roland sleept behringer voor het gerecht

feindbild

!TKRÓKT!
voor die nieuwe effectpedaaltjes waar behringer mee op de proppen komt.

meer hier

OD100_medium.jpg

Ja op het SoS forum is hier al 'n hele thread over. Ik vind het maar flauw van Behringer, en ik hoop dat ze van de rechter (weer) 'n draai om hun oren krijgen. Volgens mij zou Behringer best aardige spullen kunnen maken daar in China, maar als ze op R&D kosten besparen door circuits van anderen na te bouwen dan ben ik daar wel op tegen. En als ze proberen stoer te doen door het uiterlijk van andere producten na te apen dan dalen ze alleen maar in aanzien voor mij. En dat doen ze de hele tijd - iemand in die SoS thread noemde de DJ mixers van Behringer. Stuk voor stuk schaamteloze kopieën qua uiterlijk en features. En het nare is dat ze dan ook nog de naam zoveel mogelijk op het origineel proberen te laten lijken:

Behringer DJX700 = Pioneer DJM-500/600
Behringer DJX400 = Pioneer DJM-300
Behringer DX626 = Gemini PS-626
Behringer DX-052 = Vestax PMC-05Promk2

Alsof mensen zo dom zijn om per ongeluk 'n Behringer te kopen als ze eigenlijk een Vestax wilden.

Maar Behringer probeert het gewoon en als de rechter zegt dat het niet meer mag dan stoppen ze pas.
Of ze gaan royalties betalen, wat ik niet oneerlijk zou vinden.
Volgens mij valt dit onder de noemer 'zaken doen'. ;)

Origineel geplaatst door lo-fi
Ja op het SoS forum is hier al 'n hele thread over. Ik vind het maar flauw van Behringer, en ik hoop dat ze van de rechter (weer) 'n draai om hun oren krijgen. Volgens mij zou Behringer best aardige spullen kunnen maken daar in China, maar als ze op R&D kosten besparen door circuits van anderen na te bouwen dan ben ik daar wel op tegen. En als ze proberen stoer te doen door het uiterlijk van andere producten na te apen dan dalen ze alleen maar in aanzien voor mij. En dat doen ze de hele tijd - iemand in die SoS thread noemde de DJ mixers van Behringer. Stuk voor stuk schaamteloze kopieën qua uiterlijk en features. En het nare is dat ze dan ook nog de naam zoveel mogelijk op het origineel proberen te laten lijken:

Behringer DJX700 = Pioneer DJM-500/600
Behringer DJX400 = Pioneer DJM-300
Behringer DX626 = Gemini PS-626
Behringer DX-052 = Vestax PMC-05Promk2

Alsof mensen zo dom zijn om per ongeluk 'n Behringer te kopen als ze eigenlijk een Vestax wilden.

En toch zijn er mensen die het daardoor kopen.
Maar dit gebeurt echt niet aleen in de muziek wereld.
Copycats zijn er over de gehele wereld en in alle koopwaren die er zijn.
Van bananen tot guitaren en van koffie filters tot auto's.

En toch!!

En toch!!

Dennis Houlihan, President of Roland Corporation U.S. commented: "Imitation is not flattery, and is far from sincere, when the subject is Roland's valuable trade dress. Roland has expended monumental effort and substantial amounts to create and promote the design elements of its BOSS line of guitar effects pedals. Behringer's replication of the famous BOSS trade dress has caused extensive damage to Roland and its reputation, and Behringer's false claim that Roland has endorsed Behringer's unadulterated infringement is unconscionable."

als ik dit lees in die press release dan is dat toch ook wel zwaar aangezet.
Ik geloof er niets van dat het zo zwaar door weegt in de naam Boss of Roland.
Het is eerder slecht voor Behringer's naam, zie hierboven.

Wat een gezeik weer. Volgens mij heeft Roland gewoon weer de ziekte erin dat er een bedrijf is die leuke goedkopere alternatieven biedt.
Dat ze zo veel lijken op de BOSS pedaaltjes, hallo volgens mij lijken alle pedaaltjes op 1 of andere maniet op elkaar. Trouwens ik vind het behoorlijk meevallen...

Ik heb geen medelijden met Roland..

Origineel geplaatst door feindbild
en goedkope pedaaltjes zijn het zeker wel...
als je even op het internet zoekt, blijken ze 19 tot 29 euro te kosten!

ne-gen-tien euro!

geen wonder dat roland bang wordt...

Is wel effe wat anders dan bv de MoogerFoogers van 400E hahah :)

Origineel geplaatst door Arv
Wat een gezeik weer. Volgens mij heeft Roland gewoon weer de ziekte erin dat er een bedrijf is die leuke goedkopere alternatieven biedt.
Dat ze zo veel lijken op de BOSS pedaaltjes, hallo volgens mij lijken alle pedaaltjes op 1 of andere maniet op elkaar. Trouwens ik vind het behoorlijk meevallen...

Ik heb geen medelijden met Roland..

Ho ho,
Man, het is gewoon een 1 op 1 kopie wat ze gemaakt hebben.
En dan schijnt het dat B-ringer ook nog aan het liegen is dat het allemaal met toestemming van Roland is gebeurd.

Ik heb ook geen medelijden met Roland, maar vind wel dat ze in volledig in hun recht staan. (als het waar is wat ze zeggen)

Maar zien ze er alleen hetzelfde uit of is ook het circuit ook gekopieerd? Uiterlijk kan geen ruk schelen natuurlijk, maar als ze ook een (gepatenteerd?) circuit hebben overgenomen, dan wordt het een ander verhaal....

Als Behringer vergelijkbare dingen als Roland gaat maken, dan moeten ze zich bij Roland toch maar eens achter de oren gaan krabben...

Behringer announced the launch of a line of guitar effects pedals which replicate the distinctive design features of the BOSS pedals with such painstaking detail that the Behringer pedals are nearly indistinguishable from the BOSS pedals.

haha.. Als je de twee pedaaltjes naast elkaar bekijkt dan is het toch overduidelijk welke BOSS is. Kom op, er staat met KOEIELETTERS BOSS op het rubbertje..

Nee ik hou het erbij, Roland is gewoon aan het zeiken..

The Complaint alleges that in an effort to gain industry acceptance of the cloned pedals, Behringer falsely assured industry retailers that the Behringer line of pedals was approved and endorsed by Roland.

Klinkt als "ja maar die aardige meneer zei dat het allemaal ok was! wheheheeeeeeeee en hij loog!" Sjonge, tell me something new..

Wij kennen het merk BOSS, maar iemand die net begint niet. Op die markt richt Behringer zich sowieso met deze pedaaltjes lijkt me (en dit is bij meer van hun produkten). Intern zullen ze vast niet hetzelfde zijn.

Laatst gewijzigd:
ja dat is het hele business-plan van behringer, niks nieuws onder de zon. Die mengtafels zijn toch ook gewoon copys. Alleen heb je daarbij een kwaliteitsverschil. Dat zal er bij de pedaaltjes ook vast wel zijn. Nee, roland is gewoon panisch voor wat concurrentie en probeert er zo wanhopig een stokje voor te steken.

Ga maar eens na: niet geschoten altijd mis. Wat zou zo'n rechtzaak kosten, en wat zouden misgelopen inkomsten door behringer zijn? Dit vermenigvuldigd met een kansberekeningetje, denk ik dat ze gewoon een shotje wagen. En dat de rechtzaak wel weer op niks zal uitlopen.

rechtstreeks 1 op 1 kopiëren zou wel erg dom zijn. in de (home-)elektronika-branche wordt bij 't leven ge-reverse engineerd. één technicus die de originele printplaat van de concurrent analyseert en ontleedt, waarna een andere technicus die niet bij de analyse betrokken was 'm aan de hand van die analyse 'm weer helemaal opnieuw opbouwt. juridisch gezien helemaal niks aan te doen.
en dat Behringer met lookalike-uiterlijken van hun producten gezeik krijgt is ook niet de eerste keer; de eerste euroracks leken qua kleurstelling e.d. érg veel op Soundcraft of Mackie ofzo. daarom is er toen overal een A achter gekomen en zijn ze zilverkleurig geworden.
vindt 't eerlijk gezegd een beetje triest van Roland.

Ik moet Roland hier toch gelijk geven. Wat behringer nu probeert te doen is een copy te leveren van de boss produkten. Het lijkt mij dat die produkten redelijk beschermd zijn met trademarks, patenten e.d. Nu lijkt het mij dat Roland hun verworven rechten probeert te beschermen.

En niemand is er trouwens bij gebaat als je produkten zomaar mag copieren. Dit leidt er alleen maar toe dat niemand ze meer gaat ontwikkelen omdat je je R&D kosten moeilijk terug kan verdienen.

maar 't bewijst toch maar mooi dat de roland doosjes een beetje té stevig geprijsd zijn (stompbopxes zijn nu niet direct een voorbeeld van hi tech en dure componenten, dacht ik)... wat is de winstmarge op die dingen?

Ik vind die DOD pedaaltjes ook erg op de Boss pedaaltjes lijken..

Origineel geplaatst door feindbild
maar 't bewijst toch maar mooi dat de roland doosjes een beetje té stevig geprijsd zijn

Mwa, Ik denk dat het reeds jarenlange succes van de Boss pedalen het tegendeel wel bewijst. ;)

Back