Hardware sequencer + drumcomputer

Re: hardware sequencing

zoek op rm1x, rs7000, mpc en machinedrum: kijk wat eruit komt.

Origineel geplaatst door acoustiventure
hallo,

ben op zoek naar een paar goeie ideeen:
ben op zoek naar een draagbaar sequencing apparaat met volgende specs voor het maken van beats 'onderweg':

-aanslaggevoelige pads om op te meppen met aftertouch
-draagbaar=laptopafmetingen
-samples laadbaar als oscillatoren
-interne rom met sounds
-schuivers en potis om te manipuleren
-als het effe kan: battery operated
-flashkaart als opslagmedium voor sounds, programs en sequences
-indien mogelijk synth on board
-geen traditionele 16steps, maar volwaardige sequencer (liefst tot 1/32t)
-nice screen

welk apparaat komt het dichtst tegen deze verwachtingen aan?

:eureka:

Als ik het zo zie: een MPC1000 of RS7000. Deze geven beide bijna alles wat je wil. De MPC heeft wel geen ROM-sounds.

Volgens mij voeldoen beide apparaten niet aan alle eisen.

Laptopafmeting = MPC1000

aanslaggevoelige pads = MPC1000 (16 pads) en Rs7000 (2 pads)

Samples laadbaar als oscillatoren. Hmmm ben niet bekend met de synthese mogelijkheden van de mpc1000. Iemand anders wel?

Interne ROM met sounds = Rs7000

Schuivers en pots = mpc1000 en Rs7000

Battery operated = Rs7000 niet, MPC geen idee

Flashkaart = Rs7000 (smartmedia), MPC1000 (Compact Flash)

Synth Onboard = geen van beide

Geen traditionele sequencer = volgens mij beide.

Screen = ze hebben beiden een scherm da beter zou kunnen. Maar ja....je kunt niet alles hebben he.

Origineel geplaatst door Acidfever
Volgens mij voeldoen beide apparaten niet aan alle eisen.

Laptopafmeting = MPC1000

aanslaggevoelige pads = MPC1000 (16 pads) en Rs7000 (2 pads)

Samples laadbaar als oscillatoren. Hmmm ben niet bekend met de synthese mogelijkheden van de mpc1000. Iemand anders wel?

Interne ROM met sounds = Rs7000

Schuivers en pots = mpc1000 en Rs7000

Battery operated = Rs7000 niet, MPC geen idee

Flashkaart = Rs7000 (smartmedia), MPC1000 (Compact Flash)

Synth Onboard = geen van beide

Geen traditionele sequencer = volgens mij beide.

Screen = ze hebben beiden een scherm da beter zou kunnen. Maar ja....je kunt niet alles hebben he.

Tja, dan moet hij met meerdere apparaten werken. Maar dat is dan weer niet compact.

Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

Hoe gaat het met Rubenes, ons supertalent, inmiddels? :)

Al live geweest met je setup?

:dj:

Zou ie zijn keuze qua materiaal al gemaakt hebben? Of nog steeds twijfelen? Rara ik ben zeer benieuwd.

Het was z'n allerlaatste post op 't forum.... Zou ie door papa dan echt achter 't huiswerk gezet zijn? Of heeft JohnnyBusca gewoon alle IP's uit Luxemburg geblokt? :D

Welnee, hij heeft een dubbele account genaamd 'Ramoonus'. Toch?

Origineel geplaatst door Hanz
Welnee, hij heeft een dubbele account genaamd 'Ramoonus'. Toch?

ROFL de aaah ROFL :dubbel: :dubbel: :dubbel: :dubbel: :dubbel: :dubbel:

:confused:

jah.. /me is ook benieuwd.
Ikzelf ben er ondertussen (eindelijk!!) uit ;)
:D

Zijn er hier mensen die de RM1x naast de 2e en 3e generatie electribes hebben gehoord????

Ik ben namelijk op zoek naar een dedicated drumdoosje om de gaten in mn live set op te vullen en om lekker makkelijk beats mee te maken(wordt af entoe erg moe van softsamplers)

Hoe klinkt de rm1x in vergelijking tot de electribe drum samples?

Origineel geplaatst door mc_kwok
Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

Hoe gaat het met Rubenes, ons supertalent, inmiddels? :)

Al live geweest met je setup?

:dj:

Hier gaat het zeer goed, en staat er al een hoop meer apparatuur in de studio.

Live spelen heb ik nog niet gedaan, maar ik zou het wel graag willen doen op een schoolfeest(mijn beste kans, denk ik). Alleen denk ik dat ik dan gewoon word uitgelachen met mijn synthesizers en apparatuur, gewoon omdat niemand ze kent op school.

Mijn zus heeft meer ambitie in live spelen; ze wil zangeres worden, speelt SingStar en gaf vroeger "muzieksessies" voor familie met haar Casio-keyboard. Daar speelde ze Broeder Jacob en de liedjes van pianoles.

Nu de rest van de vragen beantwoorden:

StevenV: Ja, ik heb mijn keuze al gemaakt.

Protohuman: Nee, mijn vader heeft me niet achter mijn huiswerk gezet.

anoniempje: Nee, ik heb geen dubbelaccount.

cloudman: Ja, ik ben eruit.

Laatst gewijzigd:
das mooi ruben

maar nog effe dit

Zijn er hier mensen die de RM1x naast de 2e en 3e generatie electribes hebben gehoord????

Ik ben namelijk op zoek naar een dedicated drumdoosje om de gaten in mn live set op te vullen en om lekker makkelijk beats mee te maken(wordt af entoe erg moe van softsamplers)

Hoe klinkt de rm1x in vergelijking tot de electribe drum samples?

electribe heeft geen drumsamples, rm1x wel. en ik denk dat de electribe wat flexibeler is w.b. bewerken van klanken, en de rm1x wat flexibeler is in opzicht van timing en sequencertruukjes.

tuurlijk heeft de electribe wel onboard drumsamples,

iemand die ze allebei gebruikt heeft?

groet

Heren, zolang jullie niet vermelden over welk electribe model het gaat, praten jullie langs elkaar heen.
Er bestaat niet zoiets als "de electribe".

Ik had het over 2e en 3de generatie electrbes,deze gebruiken allemaal wel onboard samples hoor.

Slimmeke, die "generaties" waar jij het steeds over hebt, die bestaan helemaal niet. ;)

Het verschil tussen de ER-1 / EA-1 / ES-1 mkI en de ER-1 / EA-1 / ES-1 mkII is werkelijk minimaal.
Een andere behuizing, en minimale extra features, als ze er al zijn.
De EM-1 bestaat alleen in de mkI uitvoering.
De ESX-1 en de EMX-1 zijn gewoon hele andere apparaten die boven de ER/EA/ES zijn gepositioneerd, en tegelijkertijd op de markt verkrijgbaar zijn/waren.

De ER heeft een DRUMSYNTHESIZER. Dus geen samples. Tenminste, het is geen rompler, hij heeft samples zoals de TR-909 samples gebruikt, als oscillator in een drumsynth zeg maar.
De EM en EMX zijn ROMPLERS.
De ES en ESX zijn SAMPLERS. Je weet wel. Net als een Akai sampler.
Wat voor samples zitten er in een Akai? Een onmogelijke vraag... als je dit snapt, dan snap je ook waarom het geen zin heeft om te vragen naar de samples die in een ES of ESX zitten. De meegeleverde presets zijn wannabe jungle dingesen die je zo snel mogelijk loost.

Kijk anders eens op de Sound on Sound reviews op het web. Echt, heel informatief hoor!

Back