Synthesizer muziek, nep?

Als ik iets aan het maken ben en denk dat het wel goed is, zet ik altijd een paar tracks op die ik het allerbest vind: hupsakee dan word ik weer op de aarde terug gezet;8) :bekdicht: Muziek ,maken wordt zo een super zwaar werk; maar dat hoort ntlk ook zo op den duur..

Zie foto:

*ZUCHT*
oeps...

Attachments

• nepper.jpg
    nepper.jpg
    8,3 KB · Bekeken: 88
Origineel geplaatst door Bahamut
oooh, het begon dit jaar pas :D

Nee, rond de millenniumwisseling.

eigenlijk ben ik dus zelf ook nep....?!

eigenlijk ben ik dus zelf ook nep....?!

´k Waarschuw alvast dat ik een aantal gewaagde uitspraken ga doen:

Zelf heb ik ooit op een synthesizer gespeeld en ik kwam er na vele pogingen achter dat ik er überhaupt geen feeling voor had, ondanks dat ik zielsveel van deze muziek houd. Nu had je in de negentiger jaren populaire artiesten als Jarre, Vangelis en Kraftwerk (nog steeds), maar ook na-apers die voor verzamelalbums de hits van deze meesters coverden (klonk meestal nergens naar).

Echter......één componist (Ed Starink) vond ik de hits werkelijk voortreffelijk naspelen en in sommige gevallen overtof deze man zelfs een aantal originele hits, zoals bijv. "Oxygene 2", "The Will Of The Wind" en "Radio Activity". Ondanks dat deze componist deze nummers zelf niet geschreven heeft, heb ik toch respect voor zijn werk (hij speelt niet alleen werk van anderen na hoor, hij heeft ook eigen albums uitgebracht). Weet je waarom????

Het gaat om het eindresultaat dat ik hoor en niet om hoe en door wie het nummer is bespeeld. Zo krijg ik bij de nummers van bijv. Kraftwerk niet bepaald een kippevel, terwijl ik bij dezelfde melodieen - dan gesynthesized door Ed Starink - véél meer emotie´s voel. ´k Weet dat vele mensen in zo´n geval van nepmuziek spreken, maar waarom zou een goede cover niet beter zijn als een matig origineel.

www.synthesizer-greatest.info

da kan da kan, maar radioactivity een matig origineel is wel een beetje vloeken in de kerk dacht ik
ga je mond spoelen

Echter......één componist (Ed Starink) vond ik de hits werkelijk voortreffelijk naspelen en in sommige gevallen overtof deze man zelfs een aantal originele hits, zoals bijv. "Oxygene 2", "The Will Of The Wind" en "Radio Activity".

Nigga pleaze...

Back