Gameboy muziek alternatief

reddread

Muzique Plastique
Ik ben al een tijdje op zoek naar nanoloop of gameboy maar kreeg een tip dat op de gameboy camera ook een muziekprogramma zit. Ik heb dus zo´n camera gekocht voor het bedrag van 15 euro (tweedehands redelijk makkelijk te vinden) en je kunt er leuke dingen mee doen.
Zal even wat nadere uitleg geven aan de hand van plaatjes
Plaatje 1 geeft het dj schermpje weer.
In dit deel kun je het tempo veranderen (15-240bpm) kun je de 3 partijen laten uit en infaden en kun je 9 special effect geluiden toevoegen waaronder ringmodulatorachtige dingen en een keiharde hardcore kick.
Ook zijn er een paar cheats waarmee je kunt scratchen en je partij omhoog en omlaag kunt pitchen. ook kun je de partij achterstevoren laten spelen.

Attachments

• gameboy dj.jpg
    gameboy dj.jpg
    44,4 KB · Bekeken: 144
Vervolgens kun je in de synthmode je eigen partijtjes maken
Je kunt een loopje maken in een 16 steps sequenser (minder stappen kan ook) en noten invoeren mbv het keyboard dat een bereik heeft van bijna 5 oktaven. in dit scherm heb de de keus uit 3 blokgolven. je kunt de envelope veranderen en er is invloed uit te oefenen op de gain, time en gate. ook kun je het geluid moduleren waarbij diepte, frequentie en golfvorm zijn te veranderen

Attachments

• gameboy sound2.jpg
    gameboy sound2.jpg
    79,9 KB · Bekeken: 80
Vervolgens kun je in scherm 2 een ander sequensje maken. Hierbij is er keuze uit 3 golfvormen waarbij je 1 golfvorm zelf kunt samenstellen. Ook hier kun je de gain van de envelop instellen en zijn er dezelfde modulatie mogelijkheden
Kijk voor het plaatje een paar berichten verder

Laatst gewijzigd:
In het derde schermpje kun met noise een soort ritmesequense maken. er is keus uit 2 soorten noise.
de envelope is te veranderen dmv gain, time en gate.
Alle geluiden zijn overigens te pannen
Je kunt 1 song opslaan, dat is dus 1 sequense van 16 stappen en 3 sporen.
Veel eenvoudiger dus als nanoloop of lsdj maar als je bv alleen loopjes wilt maken om te sampelen is dit een prima alternatief.

Tot slot nog een tip: er waren destijds speciale cartridges voor de supernes te koop waarin je een gameboy game kon stoppen om deze vervolgens op de supernes te spelen. Deze heet supergameboy. dus gameboyen op een groter schermer en betere geluidskwaliteit

Attachments

• gameboy noise.jpg
    gameboy noise.jpg
    89,1 KB · Bekeken: 78
Wat is dit supergaaf! Is dit voor de gewone of voor de advanced?? Dit wil ik ook 8)

Origineel geplaatst door reddread
Ik gebruik em zelf op een color, maar een classic of pocket of advance werkt ook.
De classic schijnt de beste sound te hebben
Zou wel kunnen. Ik heb met mijn broer en zus de oldschool, de pocket en de color. Advanced kan ik lenen. Ik kan het wel testen. Eerst kijken of ik aan die progjes kan komen. Heeft iemand tips?

Hey ik heb ook al een tijd zo'n ding. Het is echt gaaf. Alec Empire (van Atari Teenage Riot) heeft er een complete cd meegemaakt. Nintendo Teenage Robots als ik me niet vergis.
De pest met dat ding is dat de output van de gameboy bromt. Dus ff lekker een sample maken is er niet bij. Heb nu voor weinig een super nintendo gescoord en een gameboy player. Ga binnenkort kijken of die output beter is!

Origineel geplaatst door Afghanza
Hey ik heb ook al een tijd zo'n ding. Het is echt gaaf. Alec Empire (van Atari Teenage Riot) heeft er een complete cd meegemaakt. Nintendo Teenage Robots als ik me niet vergis.
De pest met dat ding is dat de output van de gameboy bromt. Dus ff lekker een sample maken is er niet bij. Heb nu voor weinig een super nintendo gescoord en een gameboy player. Ga binnenkort kijken of die output beter is!

Hey leuk een medegebruiker!
Ik gebruik zelf ook een supernes met gameboyplayer en dit scheelt aanmerkelijk in de brom en ruis.
Er zal altijd wel wat bijgeluid zijn, dat zit em gewoon in de geluidschip.

grtz,

Dread

Ik zou ook zoon ding even moeten scoren zoon super nes met zoon gameboy player.
Hey maar voor een game cube hebben ze ook een gameboy player die er onder doet.
Misschien heb je dan nog een betere geluids kwalitijd
Toevallig heb ik een gamecube maar alleen nog niet zoon player misshien schaf ik die wel aan voor die camera!!

Maar een maat van me heeft ook een soort cartrige waar mee hij muziek mee maakt
Alleen weet ik niet hoedat heet maar dat klok ook heel gaaf op zoon ouwe classic gameboy.

Is dit ook te doen met een emulator voor de pc dat ze hier een rom file van dit ding hebben.
Of van meer synths programma's zodat je hem op zoon flash card kan zetten.
Die nomaal bedoel zijn voor het spelen van spellen die ze van het net af halen.
Kan O.A met dit produck waar overigens meer tools voor spel computers te koop is en zijn!!!
http://www.psxshop.nl/product_info....d/879?osCsid=f1ce259826cc8a2ee750d1596b7f46af

Moet dat geluid niet gewoon gaar zijn Dat is toch de hele grap.

En ik heb weleens gelezen dat als je de Gameboy op batterijen laat lopen dat de ruis nog niet eens de helft meer is inplaats van dat je hem aan een adapter hangt.

En nu maakt het ook nog eens een verschil welke gameboy je hebt. Die oude uit 89 schijnen het beste te zijn.

Want het gaat toch om de chip die erin zit. Kan ook wel een emulator op je pc zetten maar dat is toch niet te bedoeling????????

Origineel geplaatst door dr.meccano
Moet dat geluid niet gewoon gaar zijn Dat is toch de hele grap.

Want het gaat toch om de chip die erin zit. Kan ook wel een emulator op je pc zetten maar dat is toch niet te bedoeling????????

psies helemaal mee eens.
Ik gebruik alleen de supernintendo om de ruis wat te verminderen, voor de rest is het dezelfde chip.

hier kun je overigens een track beluistern die ik gemaakt heb met loops uit de gameboycamera om een beetje een idee te krijgen

http://www.acidplanet.com/artist.asp?PID=512045&T=3910

Sterker nog Ik heb er net een gekocht op marktplaats.

10 euro Geen geld voor een synth...

Back