Behringer

dextah

Ouwe rot
Naar aanleiding van Vl1 zijn thread over de Behringer V Verb en daarover gelezen te hebben in de SOS ..
Vroeg ik me af wat voor produkten van Behringer toch niet zo slecht zijn als ik altijd vanuit ga .. Komt ook een beetje omdat ik vroeger een Behringer eurodesk heb gehad die er na een maand weer uit ging . (klonk echt heel erg slecht)
Sprak nog niet heel lang geleden iemand van wie ik zijn "sound " heel mooi vind en die had Behringer Tube spul .
Ik heb zelf dat kleine Behringer tube preampje .. maar over het algemeen heb ik zoiets van Behringer komt er bij niet in en volgens mij niet altijd terecht .

behringer heeft goede producten maar je moet ze tussen de bagger uitvissen

producten die ik ken en waar ik tevreden van ben

Behringer composer 2600
Behringer multicom 4600
behringer ub mixer (wel de effecten niet gebruiken)
behringer patchbay's
behringer usb controllers voor daw's

zeker geen mic's, preamps, versterkers, boxen, virtualizer, ... die zijn weggesmeten geld.

Ik heb anders niets dan goed gehoord over de behringer B-1 en B-2pro mics hoor!

Tja ik vind zelf de v-amp2 wel een mooi dingetje. Voor een lage prijs kun je toch een zeer stevige gitaarsound maken. Ik zit er zelf over te denken om een v-amp2 of een v-amppro te kopen. Ben er nog niet helemaal uit of de pro genoeg voordelen biedt tov de v-amp2

Edit:
effecten in de v-amp2 stellen zeer weinig voor trouwens. Ik vergelijk hier met het geluid uit mijn boss gt3 en dan krijg je het idee dat ze de effecten beter weg hadden kunnen laten.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door waxx

Behringer composer 2600
Behringer multicom 4600
behringer patchbay's

zeker geen mic's, preamps, versterkers, boxen, virtualizer, ... die zijn weggesmeten geld.

yep, akkoord, ook de Ultramizers zijn goed, en heel berucht en dus ook véél gezien in dure dikke studio's. Ikzelf heb de T1954 Tube Ultramizer, echt te gek wat die kan en klinkt!

de b1 en b2 zijn hun geld wel waard, maar ook niets meer

dan koop ik liever een m-audio nova of luna, die zijn maar een beetje duurder (of soms zelfs niet) en stukken beter... en als je nog iets meer geld hebt kan je al een akg c3000b of c4000b of een rode nt kopen.

de ultramizer ken ik niet, k'zal hem eens uitchecken...

de v-amp is iets dat veel mensen kopen, om hem dan gedesillusioneerd terug te verkopen en een line6 pod 2.0 te kopen. de v-amp klinkt te veel als een stofzuiger voor een goed alternatieve voor een mic en een goede gitaaramp te vervangen..

De v-amp 2 vind ik echt OK hoor. Mijn bandgenoot heeft net een PODxtLive gekocht, en OK, die is over het geheel genomen veel beter (lees: natuurgetrouwere versterkersimulaties), maar uit mijn Vamp komen toch echt een paar zeer goede sounds. Je echter zelf wat meer tweaken, en liefts idd outboard effecten gebruiken. Tip: gebruik daar een nord modular G2 voor }:|

Wat fat-jupiter zegt, je moet de produkten uitvissen. ik denk ze hebben gewoon en prijsvoordel omdat geen tussenhandel in zit en de produkten van China niet eerst naar Amerika gestuurd wordt en dan naar Europa...

Behringer composer 2600
Behringer multicom 4600
behringer patchbay's

Virtualizer 2024 is voor zijn geld anders een prima dingetje.

Origineel geplaatst door Ic3gl0vE
Ik heb anders niets dan goed gehoord over de behringer B-1 en B-2pro mics hoor!

Tja ik vind zelf de v-amp2 wel een mooi dingetje. Voor een lage prijs kun je toch een zeer stevige gitaarsound maken. Ik zit er zelf over te denken om een v-amp2 of een v-amppro te kopen. Ben er nog niet helemaal uit of de pro genoeg voordelen biedt tov de v-amp2

Edit:
effecten in de v-amp2 stellen zeer weinig voor trouwens. Ik vergelijk hier met het geluid uit mijn boss gt3 en dan krijg je het idee dat ze de effecten beter weg hadden kunnen laten.
De B1 ben ik tevreden over.

Volgens mij is iedereen die wel eens wat van behringer heeft aangeschaft, over het algemeen wel tevreden.
Prijs/kwaliteit is toch wel interessant bij de meeste producten.
Er zijn ook zat mensen die behringer aanschaffen en dan daarna lekker het product gaan afzeiken.
Waarom koop je het dan? zucht..

Gebruik al jaaaaren een Behringer Denoiser....prima bak...

Ook de oude Composer is een prima compressor voor z'n geld...

Wat vinden de gebruikers van de ADA8000 van het apparaat? dat zou ik ook weleens willen weten.

Ik had ook een hele tijd lang een virtualizer en voor live over 'crappy' Pa volstond het prima. Vooral de chorus had wel z'n charmes over analoge scheur-ijzers :P

Kijk, als het om effecten gaat, dan kom je al meer in de buurt van smaak-kwesties eigenlijk; er zijn nog slechtere effecten dan die van behringer om het zomaar te zeggen. Als je het over een mixer hebt, een heel belangrijk apparaat vwb mixen en kwaliteit van Eq's dan zou ik niet voor een behringer gaan, je komt dan best bedrogen uit.

Die Tube ultramizer lijkt me ook wel een vet bakkie ja

Laatst gewijzigd:
Oudere analoge Behringer spullen zijn gewoon goed. Ik geloof de meeste zaken van 1990 tot 1994 of zo. Behringer gebruikte toen nog kwaliteits opamps etc. , iets wat ze nu niet echt meer doen :D

de v-amp is iets dat veel mensen kopen, om hem dan gedesillusioneerd terug te verkopen en een line6 pod 2.0 te kopen. de v-amp klinkt te veel als een stofzuiger voor een goed alternatieve voor een mic en een goede gitaaramp te vervangen..

Inmiddels heb ik ook een weekje de V-amp2 gehad. Tja, wat zal ik er van zeggen!
Hij is niet slecht ofzo, zeker niet! Je kunt er mooie clean geluiden en ruige distortions uit halen. Ook bluesy dingen zijn goed te doen. Maar hij mist gewoon ergens iets waardoor 'ie niet in de mix past... ik heb 'm dus weer terug gebracht. Misschien dat ik nu maar voor een podXT ga of voor een boss gt8. de gt8 had ik hier gister staan en in 2 minuten had ik al een beter geluid dan uit de v-amp kwam.
Als je simpel wat gitaar op wilt nemen en het hoeft niet helemaal professioneel te zijn, is de v-amp perfect. Helaas wil ik het allemaal wat beter hebben en ben ik bang dat ik maar door moet sparen.

Ik ben zeer tevreden over de

B1/B2 mics beide zijn in me bezit
de V-verb is ook top
Mic-100 tube-pre amp
V-Amp Pro veel voor weinig en nog prima ook
DDX 3216 zeer prettig om mee te werken.(ook in me bezit)
KX-1200 keyboard amp is ook veel waar voor je geld.
EX-2200
MDX-2200
EX-2100
EDX-1
PX-2000

En in de middenmoot:(matig kwaliteit)
MX-8000a
UB 1622FX Pro
UB 1832FX Pro
UB 2442FX Pro
CM-8000(cybermix)

Wat ik minder vind is de :
koptelefoon HPX-2000
Behringer gitaar

Kortom dit is de gear wat nu ff snel in me opkomt,waar ik zelf ervaring mee heb

:mega: :koffie:

heb trouwens inmiddels al een tijd een podXT... hij is echt zó vele malen beter dan de v-amp2, echt. heb de podxt wel tweedehands gekocht want nieuw is 'ie toch wat prijzig, helemaal met floorboard (en het floorboard kreeg ik er gratis bij :))

Toen Behringer vroeger in de Hifi stereo spullen zat ging dat door als 1 van de betere merken.

Origineel geplaatst door MindBleep

Wat ik minder vind is de :
koptelefoon HPX-2000
Behringer gitaar

Kortom dit is de gear wat nu ff snel in me opkomt,waar ik zelf ervaring mee heb

:mega: :koffie:

Je hebt het ook wel over een van de allergoedkoopste gitaren die er te vinden zijn. Er zou juist iets niet kloppen als die wèl goed was! :duivels:

Ik ben tevreden over de DDX3216 (stuk beter als de 01v 16bitter)
Ik ben ook erg tevreden over de ADA8000. top convertor.

Ik ben niet tevreden over alle fx onder de V-Verb. dramatisch slecht imho. Je kunt nog beter een vette ZOOM kopen dan :D

Back