Gameboy muziek alternatief

Origineel geplaatst door reddread
Dit is ook een heel interessante

http://www.dsperado.com/pushpin.shtml

Volgens mij alleen nooit in de verkoop gebracht ivm licensieproblemen met nintendo

had volgens mij wel de synthcartridge voor gameboy kunnen worden

Gruwelijk!! hopen dattie snel gereleased word, er staat op de website dat er een kleine voorraad aankomt(was wel update 2003..maar goed). Maar zit daar nou gewoon een DIN5 Midi in op dan ofzo ??

Origineel geplaatst door Nowald
Ik heb op een famicom (japanse nes) pirated 100000 in 1 cardrigdes ook een muziek programma staan, dat ding simuleert een piano en kan je bespelen met de vierpuntdruk toets en de start, select B en A knop. Op dezelfde cardrigde staat btw ook een strip spel, gebaseerd op het schaar, papier en steen spel. Naakte japanse dames in 8 bit *D

Ja WILDBALLS heet ie:engel:

Voor de zoekenden, gevonden op marktplaats.nl:

Met een gameboy en een gameboy camera-cartridge kun je met de daarin gebouwde soundmudles driestemmig elektronische muziek maken: twee maal melodie, een maal ritme. Drie nummers met loops en beats zijn voorgeprogrammeerd, met ruimte voor 1 eigen nummer.

Om het beter te laten horen & zien heb je een super gameboy en een SNES nodig: prima geluid, leuke beelden.

In 1 koop:

Gameboy Classic
Camera Cartridge (met drie soundmoules)
Super Gameboy
Snes
Controller
Alle benodigde kabels
Twee spellen voor de Snes extra erbij.

http://www.marktplaats.nl/index.php...6av%3Da%26order%3Dprijs%26oudei%3D30%26js%3D1

Laatst gewijzigd:
muziek met je GameBoy!

muziek met je GameBoy!

heej mensen! muziek maken met je GameBoy?das helemaal mijn ding! ik heb zelf 2 LSDJ cartridges kunnen scoren en maak nu 4-bit electro / techno!
geloof me..muziek maken met dit programma is echt te gek...niks reason, abelton live of cubase. nee een 4 sporen tracker รก madtracker voor je GameBoy...dat verzin je toch niet!!?? :halleluja
je moet wel bijzonder slim omgaan met je geluiden en sporen maar ik zeg dan ook altijd: "less is more!" :geslaagd:
ook heb ik 2 GameBoy camera's waar ik eerst dingen mee heb gedaan voor ik die lSDJ-cartridges had.
en hoorde ik daar iemand praten over een brom uit je GameBoy? gebruik je dan een pocket soms? die dingen hebben een kleine productiefout..het geluid word niet goed geroute waardoor je rare brommen kunt verwachten.
en uit de oude classic GameBoy komen alleen brommen als je een adapter gebruikt of zeer goedkope baterijen! ;)
ik heb met mijn GameBoy's thuis of live (!) nooit problemen gehad.

Mag ik een LSDJ van jou? Ik voel er niet zoveel voor om... hoeveel is het nu? 80 euro's te betalen via de site...?

Het lijkt me heerlijk zo'n ding. Voor op vakantie en in de trein. -Waarom muziek luisteren als je zelf muziek kan maken??????-

Sinds een paar dagen de trotste bezitter van een lsdj mc2 , Daarmee kun je twee gameboys met LSDJ of nanoloop syncen of volledig aansturen via midi. Echt super vet!
Is te bestellen via de site van firestarter. Wel even geduld hebben, ivm lange wachttijd.

:D

Heb inmiddels ook Pocket music voor de gameboy color gescoord!
Deze werkt alleen met de gameboycolor!! er is ook een versie voor de advance.
Erg leuke cartridge met maar liefst 5 sporen. 2 synthsporen, 2 samplesporen en 1 noisespoor. Er zit een aantal voorgeprogrameerde riffs in en een aantal samples. Deze riffs kun je veranderen en aanpassen. Ook kun je eigen riffs maken op alle vijf sporen. er zitten een aantal one-shot drumsamples in waarmee je in de riffeditor drumloops kunt maken.
Itt de gameboycamera kun je wel hele songs componeren. Het schermpje ziet er wat musicmaker-achtig uit doordat riffs worden afgebeeld als blokjes. Een makkelijke manier om songs in elkaar te brouwen. Er kunnen meerdere songs opgeslagen worden (geen idee hoeveel)
Nadeel van de gameboycolor is dat hij nogal noisy is. de cartridge werkt niet in de supergameboy:(
ik ben van plan de prosoundmodificatie te gaan uitvoeren waardoor de color minder noise en meer bas krijgt.

de prosoundmodificatie is simpel uit te voeren en hier te vinden

http://www.canadiancontent.net/en/jd/go?Url=http://www.littlesounddj.com/

deze cartridge is ook vrij goedkoop, ik heb er zelf 1 voor 10 euro gekocht van forumlid daswell tippin

hij is alleen niet zo heel makkelijk te vinden

super dik

super dik

8D hoe duur kost nou die advance eigenlijk ?
zit een beetje natedenken over welke gameboy het beste werkt.
of zijn ze allemaal t zelfde ?want een classic score ik zo ?
of zou ik voor de advance moeten gaan ?
vind het concept gewoon super vet!!!
heb de sounds gehoord en kan eigenlijk niet wachten om er mee te beginnen.
give me some feedback please
wil m gaan linken met mn machine drum tjebbestorm

Volgens mij heeft de originele gameboy het beste geluid. Die dingen zijn echt voor haast niks te koop op wat voor veilingsite dan ook. Maar een gameboy sp met nanoloop2 is ook wel heel fet. Er stond nog een artikel over gameboymuziek in de een na laatste Interface met een review van Nanoloop2.

en dit is voor de mensen die ze nog niet kennen:
http://www.teamtendo.com

twee dudes uit frankrijk, zitten in het underground milieu, en ik heb ze al een paar keer zien
spelen in belgie, ze hebben altijd een 'bere'pak aan met elk een gameboy in de hand,
ร  la residents zie je dus hun gezicht nooit...
(ik heb er eens toevallig bij hen thuis gezeten toen ik in parijs moest spelen)

teamtendo brengt ook vinyl uit...

ze zijn wicked!

re

re

8D had de demo ook geluisterd vond m echt vet zet m af en toe wel is aan ,
klinkt echt als computer spelletjes sound
echt top maar vroeg me af wat is het verschil tussen nanoloop voor de classic gameboy/
vs de nano loop 2 heb de nano 2 wel gehoord maar wat is nou t echte verschil ?
de bits ofzo? tell me!
if you don't know ask for it!:D

ik heb 2 gameboy classics en een gameboy pocket.
1 classic gebruik ik nu voor mijn gameboy camera waar ik wel eens wat mee doe voor de gein.
Verder heb ik een xchanger voor mijn gameboy besteld zodat ik zelf binnekort lsdj op cartridge kan zetten. Verveel ik me ook niet in de trein :)

Ik zoek me al een tijd rot naar Pocket Music of Nanoloop 2 voor de GBA maar ze zijn toch wel schaars. Niemand 1 van deze 2 die ze weg wil doen? Neem er graag 1 over!

Trouwens, die Gameboy Camera, werkt die ook op de GBA? Volgens mij is het namelijk een ander soort cartridge. Er is ook een speciale camera voor de GBA, maar ik weet niet of deze ook een musicprogje erin heeft zitten...

ja dat werkt gewoon, die camera voor de gba is gewoon van wat betere kwaliteit en kan volgens mij ook filmpjes opnemen
GBAC.gif

http://www.gieskes.nl/gb_camera_video_out_tutorial/index.html

OK bedankt, de Gameboy Camera werkt dus op de GBA.

Onduidelijk is of de GBA Camera (zie onderstaande foto) ook dit muziekprogrammaatje in zich heeft? Dit is namelijk een ander geval...

Attachments

• gbacam.jpg
    gbacam.jpg
    37,9 KB · Bekeken: 78
Back