roland sleept behringer voor het gerecht

maar ik h oor vervolgens niemand zeiken over Gmedia die een M400 mellotron helemaal namaakt, Een arturia die een moog of een cs80 perfect namaakt, die 2600 en meer van die apparaten in softwarevorm. Is dat ook niet rippen dan?
Nou dan :)

en was al iemand over microsoft begonnen?

Het verschil tussen een softwarekloon en een hardware synth is dat de eerste een stuk software is en de ander een stuk hardware. Dus compleet verschillende produkten. Daarnaast worden de softklonen vaak niet meer gemaakt als hardware origineel dus van concurrentie is niet echt sprake.
En ergens heb ik zo'n vermoeden dat ze wel hier en daar toestemming hebben moeten vragen om de naam en lay-out te mogen gebruiken.

Ja die soft dingen zijn PERFECTE kopieen.
Da's even niet relevant, het ging om het principe. Ik geloof niet dat behringer ook perfecte kopieen maakt Boss pedaaltje. Het ging erom of het meeliften op andermans produkten en zo te concurreren met die produkten geoorloofd was.

Niet alleen met geluid kopiërd Behringer er op los. Ook met licht gaan ze aardig hard.

Eurolight LC2412 = een MA Lightcommander geloof ik
LD6230 dimmer = Showtec dimmer
Ultrapar = Multipar

En nu het allerergste...

ZE MAKEN ZELFS HALOGEENLAMPEN :stupid :stupid :stupid :stupid :stupid

Origineel geplaatst door mono-poly
Ja die soft dingen zijn PERFECTE kopieen. :stupid
:dubbel: Ik zie je daar al zitten met je perfecte software vriendinnetje :D

Die Arturia dingen zijn anders gewoon keurig gemaakt onder licentie, de Moog synthjes in ieder geval.
Waarom denk je anders dat Ome Bob zich daar zo openlijk mee vertoont?

Het marketingmechanisme van softies werkt geheel anders: als 't een onder-de-motorkap kloon zou zijn met perfecte sound, maar zonder de "magische" naam, dan zou bijv. Arturia helemaal niets verkopen.

De Behringer filosofie: Niet de naam, wel de sound. (nou ja...)
De Arturia filosofie: Wel de naam, en ach laat die sound maar zitten. :duivels:

De Behringer filosofie: Niet de naam, wel de sound. (nou ja...)
De Arturia filosofie: Wel de naam, en ach laat die sound maar zitten.
Ik snap het punt wat je wilt maken, maar het slaat echt als een tang op een verwarming.

:D

Attachments

• evert.kwok.jpg
    evert.kwok.jpg
    93 KB · Bekeken: 113
Heb pas nog een Behringer zaagmasjien gezien. (lint zaag)
Erg handig als je ijzeren pijpen van 20cm door wilt zagen.
En maakt een takkeherrie, dus wat dat betreft psies behringer. :D

Back