Analogue Systems Spawn System

JohnnyBusca

rocket scientist
Analogue Systems is niet alleen maar bezig met de samenwerking met EMS, maar ook met een nieuw systeem:

<center>Analogue Systems Spawn System</center>

Het is een 2 VCO analoge (duh!) pre-patched synth, maar er zijn 35 in/ uitgangen aan de onderkant. Daarmee kun je de synth ideaal gebruiken in combinatie met modulaire systemen.

<center><a href="http://www.analoguesystems.co.uk/pics/SPAWN-BIG.png">
SPAWN.PNG
</a>
<font size="1">klik op foto voor vergroting!</font></center>

Verder hebben de VCO de meest normale features, zoals Sync, Voltage Controlled wave shaping, sub-osc enzovoort. Verder is de -1 en -2 octave output tegelijkertijd beschikbaar, zodat het geluid een stuk dikker wordt. Hij heeft een analoge Glide en een MIDI glide.

Verder heeft ze een LFO met 4 wavevormen (allemaal een aparte uitgang natuurlijk), 5 midi controllers, 24dB Moog type lowpass filter en een envelope met auto en gate repeat modes zoals op een CZ101 of Prophet VS. Verder een noise generator.

Haar MIDI implementatie is volledig. D.w.z. Midi note on/off, velocity, aftertouch, mod wheel, breath en expression controllers en portamento. Deze zijn als uitgang beschikbaar aan de onderkant van de synth. Daardoor is het tevens een MIDI2CV converter.

Een leuke bijkomstigheid is een schakelaar, waarmee je tussen de meest gebruikte setups voor de routing van controllers kunt wisselen. Zelf aan de onderkant patchen overruled deze routing natuurlijk.

Al met al, in mijn ogen een erg interessante synth. Hopelijk zijn het geen zwakke VCOs, maar AS kennende van haar modulaire systemen zal dat geen probleem zijn. De envelope met repeat, de uitgebreide mogelijkheid tot patchen en integreren van deze synth met modulars en de simultane -1 en -2 octave uitgangen van de VCOs maken het volgens mij een interessante synth om mee te experimenteren.

Deze synth doet me een beetje denken aan een Aviator gemengd met een ARP 2600 en een Neptune.

Hopelijk komen er snel samples op het internet, want ik ben benieuwd.

De prijs bedraagt 849 dollar en hij zou midden september beschikbaar moeten zijn.

Meer info: http://www.bigcitymusic.com/product.asp?cat=New&pid=1000213

Laatst gewijzigd:
Helaas heb ik iets over het hoofd gezien. Het is geen 2 VCO synth maar een enkele VCO synth.

heel oud....maar heeft iemand hier ondertussen zo'n ding getest ?

Back