Hardware sequencer + drumcomputer

Origineel geplaatst door cloudman
behalve de sampler optie,
hoe zou je de rest vergelijken met bvb de mc505 die je jaren had?

de synthengine, de geluiden, bediening, sequencer...?
klinkt die mc505 nog altijd zo veel beter, of heeft yammie
aan de geluiden gewerkt?

/edit/
met de rest bedoel ik de rest van de RS7K uiteraard... voor de duidelijkheid :)

Zie post hieronder. MC klinkt helemaal niet zoveel beter. Kwesite van smaak. Als je de Roland sounds goed trekt is de AWM2 engine van Yamaha inderdaad niet super.

De MC geluiden boeien me echt niet zoveel, heb liever een krachtige machine met sampling mogelijkheden dan een bak waarvan de presets meteen god klinken. De yamaha klinkt na flink editten ook prima.
Dan zou ik nog eerder voor een Rm1x + JV1080 gaan + goeie sampler gaan. Dan heb je het allemaal in huis.

Origineel geplaatst door Rubenes
Ik ben 100% zeker dat het de MPC 2000 wordt. Ik kan wel er een betere sampler bijkopen later.

P.S.: Weet iemand waar je producten van Electrix kan krijgen?

Wel, ik weet zeker dat ik voor een SP-303 ga. Nu moet ik nog de keuze maken tussen de RM1X of een MC-505 of MC-307.

Euh..... Wat wordt het nu... Ge veranderd precies veel van gedacht...

Origineel geplaatst door kefkekeyser
Euh..... Wat wordt het nu... Ge veranderd precies veel van gedacht...

Ik weet, maar jij weet toch ook niet wat ge altijd wil, of wel?

Weet iemand dan een goede sampler om te kunnen doen wat ik wil?

Ik heb dus de volgende spullen gevonden:

Yamaha: SU700
Akai: S20

Ik denk dat het de Akai wordt, omdat jullie zeggen dat de MPC goed is (de meeste dan) en deze sampler komt van dezelfde fabrikant. Ook is hij de goedkoopste.

jeeej! pagina 10 komt steeds dichterbij!

Verdiep je eerst eens wat meer in een apparaat voordat je steeds van gedachten veranderd.. Zoek de specs op, zoek de 2ehands prijs op en check user reviews...

Want hoe kom je nu weer uit bij een onzinnig apparaat als een akai s-20? Dat ding kan haast niks man...

Ik blijf het niet zeggen...

Punt is beste Rubenes, dat al die leuke adviezen voortkomen uit gebruikerservaring en dat zou jij het beste ook even kunnen opdoen. M.A.W. Je zult gewoon iets moeten aanschaffen (of niet, ook goed) en kijken of het apparaat past bij je manier van werken en of het apparaat je misschien wel inspireert. Eeuwig advies inwinnen op dit schitterende forum beantwoord je vragen eigenlijk niet, want alle adviezen zijn subjectief. Als je nou iets aanschaft en het bevalt je niet dan verkoop je het gewoon weer voor als het effe kan de zelfde prijs en ga je door met het volgende apparaat. zo leer je verschillende machines en al hun voor- en nadelen kennen. Pas dan kun je al onze adviezen op hun waarde inschatten. Helaas heb je ze dan niet meer nodig.

in ieder geval, DOE IETS!

ik zit ook meer op dit forum dan aan mn MPC hoor... :biertje:

Origineel geplaatst door falafelbiels
Ik blijf het niet zeggen...

Punt is beste Rubenes, dat al die leuke adviezen voortkomen uit gebruikerservaring en dat zou jij het beste ook even kunnen opdoen. M.A.W. Je zult gewoon iets moeten aanschaffen (of niet, ook goed) en kijken of het apparaat past bij je manier van werken en of het apparaat je misschien wel inspireert. Eeuwig advies inwinnen op dit schitterende forum beantwoord je vragen eigenlijk niet, want alle adviezen zijn subjectief. Als je nou iets aanschaft en het bevalt je niet dan verkoop je het gewoon weer voor als het effe kan de zelfde prijs en ga je door met het volgende apparaat. zo leer je verschillende machines en al hun voor- en nadelen kennen. Pas dan kun je al onze adviezen op hun waarde inschatten. Helaas heb je ze dan niet meer nodig.

in ieder geval, DOE IETS!

ik zit ook meer op dit forum dan aan mn MPC hoor... :biertje:

Yes sir! Ik zal dus bij mijn eerste keus blijven, een RM1X + SP-303 (de reviews waren positief en negatief). Ik ga nu over deze twee machines info opzoeken.

Origineel geplaatst door Furious5

Want hoe kom je nu weer uit bij een onzinnig apparaat als een akai s-20? Dat ding kan haast niks man...

Nochtans krijgt het ding een grotere rating dan een SP-303.

Nochtans krijgt het ding een grotere rating dan een SP-303.

hetgeen de waarde van informatie op het internet t.o.v. (eigen) gebruikerservaring netjes aantoont.

laat die s20 alsjeblieft liggen, geloof me...

Origineel geplaatst door falafelbiels
laat die s20 alsjeblieft liggen, geloof me...

Laat em maar doen zou ik zeggen. Blijkt dat ie uiteindelijk toch z'n eigen zin zal doen. Groot gelijk natuurlijk, iedereen heeft dat recht. Ik steek geen tijd meer in deze thread.

Je komt er zowieso vroeg of laat wel achter wat het beste werkt voor jou, het kost alleen tijd en geld.

Origineel geplaatst door Steven V
Je komt er zowieso vroeg of laat wel achter wat het beste werkt voor jou, het kost alleen tijd en geld.

Daar ben ik het 100% mee eens!

Dus ja, bedankt voor al jullie hulp en commentaar! Ik zal wel verder zien, en ik heb toch veel bedenktijd. Ik ben niet verplicht om tracks binnen het jaar te maken, al zouden jullie dat wel fijn vinden. Nog heel erg bedankt. Dit is the place to be voor mijn problemen etc.

de sp303 als sampler...

ken het ding niet zo heel goed,
maar wat is er verkeerd met een Korg ES mkII? of zelfs mkI?
fijne samplers met hun beperkingen, maar toch ook wat mogelijkheden...
niet zo heel erg duur denk ik...

Nieuwprijs ongeveer hetzelfde als de SP-303 (20-50 euro verschil). Maar ik heb wel ervaring met de Electribe's. Dus: zoals ik al zei: ik blijf bij mijn besluit tot dat ik het kan kopen. Dan zien we wel verder.

Origineel geplaatst door 100%
Riep iemand daar!!!

JA!

Dus: zoals ik al zei: ik blijf bij mijn besluit...

:dubbel:

Veel sucses!

PS. laat ons in ieder geval weten wat het geworden is (niet wat het worden zál)... Misschien een idee om er een prijskamp aan te verbinden :eureka:

Origineel geplaatst door Steven V

PS. laat ons in ieder geval weten wat het geworden is (niet wat het worden zál)... Misschien een idee om er een prijskamp aan te verbinden :eureka:

OK, zal ik doen.

Back