Sampling Groovebox raadsel...

conso

Fold it
Afgelopen zaterdagavond was ik even bij een fantastisch mini-festival van de VPRO in Desmet in Amsterdam. Omdat ik nogal druk was moest ik direct na het optreden van Bronte Industries Kapital direct weer even de deur uit, maar er is iets in mijn hoofd blijven naspoken:

Deze mensen gebruikten namelijk iets wat volgens mij een soort sampling groovebox moet zijn geweest. Ik ben erg nieuwsgierig geworden naar welk apparaat dit was, maar kom er niet uit. Er is ook nergens een website van ze vinden, dus ik gooi de bal hier eens omhoog.

Een beschrijving van wat ik zag staan: een grijs-beige achtige bak. Ik denk van metaal, maar kan ook kunststof zijn geweest. De om de (zwarte) achterkant heengevouwen randjes deden me denken aan metaal.
Ik schat dat de bak ong. 40 - 50 cm. diep en breed was, en flink hellend (aan de voorkant was -ie maar ong. 50% van de hoogte vd achterkant, die ong. 15 - 20 cm. moet zijn geweest). Er stond GEEN grote merk- of productnaam op de achterkant, en het zag er ook niet uit alsof er iets op was afgeplakt. Ik zag veel in- en uitgangen. Ik heb de bovenkant niet kunnen zien door mijn afstand tot het podium. Opvallend was dat er in de zijkantjes van deze bak twee flinke horizontale 'gleuven' te zien waren, over bijna de gehele lengte van de zijkant en zeker een paar cm. hoog. Zoiets wat je bij metaal 'gefreesd' zou noemen, maar ik weet dus niet helemaal zeker of dit metaal was.

Het kan geen MPC of RS7000 geweest zijn, die lopen nml. niet zo sterk in hoogte af. Er waren duidelijk veel realtime controle mogelijkheden, want de piloot stond er de hele tijd flink op tekeer te gaan en samples en sequences op te triggeren met pads (?).

Wie weet over welke doos het hier gaat? :eureka:

Of een Roland Mc909 zonder het enorme Roland gebeuren op de achterkant , maar MPC4000 is idd ook mijn vermoeden.

No oN

No oN

Nee, zoals ik al schreef was het geen MPC. Kleuren kloppen niet en deze zag er ook iets 'gedateerder' uit.

Origineel geplaatst door Arv
Klinkt als de beschrijving van een MPC4000

En het was zeker ook geen MC909. De zijkanten hadden die overduidelijke grote gleuven, en de constructie was ook anders. Bovenkant en zijkanten leken uit een stuk te bestaan, en dat geheel was dan een klein stukje over de achterkant heengevouwen. Dat is bij de MC909 overduidelijk anders.

Origineel geplaatst door Acidfever
Of een Roland Mc909 zonder het enorme Roland gebeuren op de achterkant , maar MPC4000 is idd ook mijn vermoeden.

:geslaagd:

Origineel geplaatst door falafelbiels
en een Roland zonder "ROLAND" op alle kanten gedrukt bestaat toch zeker niet?

Groove is in the heart

Groove is in the heart

*Een grijs-beige achtige bak.

**Opvallend was dat er in de zijkantjes van deze bak twee flinke horizontale 'gleuven' te zien waren, over bijna de gehele lengte van de zijkant en zeker een paar cm. hoog.

***Het kan geen MPC of RS7000 geweest zijn.

Zo, even drie quotes uit de oorspronkelijke post. Een SP1200 met zwarte zijkanten lijkt me buiten de boot te vallen. De MV8000 heeft geen grote gleuven in de zijkanten en ook geen boven- en zijkant dat uit een deel bestaat. De MPC's ken ik allemaal, en die voldoen niet aan het profiel. De MC303, MC505, MP7, XL7, DX200, AN200, SP505, SP606, SP202, SP303, SU700 ook niet, om de weg van de deductie maar eens te gaan bewandelen.

A

A

Aargghhh... ik weet het niet... Kan geen zijkantjes zien. Het ZOU kunnen wat betreft vorm komt -ie al wat dichterbij, maar ik meende ook allerlei PADklop bewegingen te hebben gezien, heel veel zelfs.... en ben er eigenlijk zeker van dat er een enkele glooiende lijn in de kast zat. Ik ga toch even via het label waar ze binnenkort iets uitbrengen proberen direct contact te leggen met Bronte...

Of er moet toch nog iemand..... ? :dubbel:

Origineel geplaatst door OnAcid
Laatste gok: MMT-8

Anders weet ik het ook niet meer... 8D

Re: No oN

Re: No oN

Origineel geplaatst door conso
Nee, zoals ik al schreef was het geen MPC. Kleuren kloppen niet en deze zag er ook iets 'gedateerder' uit.

Nou ja, de mpc4000 heeft:

-beige kleuren
-zwarte achterkant
-metalen bovenkant
-16 drumpads
-veel uitgangen
-geen grote labels aan de achterkant
-sterk schuine interface
-'gleuven' aan de zijkanten

Ikkweetnie, maar weet je het heel zeker?

R

Nouja, als je 'm alleen van de achterkant gezien hebt zou ik het eens vergelijken met deze foto:

Attachments

• mpc4000-rear.jpg
    mpc4000-rear.jpg
    26,7 KB · Bekeken: 84
Back