Kaartlezer inbouw instructie voor MPC2000XL

hij start wel normaal op enzo alleen ik kan gewoon niks opslaan of laden... alleen van floppy maar die heeft ook soms read error

Re: en een ASR-X?

Re: en een ASR-X?

Origineel geplaatst door falafelbiels
Okee, aangezien jullie mij vorige keer zo goed geholpen hebben probeer ik het met de volgende:

Wie kan enigszins voorspellen of die cardreader ook in mijn ASR-X gaat werken?
gegoogled heb ik er al voor, ik zag alleen iets over interne SCSI, maar kon niet eens ontdekken of ik daar de SCSI-optie voor nodig heb...

Jullie zijn wel consequent hoor. Is dit te off topic? Wat doe ik verkeerd? Haten jullie mij gewoon?

Re: Re: en een ASR-X?

Re: Re: en een ASR-X?

Jullie zijn wel consequent hoor. Is dit te off topic? Wat doe ik verkeerd? Haten jullie mij gewoon?

Tis die avatar....is een beetje vergelijkbaar als een sticker met een pitbull op je voordeur.

Wat bedoel je?

8o)
Kost je een vermogen om die te "lenen" maar MIKEMIX is de slechtste niet.

Had je die ASR-X al eens opengeschroeft?
Kan je een foto van het moederboard posten?

Laatst gewijzigd:
Re: Re: Re: en een ASR-X?

Re: Re: Re: en een ASR-X?

Origineel geplaatst door mikemix
Tis die avatar....is een beetje vergelijkbaar als een sticker met een pitbull op je voordeur.

Het is gewoon een schoothondje.

Wie heeft er zo'n mooie sterschroevendraaier voor me? :stupid

Zoiets hebben ze normaal bij elke zichzelf respecterende doe-het-zelfzaak hoor :eureka:

ik heb dus die compactflash shit erin zitten maar ik heb elke keer als ik een beat maak geen zin om zo omslachtig een naam te geven dus nu heb ik de programs en de sequences door elkaar staan.... niet zo slim he?

hoe archiveren jullie je beats? ik neem niet aan dat je met compactflash voor elke beat een nieuw kaartje neemt.
tips?

Elke beat die ik maak staat in een sequence. nieuwe beat, nieuwe sequence.
Opslaan doe ik in een .all file (ALL_SEQUENCES_AND_SONGS.ALL) en de programs en samples in een .APS.
voor elk type muziek wat ik maak heb ik subdirectories op de compactflash kaart. Archiveren doe ik door om de zoveel tijd de flashcard in mijn computer te drukken en alles te kopieeren naar een map met als naam "<datum>full" zodat ik pér datum een volledige backup heb

-C-

ja ok die sequence en program bestanden snap ik maar je geeft dus ook elke seq. en elke program een naam? want ik vind dat echt fokking kut werken dus op de mpc.... dingen namen geven.

heb je trouwens ook weleens dat wanneer je een mapje wil openen met heel veel samples... duizend ofzo... dat die dan opeens vastloopt?

klopt, van wie kan ik 5 piek lenen?

Piek wordt lastig. € is een ander verhaal....

Maar ff serieus....wat voor exotisch schroevendraaier gaat er in die ASR-X dat jij die schroevendraaier thuis of bijv op je werk ;) niet hebt liggen. Tork6?

domme vraag tuulk, maar als ik nou op mac werk he.. je hebt van die readertjes voor mac ook.. dus die moek dan kope, maar gaat t dan wel lukken op en MPC en MAC

dus ik koop deze readert.. bouw ik in in mpc en dan koop ik een readert voor in de mac (voor 5 miljoen of zow) en dan kan ik toch gewoon mn mooie mapjes die MPC PGM maker maakt lekker op dat kaartje slepen en dan is t richtige disco? zo werkt t toch?
of wavjes of whatever

mijn vraag is eigenlijk: elke readert kan elke CF card lezen? ongeacht waar ie ingebouwd zit

niet dat mn MAC straks zegt (waar ie wel een handje van heeft) :
"Ja fjoesz tuurlijk.. MPC cf-cardje hier door mij laten lezen tuurlijk.. tuurlijk.. sure... not"

Origineel geplaatst door fjoesz
domme vraag tuulk, maar als ik nou op mac werk he.. je hebt van die readertjes voor mac ook.. dus die moek dan kope, maar gaat t dan wel lukken op en MPC en MAC

dus ik koop deze readert.. bouw ik in in mpc en dan koop ik een readert voor in de mac (voor 5 miljoen of zow) en dan kan ik toch gewoon mn mooie mapjes die MPC PGM maker maakt lekker op dat kaartje slepen en dan is t richtige disco? zo werkt t toch?
of wavjes of whatever

mijn vraag is eigenlijk: elke readert kan elke CF card lezen? ongeacht waar ie ingebouwd zit

niet dat mn MAC straks zegt (waar ie wel een handje van heeft) :
"Ja fjoesz tuurlijk.. MPC cf-cardje hier door mij laten lezen tuurlijk.. tuurlijk.. sure... not"

Het werkt wel op een Mac, maar alleen als je een reader hebt van ten minste 5 miljoen euro!

;)

't Mapjes maken op je Mac, worden netjes door de MPC herkend. Omgekeerd ook trouwens.

Ik heb zelf zo'n adapter waardoor ik compactflash kan lezen en schrijven via de PCIMIA poort van m'n PowerBook. Werkt perfect, kostte 15 euro (bij Thomann).

Ik denk wel dat als je zo'n compactflash kaartje formatteerd op je Mac, dat de MPC em misschien niet herkend... Gewoon niet formatteren die kaarten, is niet nodig bij aanschaf :)

En nu jammen! :smeris:

Origineel geplaatst door Chulukinat
want ik vind dat echt fokking kut werken dus op de mpc.... dingen namen geven.

Das toch makkelijk? Daarvoor heb je toch de pads waarmee je letters zo intypt.
Weet je wat pas kl*te is, op de mpc1000 namen geven. Daar moet je met het datawiel
de nummertje ingaan geven.

nog even een tip om het sneller te maken. Als je vergelikbare namen hebt, kan je alleen de naam zovaak kopieren als je wilt. Dus dan kopieer je verder niks van de track, alleen de naam.
En die plak je weer bij de volgende.

Back