Sampling Groovebox raadsel...

BD

BD

Wel... deze oudere Akai komt zeker het allerdichtst in de buurt. Ik heb tientallen plaatsjes van de 2000 op Google bekeken maar zie er ook niet eentje bij van de zijkant, voor die gleuven....
En ik heb dat ding duidelijk van achteren naar voren flink in hoogte zien aflopen. Stond op een donkere tafel, dus ik kan me niet voorstellen dat er dan aan de achterkant nog iets onder stond en het toch een vlakke rechte bak was. Of helt die MPC2000 veel meer dan de MPC2000XL?

:confused: ja, confused ben ik onderhand wel.... :dubbel:

Is er hier een MPC2000 bezitter die het verlossende woord kan geven???

Origineel geplaatst door Backdrop
Zou daarentegen de MPC2000 (nietXL) dit magische apparaat kunnen zijn ? :D

De MPC2000 sloped vanzichzelf niet (heb zelf een 2000XL gehad, en een 2000 aandachtig in de winkel bestudeerd).
Tsja, die gleuven :confused:

(je was toch wel nuchter hoop ik, anders kan het een lange zoektocht worden):D

Promil

Promil

De MPC2000 sloped vanzichzelf niet (heb zelf een 2000XL gehad, en een 2000 aandachtig in de winkel bestudeerd).
Tsja, die gleuven :confused:

(je was toch wel nuchter hoop ik, anders kan het een lange zoektocht worden):D

:biertje: Broodnuchter zelfs, was moe en moest zelfs helaas direct weer aan het werk na de optredens. Maar die slope zie je zelfs een beetje op dat kleine plaatje met die twee jongens! Nee, gleuven + slope, dat kan geen inbeelding geweest zijn op de nuchtere maag toch ! Ik zie ze allebei nog zo voor me! :okdan:

Vergelijk! Gleuven! :)

Attachments

• speedyj_mjf02_1le.jpg
    speedyj_mjf02_1le.jpg
    49,9 KB · Bekeken: 74
Even offtopic,

nu word ik nieuwsgierig naar de 4 blauwe kastjes vooraan de tafel.....

Attachments

• speedyj_mjf02_1le.jpg
    speedyj_mjf02_1le.jpg
    49,9 KB · Bekeken: 70
Y E S !

DIT IS'M !!!

Die gleuven zijn het ! Dan heeft er dus toch iets onder gestaan aan de achterkant waardoor er ficiteve slope is ontstaan.

Tjee, dus toch 'gewoon' een ouwe MPC2000 !

De winnaars zijn Cisko en Backdrop ennu .... :mega:

Origineel geplaatst door mikemix
Even offtopic,
nu word ik nieuwsgierig naar de 4 blauwe kastjes vooraan de tafel.....
Aangezien ik nu toch op dreef ben:
De Bss AR133 Active DI
Dat is een doosje dat signaal niveau's en impedanties converteert.
Ik kom in interviews vaak tegen "we hebben de synths gewoon ge-DI'd in het mengpaneel". Dat is leuk maar de meeste mengpanelen hebben ook line inputs dus waarom je daar niet gewoon je Synth outs op kan aansluiten :confused:

Attachments

• bss_ar133_pimx_122350.jpg
    bss_ar133_pimx_122350.jpg
    18,7 KB · Bekeken: 73
Tricky

Tricky

Dat was een snelle inkopper.

Nu weer een lastige !

Welk mengpaneel staat daar rechts van de MPC ? :duivels:

Allen & Heath Xone 464

Hmm, dat zou 'm nog best eens kunnen zijn.
Gefeliciteerd !
:erm:
nog een :biertje: dan maar ?

Is overigens wel een interessante gedachte om een DJ mixer te gebruiken als je live gaat optreden, lekker crossfaden enzo.

It's now official...!

It's now official...!

Eindelijk is ook de reactie van mr. Groovesampler binnengerold:

hey Pieter

thanks for your kind words! cabaret voltaire - that's high praise indeed. i will have to check about getting the bronnt seven inches to you.

the hardware i use is an mpc2000, pretty standard sampler/sequencer, bit dated now but reliable and yes very fun using it live.

geoff mentioned that you put on performances in amsterdam, or am i confused?

anyway, talk soon.

x Guy

conso zegt: :okdan: :okdan:

Re: It's now official...!

Re: It's now official...!

Origineel geplaatst door conso
Eindelijk is ook de reactie van mr. Groovesampler binnengerold:

hey Pieter

thanks for your kind words! cabaret voltaire - that's high praise indeed. i will have to check about getting the bronnt seven inches to you.

the hardware i use is an mpc2000, pretty standard sampler/sequencer, bit dated now but reliable and yes very fun using it live.

geoff mentioned that you put on performances in amsterdam, or am i confused?

anyway, talk soon.

x Guy

conso zegt: :okdan: :okdan:

Geeft ie je nou een kusje?!! (x Guy) :D

Re: Re: It's now official...!

Re: Re: It's now official...!

Zou -ie zijn eigen voornaam nu verkeerd gespeld hebben...?

Origineel geplaatst door Cisco
Geeft ie je nou een kusje?!! (x Guy) :D

Maar uuuhh? conso?! Ga je nu op de mpc2000 toer vanwege deze live-act?!

Dat is leuk maar de meeste mengpanelen hebben ook line inputs dus waarom je daar niet gewoon je Synth outs op kan aansluiten :confused:

Op een podium lopen heel wat draadjes (licht, geluid) door elkaar, en als elke ongebalanceerdedraad (jack) van je synths naar het mengpaneel stuurt, kan er ondertussen al heel wat storing tussengeslopen zijn. Een DI box maakt van een ongebalanceerd(jack) een gebalanceerd(xlr) kanaal, waardoor storing verdwijnt.
Meestal sluiten electronische acts alles aan op hun eigen mengtafel op het podium en maken daar hun mix, door de korte afstanden heb je niet echt een DI box nodig, tenzij de uitgang van je mengert geen xlr's zijn.

hopelijk is het wat duidelijk op dit nachtelijk uur:frons:

Back