics maakt echt keyboards, geen synths.

*kuch* en dit dan? ;)

Maar je hebt eigenlijk wel gelijk, dat was meer uitzondering dan regel...

okee uitzondering bevestigd de regel.
En we hebben het niet over synth flops :)

Ik wist van het bestaan van de Technics WSA af.
Heb hem zelfs ooit gehoord (op de messe in Frankfurt een aantal jaren geleden)
Vandaar dat ik hem ook snel vergeten ben......

Vandaar dat ik hem ook snel vergeten ben......

Had je toch ff moeten sleutelen aan het apparaat :koffie: ? , ik heb de rackversie.
Het bijzondere is met deze synth dat ie ten alle tijden 64 stemmig is, en je hebt wat geduld nodig om hem goed te programeren, maar ja als je mijn gearlijstje ziet zal je wel denken dat ik niks anders doe:)

Back