Hardware sequencer + drumcomputer

wat me wel opvalt is dat de handleiding van de 2000xl TWEE KEER zo dik is als die van de 1000 .
we beginnen maar eens met de inhoudsopgave te vergelijken

en om het geheel af te sluiten, mijn zoektocht is beeindigd.
LEUK !! heb weer iets om voor te sparen het komende jaar :D:P

Origineel geplaatst door DJ Fuse
fjoesz gaat binnenkort een 2000xl scoren
:peukie:

kun je aangeven waarom de 2000 en niet een andere MPC ? :)

en natuurlijk nog steeds de vraag: is de timing van de MPC1000 nou echt zo slecht? (zou bovenstaande vraag kunnen oplossen:))

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Rubenes
*zucht*

Het zit zo: Fruity werkt helemaal niet intuitief. Daarom wil ik er niet meer mee werken. Maar in Cubase is het de hel om drums en bas in te programmeren, dus wil ik daarom een andere oplossing zoeken. Liefst hardware. Maar een MPC en een RM1X zijn eigenlijk weggegooit geld omdat ik geen 16 kanalen, FX, linear sequencing, etc. nodig heb. Dus lijkt mij een MC-303 nog het beste omdat die juist doet wat ik wil en niet al te duur is.

Even een waarschuwing: Die MC-303 kan niet tegelijkertijd interne geluiden gebruiken en ook MIDI naar buiten zenden. Dat is een van de nadelen waarom ik die MC-303 niet heb gekocht en voor een Rm1x gekozen heb. De MC-303 drumkit vond ik altijd wel lekker(een vriend van me heeft dat ding nog), maar met een beetje boost en voice edit kan de Rm1x best vet klinken.

Origineel geplaatst door Yoonchi
Even een waarschuwing: Die MC-303 kan niet tegelijkertijd interne geluiden gebruiken en ook MIDI naar buiten zenden. Dat is een van de nadelen waarom ik die MC-303 niet heb gekocht en voor een Rm1x gekozen heb. De MC-303 drumkit vond ik altijd wel lekker(een vriend van me heeft dat ding nog), maar met een beetje boost en voice edit kan de Rm1x best vet klinken.

Dat is wel een groot nadeel. Ik ben toch aan het sparen voor een RM1X, maar bedankt voor de waarschuwing.

Dat is wel een groot nadeel. Ik ben toch aan het sparen voor een RM1X, maar bedankt voor de waarschuwing.

Moet je niet doen joh, da's weggesmeten geld!

Een MPC en een RM1X zijn eigenlijk weggegooit geld.

}:|

Een Oberheim Expander en een Arp 2500 zijn eigenlijk weggegooit geld

Zeg.. Blijf jij bezig?

Ontopic:

Wat vond je precies niet intuitief werken aan FL studio? Als ik zo vrij mag zijn: 't is imho het intuitiefste muziek programma's wat te krijgen is. Zeker voor de beginnend muzikant.

Origineel geplaatst door mc_kwok
Zeg.. Blijf jij bezig?

Ontopic:

Wat vond je precies niet intuitief werken aan FL studio? Als ik zo vrij mag zijn: 't is imho het intuitiefste muziek programma's wat te krijgen is. Zeker voor de beginnend muzikant.

FL Studio doet exact wat ik wil. Het kan wat ik wil. Maar met een muis werken is nu echt vreselijk. Waarom FL Studio + een BCR2000 kopen als je voor 100 euro meer een mooie RM1X hebt?

FL Studio doet exact wat ik wil. Het kan wat ik wil. Maar met een muis werken is nu echt vreselijk. Waarom FL Studio + een BCR2000 kopen als je voor 100 euro meer een mooie RM1X hebt?

:halleluja

He Rubens ,Heb je ook een plaatje van een mc-404 :D .
Mocht je een 505 willen,heb ik er nog wel een voor je. eur 350.perfecte staat+ned handleiding.
Over een maand ongeveer ruil ik hem in.(niet om je op te jagen hoor).Het maakt mij niet uit ,maar als je daar mee geholpen bent.

een sub-topic vraagje.

cheapo goeie drumgeluiden, ook goed te editten, en een leuke sequencer tr-style...
wat raden jullie aan eigenlijk?

tr626+sampler of superbasstation?
of tr626+dr110 of andere dr rythm...?

Beste ruben, ik zie de discussie over een rm1x.
Het is een mooi apparaat, eens in je bezit, samen met voldoende geluid en doorzettingsvermogen,
kun je er heel veel uit leren, en mooie dingen uit halen.

Origineel geplaatst door cloudman
een sub-topic vraagje.

cheapo goeie drumgeluiden, ook goed te editten, en een leuke sequencer tr-style...

Beste ruben, ik zie de discussie over een rm1x.
Het is een mooi apparaat, eens in je bezit, samen met voldoende geluid en doorzettingsvermogen,
kun je er heel veel uit leren, en mooie dingen uit halen.

Ik zie niet wat je aan een superbassstation hebt. Waarom dan niet een Drumstation kopen? Maar als ik in zo'n situatie zat als jou, zou ik een Electribe ES1 MK2 kopen. Sampler + sequencer in een en goed voor drums. Wel moet je je geluiden op een computer of ander apparaat editten.

P.S.: Ik heb vandaag mijn MG 10/2 binnen.

Origineel geplaatst door cloudman
een sub-topic vraagje.

Als ik moet kiezen:
tr626+sampler+drumstation (neem aan dat je die bedoelde)
misschien eerst tr626+drumstation, en daarna een sampler. met drumstation en tr626 als sequencer ben je meteen klaar voor je 808-like en 909-like en andere (deels?) analoog opgebouwde drums. ik weet niet hoe je tegen gesamplede drums aankijkt? anders is misschien een sampler nuttiger. zou zelf een drumstation kopen.

...... zou ik een Electribe ES1 MK2 kopen. Sampler + sequencer in een en goed voor drums. Wel moet je je geluiden op een computer of ander apparaat editten.

hoe kun uitgerekend jij nu aanbevelen wat iemand anders moet kopen? je zou iedere week iets anders aanbevelen!

Origineel geplaatst door Roel
hoe kun uitgerekend jij nu aanbevelen wat iemand anders moet kopen? je zou iedere week iets anders aanbevelen!

:D

Origineel geplaatst door Roel
Als ik moet kiezen:
tr626+sampler+drumstation (neem aan dat je die bedoelde)
misschien eerst tr626+drumstation, en daarna een sampler. met drumstation en tr626 als sequencer ben je meteen klaar voor je 808-like en 909-like en andere (deels?) analoog opgebouwde drums. ik weet niet hoe je tegen gesamplede drums aankijkt? anders is misschien een sampler nuttiger. zou zelf een drumstation kopen.

thx. ook bedankt aan Ruben om mee te denken ;)

Ik bedoelde dus de drumstation, inderdaad, flinke fout, sorry.
gesamplede drums... kun je hele goeie drums uithalen,
maar ik heb het niet zo voor de electribes. al heb ik geen ervaring met de ES eigenlijk.
Dus een andere sampler dan.
alleen jammer van de D-station dat hij enkel in rackformaat bestaat...

hardware sequencing

hardware sequencing

hallo,

ben op zoek naar een paar goeie ideeen:
ben op zoek naar een draagbaar sequencing apparaat met volgende specs voor het maken van beats 'onderweg':

-aanslaggevoelige pads om op te meppen met aftertouch
-draagbaar=laptopafmetingen
-samples laadbaar als oscillatoren
-interne rom met sounds
-schuivers en potis om te manipuleren
-als het effe kan: battery operated
-flashkaart als opslagmedium voor sounds, programs en sequences
-indien mogelijk synth on board
-geen traditionele 16steps, maar volwaardige sequencer (liefst tot 1/32t)
-nice screen

welk apparaat komt het dichtst tegen deze verwachtingen aan?

:eureka:

Back