Sampling Groovebox raadsel...

Als het nu een MPC was in een slanted case of een dergelijke opstelling? Zou toch kunnen? Ding heeft drumpads zeg je, dan vallen er al een hoop toestellen af.

Misschien was het een Linn 9000? Forat maakt die nog.

9000_3.jpg

linn9000.jpg

Jam

Jam

Nou, hopelijk komt het verlossende woord snel. Ik heb juist het e-mail adres van de leader of the pack gekregen. Ik zal hem zo gaan mailen.

Etaoin's plaatje is toch een MPC4000 dacht ik? Ik zie bijna zwarte zijkanten. Deze bak had dus een kleur die die van de oude Akai samplers benaderde. Met heel licht grijze/beige zijkanten.

Als ik een reactie heb... komt er misschien wel schaamrood op mijn kaken... (maar goed, altijd nog beter dan schaamhaar op die plaats denk ik dan maar)

Druid, ben jij zowel lees- als kleurenblind?

Repeat

Repeat

Dat waardeer ik ook ten zeerste. Maar als ik herhaaldelijk aangeef dat het ding lichtgrijze/beige zijkanten heeft, met grote gleuven en dat wordt vervolgens niet gelezen of simpelweg genegeerd dan helpt dat me ook helemaal niet.

Maar blijkbaar moet ik dan toch steeds beleefd blijven herhalen dat het geen zwarte zijkanten waren...? En dat geen MPC4000 was? Dat schiet toch ook niet echt op lijkt me...?

En wat alle gemodificeerde exemplaren betreft: op deze manier komt bijna elke groovebak weer in aanmerking natuurlijk.

Origineel geplaatst door Arv
Ja CONSO, we proberen je alleen maar te helpen hoor..

Lijkt wel een soort van vliegtuig spotting....

Na 2 weken hardcore zoeken ben je er dan eindelijk achter... en dan?

:dubbel: Ja, daar heb je zeker een punt. Ik denk dat het de flexibiliteit en gebruiksvriendelijkheid die het apparaat leek te bieden me heel erg nieuwsgierig gemaakt hebben. Uiteindelijk is het natuurlijk altijd de tandem gebruiker + gebruikte middelen die het resultaat maken of breken. In dit geval werkte die combinatie geweldig goed imho en dan word ik zelf toch altijd nieuwsgierig... Je projecteert jezelf dan al snel op de positie van Guy (de naam van de piloot in kwestie)

Trouwens, ik verwacht uiteindelijk toch op heel korte termijn die feiten op een rijtje te krijgen. Uiteindelijk in het grote geheel bezien ook een tamelijk nutteloos streven... Maar stel je voor dat het toch een volledig omgeturnde MPC4000 is... over hardcore gesproken...

Origineel geplaatst door Furious5
Lijkt wel een soort van vliegtuig spotting....

Na 2 weken hardcore zoeken ben je er dan eindelijk achter... en dan?

vast een gemodde bak denk ik. Misschien zijn er voor het gemak sleuven in gemaakt zodat hij in een rack past en dus minder plaatst inneemt...

:D Deez' was 't zeker niet?

met dank aan 6trak

Attachments

• assline.jpg
    assline.jpg
    29,8 KB · Bekeken: 79
Eeerrrrr.....:confused: ...............

Het is tenslotte alweer bijna een week geleden....:r ......

Het zou toch niet.....? NEE, is het niet !

Wat me trouwens wel ietwat tegenvalt is dat het heerschap dat die raadselbak vorige week bediende nog altijd niet gereageerd heeft op mijn toch zeer complimenteuze e-mail. Daartegenover staat weer dat de labelbaas er zo enthousiast over was dat -ie me heeft beloofd een pre-release / promo exemplaar van de cd te sturen zodra hij de master binnen heeft. (En ik weet dat deze jongen zeer o.k. is.) You don't always get what you want... (right away)

Origineel geplaatst door Zoidsity
:D Deez' was 't zeker niet?

met dank aan 6trak

PLAATJE !

PLAATJE !

Jaja, in afwachting op een reactie van Jan Bronnt (Jen staat naast hem met zijn naamplaatje op de synth geplakt) vond ik net een heel heel klein plaatje waar de bak die ik bedoel op te zien is! Zie link.

Nou ja, de spanning blijft er zo waarschijnlijk nog wel even in; het gaat om het ding aan de linkerkant. De zwarte achterkant en de eroverheen gevouwen top zijn ook te zien.

Wie ???

http://www.cleancutrecords.co.uk/artists/bronnt.htm#

Laatst gewijzigd:
Tsja ik vind het ook een behoorlijk hoog MPC gehalte hebben....

Zou daarentegen de MPC2000 (nietXL) dit magische apparaat kunnen zijn ? :D

Attachments

• akai-mpc2000back.jpg
    akai-mpc2000back.jpg
    8,8 KB · Bekeken: 78
Vergelijk met dit plaatje (het linker apparaat):

-Je ziet duidelijk de tweedraaiknoppen van de main out en de rec in.
-Het omgevouwen wit/grijze metaalrandje om de achterkant.
-Rechts op de achterkant een wittig vlakje met tekst.
-Je kan het datawiel nog net zien.
-Pads
-Veel ins en outs.

Attachments

• bronnt.jpg
    bronnt.jpg
    23,2 KB · Bekeken: 81
Back